Αντίθετοι με τις διατάξεις για την αξιολόγηση οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί
Κατά των διατάξεων που αφορούν στο μηχανισμό αξιολόγησης, επιβράβευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στάθηκαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των διδασκόντων κατά την ακρόασή τους από τα μέλη της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που επεξεργάζονται το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
«Δεν προηγήθηκε διάλογος με το υπουργείο» επεσήμαναν ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θεόδωρος Τσούχλος. Οι δυο πρόεδροι διαφώνησαν και με τις διατάξεις για την ενίσχυση του ρόλου των διευθυντών.
Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζήτησε από την αρχή της ομιλίας του ο κ. Κικινής, υποστηρίζοντας ότι «με το νομοσχέδιο ο ρόλος των διδασκόντων υποχωρεί καθώς προτείνεται ένας υπερδιευθυντής, γενικός ηγέτης με όρους όχι δημοκρατίας μέσα στην σχολική μονάδα».
Κατά τον ίδιο, «ο διευθυντής γίνεται ο κυρίαρχος που ανατρέπει με τον ρόλο του τον συνεργατικό ρόλο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επιβάλλει ακόμα και πειθαρχικές ποινές. Αυταρχικά χαρακτηριστικά». Σχετικά με την αξιολόγηση ανέφερε πως η ΔΟΕ είναι θετική αρκεί να γίνεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Την ανάδειξη προβλημάτων στη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών υποστήριξε ο Θεόδωρος Τσούχλος της ΟΛΜΕ, ενώ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ιωάννης Αντωνίου αντέτεινε πως «στην πραγματικότητα η θέσπιση αξιολογικής διαδικασίας είχε νομοθετηθεί και στο παρελθόν αλλά ακυρώθηκε το 2015. Η αξιολόγηση συνιστά προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στον κανόνα που ισχύει στο 90% της ευρωπαϊκής εκπαίδευσης. Είναι εργαλείο που λείπει και αφήνει το εκπαιδευτικό σύστημα σε κατάσταση ακινησίας και ενός αρνητικού και ανεξέλεγκτου αυτοπροσδιορισμού που αναπαράγει τα προβλήματα».
Για επέκταση της θητείας των φιλοκυβερνητικών διευθυντών έκανε λόγο ο
κ. Στράτος Γεωργουδής της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Επεκτείνονται οι θητείες των φιλοκυβερνητικών διευθυντών για να οδηγήσουν σε μονιμότητες. Οι ημέτεροι διευθυντές θα τιμωρούν ως ανεπαρκείς τους αντιφρονούντες. Πολιτικάντικο και αναχρονιστικό το νομοσχέδιο. Στόχος ο σωφρονισμός των κομματικά και κοινωνικά αντιφρονούντων».
Τι απαντά η Κεραμέως
Με συγκριτικά νούμερα απάντησε στο ζήτημα των διευθυντών η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επισημαίνοντας ότι «Ο διευθυντής σήμερα έχει τις λιγότερες αρμοδιότητες σε σχέση με τα άλλα κράτη της ΕΕ. Για την ύλη η αρμοδιότητα του διευθυντή στην χώρα μας είναι μόλις 1% αντι 22% που ισχύει στην ΕΕ. Για την αξιολόγηση των μαθητών 5% αντί 32%. Για πρόσθετους σχολικούς πόρους η αρμοδιότητα του διευθυντή είναι στο 5% ενώ σε άλλες χώρες 40%. Η εισήγηση των ομοσπονδιών είναι να παραμένουμε ουραγοί;».
Η ίδια ξεκαθάρισε ότι ο μηχανισμός αξιολόγησης δεν έχει καμία τιμωρητική πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς, ενώ σχετικά με τις καταγγελίες για νομοθέτηση μέσα στο καλοκαίρι σχολίασε ότι το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση κατηγορήθηκε ότι νομοθετούσε εν μέσω πανδημίας, καταλήγοντας «Πότε πρέπει να νομοθετήσει αυτή η κυβέρνηση;».
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Ανησυχία για πιθανή «έκρηξη» των κρουσμάτων τον Αύγουστο με το μεγάλο «κύμα» των εκδρομέων