Τριμελές Πλημμελειοδικείο: Το γατάκι που βαφίστηκε «Μάτι» και έκλεψε την παράσταση στη δίκη

Ένα νεογέννητο γατάκι συγκέντρωσε το ενδιαφέρον κατά τη σημερινή διαδικασία στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας στη συζήτηση της υπόθεσης της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι στις 23 Ιουλίου 2018.

Τριμελές Πλημμελειοδικείο: Το γατάκι που βαφίστηκε «Μάτι» και έκλεψε την παράσταση στη δίκη
Το γατάκι κέντρισε το ενδάφερον και πήρε το όνομα Μάτι.
Newsbomb.gr
4'

Κατά την έναρξη της 13ης ημέρας εξέτασης του πραγματογνώμονα Δημήτρη Λιότσιου ακουγόταν έντονα ένα κλάμα μικρού ζώου μέσα στη δικαστική αίθουσα.

Άμεσα κλήθηκε η πυροσβεστική να απεγκλωβίσει το γατάκι, χωρίς όμως επιτυχία! Μάλιστα, όταν το κλιμάκιο της πυροσβεστικής αποχωρούσε άπραγο από την αίθουσα, κάτοικοι του Ματιού που βρισκόταν στο ακροατήριο σχολίαζαν έντονα: «ούτε για αυτό δεν είστε ικανοί».

Στη συνέχεια κλήθηκε φιλοζωική οργάνωση, η οποία κατάφερε να απεγκλωβίσει το γατάκι, το οποίο μάλιστα οι κάτοικοι του Ματιού αποφάσισαν να υιοθετήσουν και το «βάπτισαν»…Μάτι!

Η κατάθεση Λιότσιου

Στη σημερινή συνεδρίαση ο δικαστικός πραγματογνώμονας Δημήτρης Λιότσιος δέχτηκε ερωτήσεις από τον πρώην διοικητή του ΕΣΚΕ και κατηγορούμενο στην υπόθεση, Ιωάννη Φωστιέρη, ο οποίος δεν εκπροσωπείται από συνήγορο και υπέβαλλε ο ίδιος ερωτήσεις στον μάρτυρα.

«Ο πρώτος επικεφαλής της φωτιάς ενημέρωσε άμεσα το ΕΣΚΕ για την πορεία και επικινδυνότητας της φωτιάς και μέσω τηλεφωνημάτων και μέσω ασυρμάτου. Όλοι ήταν ενήμεροι για τα πάντα και αποδεικνύεται και από έγγραφα» ανέφερε ο πραγματογνώμονας και συμπλήρωσε απαντώντας σε ερωτήσεις του Ιωάννη Φωστιέρη πως «από τις 16:41 εώς 18:05 για μιάμιση ώρα περίπου, η φωτιά διανύει μία απόσταση 2,5 χιλιομέτρων. Μετά αφού διέσχισε η φωτιά τη λεωφόρο Μαραθώνος έγινε πιο δύσκολη η κατάσβεση της».

Ερωτήσεις δέχτηκε ο μάρτυρας σχετικά με το εάν τα αυθαίρετα κτίσματα και τα πολεοδομικά προβλήματα στην περιοχή εμπόδισαν το έργο της πυροσβεστικής και δυσκόλεψαν τους πολίτες κατά τη διαφυγή τους. «Μόνο δύσκολο σημείο είναι η περιοχή στο Κόκκινο Λιμανάκι. Όλη η άλλη περιοχή είναι ευθεία, υπάρχουν προσβάσεις και δρόμοι. Δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο πολεοδομικό πρόβλημα η περιοχή, δρόμοι υπάρχουν, επιμήκη οικόπεδα, προσβάσεις. Αν το λέμε για αυτό για το Μάτι, για την Κινέτα τι να πούμε; Και παρ’ όλα αυτά στη Κινέτα δεν έγινε τίποτα. Υπήρχε το αναγκαίο δίκτυο διαφυγής και ο χρόνος για την απομάκρυνση των κατοίκων».

Μάλιστα, σε μια στιγμή έντονης φόρτισης ο πραγματογνώμονας ξέσπασε: «Πολλοί συνάδελφοι μας έχουν θυσιαστεί για αυτό τον σκοπό. Δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο ότι δεν κάνουμε κάτι. Πόσοι συνάδελφοι μας έχουν χαθεί για να σώσουν μία ζωή; Το μνημείο πεσόντων είναι γεμάτο. Προσβάλλουμε αυτούς όταν λέμε ότι δε γινόταν κάτι».

Η εναέρια επιτήρηση

Βροχη ερωτήσεων δέχτηκε ο μάρτυρας για το ζήτημα της εναέριας επιτήρησης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση πραγματοποιήθηκε από διωκτικά αεροσκάφη και με καθυστέρηση.

Δ. Λιότσιος : Προσπάθησε κάποιος και δεν επιτήρησε; Ή απέτυχε στην προσπάθεια;

Ι. Φωστιέρης : Τα αεροσκάφη είναι για καταστολή και όχι για επιτήρηση.

Δ. Λιότσιος: Το σχέδιο δασών λέει άλλα!

Ι. Φωστιέρης : Το σχέδιο δασών που έχετε συνυπογράψει αναφέρεται για την Αττική, λέτε για Αττική ή όλη την Ελλάδα;

Δ. Λιότσιος: Για Αττική.

Ι. Φωστιέρης: Έχουμε τρία εναέρια μέσα.

Δ. Λιότσιος: Γιατί λέτε για τρία μέσα; Έχουμε τόσα που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για επιτήρηση.

Πρόεδρος: Εσείς λέτε ότι ένα από τα ελικόπτερα (πχ καναντερ) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για επιτήρηση;

Δ. Λιότσιος: Σωστά!

Ι. Φωστιέρης: Αυτό είναι λάθος!

Δ. Λιότσιος: Εντάξει, θα αξιολογηθεί από το δικαστήριο αυτό!

Ι. Φωστιέρης: Με τα δεδομένα του κ. Λιότσιου έχουμε φύγει εκτός πραγματικότητας…Έχουμε μία φωτιά και μας διέπουν κανόνες και νόμοι. Δεν κάνουμε ο,τι θέλουμε!

Δ. Λιότσιος: Παντού υπάρχουν νόμοι! Αλλά κάποια πράγματα γίνονται καθ´ υπέρβαση.

Ι. Φωστιέρης: Τα εναέρια μέσα δεν είναι μοτοσυκλέτες. Αμερικανική ταινία το έχουμε κάνει το ένδικο συμβάν. Απαιτούνται 45- 55 λεπτά για επανεξυπηρέτηση και 20 λεπτά προκειμένου να δοθεί εντολή για να σηκωθεί.

Δ. Λιότσιος: Υπήρχαν επιλογές για μεταστάθμευση ελικοπτέρων εκτός Αττικής.

Ι. Φωστιέρης: Να πείτε σε ποια αεροδρόμια μπορούμε να πάμε τα εναέρια μέσα εκτός Αττικής;

Δ. Λιότσιος: Σκύρος, Ανδραβίδα, όπου υπήρχε εκείνη την ημέρα βαθμός επικινδυνότητας 2.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή