Ο ΕΦΕΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΤΗΣ ΚΑΛΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ
Νέος κύκλος διώξεων για τα Τέμπη - Σε ειδική υπηρεσία το έγγραφο με τη σβησμένη βάρδια
Ανοίγει ο κύκλος των διώξεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ η έρευνα πηγαίνει εις βάθος 15ετίας.
Εξελίξεις με τις ενέργειες της Δικαιοσύνης για την απόδοση ευθυνών σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών.
Σήμερα, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες επίκεινται και νέες διώξεις. Κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.
Την ίδια ώρα, το έγγραφο που είχε σβηστεί με διορθωτικό, έχει ήδη δοθεί σε ειδική υπηρεσία για να ξεκαθαριστεί τι ήταν γραμμένο από κάτω αλλά και ποιος το έγραψε.
Την ίδια ώρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.
Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο ‘μικροσκόπιο’ μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:
-16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
-30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
-21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.
Χθες (13/3/2023) ανέλαβε επισήμως ο εφέτης ανακριτής και θα ασχοληθεί μόνο με αυτή την υπόθεση, συνεχίζοντας την ανακριτική έρευνα από εκεί που την άφησε η 3η ανακρίτρια.
Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.
Η μάστιγα του ΟΣΕ – Ποιοι λυμαίνονται τον οργανισμό, τα σοβαρά προβλήματα
Μία σειρά προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου έρχονται στο προσκήνιο μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Τα προβλήματα αυτά ωστόσο κατά το παρελθόν τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους τόσο οι εργαζόμενοι του Οργανισμού όσο και οι ειδικοί.
Το τελευταίο διάστημα έχει γίνει μεγάλη κουβέντα για τις δολιοφθορές στις ράγες των τρένων μέσω της κλοπής χαλκού και άλλων υλικών από το δίκτυο του ΟΣΕ.
Σε πολλές περιπτώσεις στα κυκλώματα αυτά συμμετέχουν και ιεραρχικά κατώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ υποδεικνύοντας συνήθως σε ομάδες Ρομά ποια είναι τα κατάλληλα σημεία για τις δολιοφθορές.
Η ζημιά αυτή υπολογίζεται ότι φθάνει μέχρι και τα 5 με 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ανάλογα με την ποσότητα του υλικού που έχει αφαιρεθεί.
Τα κυκλώματα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταπωλούν τον χαλκό σε χυτήρια κυρίως στην Ελλάδα, αλλά διοχετεύονται σε φορτηγά και οδηγούνται στην Βουλγαρία.
«Τρεις μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη υπήρξε καταδίωξη και σύλληψη για κλοπή πολλών κιλών χαλκού»
Ο Σταύρος Μπαλάσκας, ειδικός αστυνομικός αναλυτής, μιλώντας για το σχετικό ζήτημα υπενθύμισε ότι η ΕΥΠ κατά το παρελθόν είχε εξιχνιάσει μάλιστα κύκλωμα εργαζομένων του ΟΣΕ που σε συνεργασία με ομάδα Ρομά λυμαίνονταν τον οργανισμό.
Στην συνέχεια αποκάλυψε ο κ. Μπαλάσκας ότι μόλις τρεις μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη υπήρξε καταδίωξη και σύλληψη για κλοπή πολλών κιλών χαλκού.
Ο Τάκης Θεοφανόπουλος, πρώην πρόεδρος ΟΣΕ, τοποθετήθηκε σχετικά με το γεγονός.
«Το θέμα των κλοπών είναι διαχρονικό κι όχι μόνο ελληνικό, οπουδήποτε υπάρχει δίκτυο που έχει ηλεκτροκίνηση είναι ένας μαγνήτης που τραβάει παράνομους επίδοξους κλέφτες. Ο χαλκός είναι χρηματιστηριακό είδος και το καλώδιο της ηλεκτροκίνησης έχε ανά μέτρο αρκετά κιλά, επομένως είναι μία εύκολη κλοπή», εξήγησε αρχικά.
Ερωτηθείς ο κ. Θεοφανόπουλος πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα απάντησε εξηγώντας τι έκανε ο ίδιος του κατά την περίοδο που ήταν πρόεδρος του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ένα χαρακτηριστικό περιστατικό στην γραμμή Πελοποννήσου, κατά το οποίο στο παρελθόν είχε κλαπεί ολόκληρη σιδηροτροχιά στην Νεμέα.
«Ρεαλιστικά μία γραμμή περίπου δύο χιλιάδων χλμ δεν μπορεί να φυλαχθεί με ένα άνθρωπο σε κάθε ένα μέτρο. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι συνδυασμός πραγμάτων. Δηλαδή η φύλαξη των κρίσιμων εγκαταστάσεων και μπορεί να βοηθήσει σε ορισμένες περιπτώσεις να λειτουργήσει αποτρεπτικά ένας μηχανισμός παράπλευρων ενεργειών».
Σε αυτό το σημείο ο κ. Μπαλάσκας εκτίμησε ότι μία λύση θα ήταν «αν χτυπηθούν τα παράνομα χυτήρια, μπορεί να λυθεί το πρόβλημα».
Και πρόσθεσε ο κ. Θεοφανόπουλος: «Επί των ημερών μου, πράγματι, είχα εισηγηθεί και η Βουλή και το έκανε από πλημμέλημα σε κακούργημα, είναι ένα μέτρο παράπλευρο που βοηθάει. Αυτό που πιστεύω ότι βοηθάει και ουσιαστικά θα λύσει το πρόβλημα, συνεπικουρούμενα και από τα υπόλοιπα, είναι να ακολουθηθεί η γραμμή του χρήματος».