Ο κοριός της ΕΛΑΣ «έπιασε» διαρρήκτες Smart: «Πάω να δω την γκόμενα», «πού θα βάλει το τριφυλλάκι»
Σπείρα που έκλεψε αυτοκίνητα μάρκας Smart και παράλληλα διακινούσε ναρκωτικά «ξηλώθηκε» από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών, μετά από μεγάλη αστυνομική επιχείρηση σε Αθήνα, Αρτέμιδα, Νέα Μάκρη, Κορωπί, Γέρακα και Γλυκά Νερά.
Οι αστυνομικοί συνέλαβαν εφτά Έλληνες, δύο γυναίκες (που είχαν το ρόλο του τσιλιαδόρου) και έναν Πακιστανό, ενώ έχουν ταυτοποιηθεί ακόμα τέσσερα άτομα, εκ των οποίων ο ένας έγκλειστος σε κατάστημα κράτησης.
Η συμμορία πραγματοποιούσε κλοπές αυτοκινήτων, στα οποία είτε άλλαζαν αριθμούς πλαισίου και τα πωλούσαν με πλαστά χαρτιά, είτε τα αποσυναρμολογούσαν και τα έδιναν για ανταλλακτικά. Η «έδρα» τους ήταν ένα σπίτι και ένα συνεργείο στο Κορωπί.
Τα μέλη της συμμορίας, προκειμένου να μην κινούν υποψίες στις τηλεφωνικές τους συνομιλίες, χρησιμοποιούσαν κωδικές ονομασίες:
«Πάω να δω τη γκόμενα», ήταν η φράση που χρησιμοποιούσαν για να ενημερώσουν ότι ψάχνουν να κλέψουν όχημα, «ευλογώ το όχημα» σήμαινε ότι χάραζαν νέο αριθμό πλαισίου, «το πετσοκόβω» ήταν η λέξη κλειδί για την αποσυναρμολόγηση του οχήματος, ενώ με τη φράση «που θα βάλεις το τριφυλλάκι;» εννοούσαν σε ποιο σημείο θα αφήσει ο συνεργός το κλεμμένο Ι.Χ. αυτοκίνητο.
Ως προς τον τρόπο δράσης για τις κλοπές των οχημάτων, κάθε επιχειρησιακή ομάδα αποτελούνταν από τρία άτομα, με ένα εξ’ αυτών να είναι υπεύθυνο για τη μετακίνηση τους. Ως «επιχειρησιακά» αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν είτε ενοικιαζόμενα είτε οχήματα που δεν εμφανίζονταν ως ιδιοκτήτες, ενώ το κάθε όχημα που αφαιρούσαν είχε «παραγγελθεί» εκ των προτέρων. Την επιλογή των οχημάτων την έκανε ο αρχηγός της συμμορίας, κατόπιν συνεννόησης με τους ενδιαφερόμενους.
Διέθεταν ειδικό υπολογιστικό σύστημα, το οποίο απενεργοποιούσε το αντικλεπτικό σύστημα του αυτοκινήτου, ενώ οδηγούσαν τα κλεμμένα οχήματα κυρίως στην περιοχή της Νέας Μάκρης και του Κορωπίου, για τουλάχιστον τρεις μέρες, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν φέρει κάποιο σύστημα εντοπισμού. Στη συνέχεια το οδηγούσαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο Κορωπί, όπου υπήρχε η κατάλληλη τεχνογνωσία και εξαρτήματα - εργαλεία για την αποσυναρμολόγησή του.
Τα εξαρτήματα από τα αποσυναρμολογούμενα οχήματα, είτε τα χρησιμοποιούσαν για να ανακατασκευάσουν άλλα οχήματα είτε τα πωλούσαν ως ανταλλακτικά σε ενδιαφερόμενους αγοραστές. Μετά την αποσυναρμολόγηση, το αφαιρεθέν όχημα το άφηναν εκ νέου σε συγκεκριμένη περιοχή του Κορωπίου, αφού προηγουμένως το καθάριζαν επιμελώς για να μην αφήσουν ίχνη, ενώ τους καταλύτες από τα αφαιρεθέντα οχήματα, λόγω τη υψηλής αξίας, τα πωλούσαν σε εταιρεία ανακύκλωσης καταλυτών.
Η δεύτερη «δραστηριότητα» της συγκεκριμένης εγκληματικής ομάδας ήταν η διακίνηση ναρκωτικών, όπου και εκεί είχαν καταρτίσει δικό τους λεξιλόγιο για να μην γίνονται αντιληπτοί. «Καφέδες» ή «φορτιστές» ήταν η κωδική ονομασία για τη ναρκωτική ουσία (σ.σ. κυρίως κοκαΐνη), «σόμι» ή «50 μίλια» ήταν το μισό γραμμάριο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε γραμμάριο κοκαΐνης το διέθεταν στην αγορά προς 60 ευρώ. Το σύνολο των συλληφθέντων είχε απασχολήσει την ΕΛ.ΑΣ. για κλοπές, ληστείες και διακίνηση ναρκωτικών, ενώ παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισε η εγκληματική οργάνωση, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 154.000 ευρώ.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Αεροπειρατεία: Η ΕΥΠ «σαρώνει» κάμερες και λίστα επιβατών - Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία