Τέμπη: Οι εντολές και η επιμονή του Ισίδωρου Ντογιάκου
Είναι γεγονός ότι από την πρώτη μέρα της τραγωδίας των Τεμπών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ψυχές, ο συνταξιούχος ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, είχε δώσει την πρώτη εισαγγελική παραγγελία
Η διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών δεν έχει φτάσει ακόμη στα δικαστήρια παρά τον χρόνο που έχει περάσει από την πρώτη παραγγελία του πρώην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου.
Είναι γεγονός ότι από την πρώτη μέρα της τραγωδίας των Τεμπών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ψυχές, ο συνταξιούχος ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, είχε δώσει την πρώτη εισαγγελική παραγγελία αναθέτοντας την εποπτεία της προανάκρισης στον τότε προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο.
Ο Ισίδωρος Ντογιάκος, όμως, δεν έκανε μόνο αυτό. Δυο ημέρες αργότερα έστειλε νέα παραγγελία ζητώντας την σε βάθος, προς πάσα κατεύθυνση και με ταχύτητα διερεύνηση της τραγωδίας. «Μη σταματάτε μόνο στον σταθμάρχη» ήταν το δια ταύτα της δεύτερης παραγγελίας του τότε επικεφαλής της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου προς από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας.
Μάλιστα, υπογράμμιζε πως είναι απαραίτητη η «αυτοπρόσωπη και ενεργός παρουσία σας στον τόπο της άδικης απώλειας τόσων ανθρώπινων ζωών για τη συγκέντρωση των αποδεικτικών στοιχείων, που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας, ασφαλώς και είναι απολύτως απαραίτητη. Τα στοιχεία αυτά επιβάλλεται να εξεταστούν αρμοδίως, εξονυχιστικά και διεξοδικά».
Η επιμονή του εισαγγελικού λειτουργού για την αποκάλυψη της αλήθειας, οδήγησε στις 7 Μαρτίου στην εντολή του για ανάσυρση του φακέλου για το δυστύχημα στο Άδενδρο, το οποίο αποτελεί πλέον και βασικό στοιχείο του κατηγορητηρίου της Ευρωπαϊκης Εισαγγελίας για την σύμβαση 717 για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο κ. Ντογιάκος με έγγραφο του προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης είχε ζητήσει να του σταλεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί προκειμένου να την επανεξετάσει ως προς το σκέλος που αφορά καταγγελίες για μη εκσυγχρονισμό του δικτύου, αφού η υπόθεση έχει φτάσει στη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τον υπαίτιο του δυστυχήματος.
Το 2017 το τρένο είχε εκτροχιαστεί, υπήρξαν τρεις νεκροί ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου ενώ ο δεύτερος μηχανοδηγός οδηγήθηκε σε δίκη αλλά αθωώθηκε.
Δυο εβδομάδες μετά το δυστύχημα, ο Ισίδωρος Ντογιάκος «ξαναχτύπησε» δίνοντας εντολή προς τον διοικητή του ΟΣΕ προκειμένου να του αποσταλλούν όλοι οι φάκελοι για θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία με στόχο την επαναξιολόγηση των σχετικών δικογραφιών.
Έναν χρόνο μετά το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους η δικαστική έρευνα στη Λάρισα οδεύει προς το τέλος της, με τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη να αναμένει δυο πορίσματα και τις απολογίες των κατηγορουμένων να ολοκληρώνονται στις αρχές Μαΐου.