Τέμπη: Στο μικροσκόπιο Ντογιάκου η δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017

Ο Ντογιάκος ανοίγει ξανά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017 με 4 νεκρούς.
Eurokinissi

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η οποία κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ήρθαν στο φως της δημοσιότητας πάρα πολλές αποκαλύψεις για τον τρόπο λειτουργίας των σταθμαρχείων αλλά και τη δυσλειτουργία ή ανυπαρξία του συστήματος τηλεδιοίκησης.

Μετά τα στοιχεία αυτά τα οποία δείχνουν την κακή λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών, η οποία θυμίζει δεκαετίες '60 ενώ έχουμε 2023, αποφασίστηκε να ανοίξει ξανά η υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017, το οποίο κόστισε τη ζωή σε 4 ανθρώπους.

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, που έχει αναλάβει την τραγωδία στα Τέμπη, με έγγραφο του ζήτησε από την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης να του σταλεί η δικογραφία, που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.

Σκοπός να ερευνηθεί εκ νέου υπό τα νέα δεδομένα, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Το χρονικό της τραγωδίας

Ο εκτροχιασμός τρένου στο Άδενδρο έλαβε χώρα στις 13 Μαΐου 2017 όταν ένα υπεραστικό τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε λόγω υπερβολικής ταχύτητας και προσέκρουσε σε σπίτι της περιοχής. Από το δυστύχημα σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα δυο μέλη του πληρώματος, ο μηχανοδηγός και ένας επιβάτης) και τραυματίστηκαν δέκα.

Η αυτοκινητάμαξα Σειράς 520 (AEG DE IC-2000N) που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και μετέφερε συνολικά 78 άτομα (5 άτομα στο πλήρωμα και 73 επιβάτες), εκτροχιάστηκε στις 21:45, 200 μέτρα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Άδενδρου Θεσσαλονίκης και προσέκρουσε σε σπίτι που βρισκόταν κοντά στις ράγες του τρένου. Από την σύγκρουση σκοτώθηκαν τέσσερα άτομα, τραυματίστηκαν δέκα ενώ δυο άτομα του σπιτιού γλίτωσαν πηδώντας από το μπαλκόνι, το δε σπίτι έπαθε σοβαρές ζημιές.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησαν έρευνα για το δυστύχημα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, ο καταγραφέας του τρένου αποκάλυψε ότι η αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα. Το τρένο έτρεχε με ταχύτητα 144.3 km/h ενώ το όριο ταχύτητας ήταν τα 60 km/h (χλμ/ώ). Η τριμελής επιτροπή εμπειρογνωμόνων απεφάνθη ότι δεν υπήρχε ένδειξη σαμποτάζ και ότι οι τοπικοί ελεγκτές είχαν ακολουθήσει τις συνήθεις διαδικασίες.