Τι δήλωσαν οι θρησκευτικοί ηγέτες για το διωγμό των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή

Οι σφαγές των Χριστιανών στις χώρες της Μέσης Ανατολής και η προστασία τους απασχόλησε τους ηγέτες απο 127 χώρες που βρέθηκαν στο συνέδριο για την Ειρήνη στη Μέση Αναστολή.

Τι δήλωσαν οι θρησκευτικοί ηγέτες για το διωγμό των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή
4'

Της Μαρίας Γιαχνάκη

Με πρωτοβουλία του υπουργείου Εξωτερικών, ηγέτες της ορθοδοξίας, αρχιραβίνοι και σεΐχηδες, βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι προσπαθώντας να τοποθετήσουν το πρόβλημα σε μια σωστή βάση.

«Μόνο ο διαθρησκευτικός διάλογος μπορεί να δώσει λύση στην κρίση», δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. «Η αγάπη και η κατανόηση μπορούν να υπερκεράσουν τα προβλήματα. Πρέπει να βρούμε τις χροιές της Ειρήνης και ένα κοινό τόπο μεταξύ μας».

«Ως θρησκευτικός ηγέτης ζητώ συγγώμη από εκείνους που ξεριζώθηκαν από τις εστίες τους γιατί δεν έκανα περισσότερα», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος μίλησε με ξεχωριστό λόγο:

«Στον αιώνα μας η Ειρήνη και η Δικαιοσύνη έχουν λάβει ένα ακόμα συνώνυμο... Ανάπτυξη. Η φτώχεια, είναι η σκληρότερη μορφή βίας. Υπάρχει ευθύνη στις μεγάλες δυνάμεις, για το εμπόριο όπλων. Φροντίδα για κοινωνική δικαιοσύνη πρέπει να υπάρξει. Τελικά το αντίθετο της ειρήνης δεν είναι ο πόλεμος αλλά ο εγωκεντρισμός, εμπνευστής και τροφοδότης του μίσους. Λύση είναι, όχι η καταστολή αλλά η ενδυνάμωση της αγάπης μέσα στην κοινωνία χωρίς προκαταλήψεις και διακρίσεις. Η δύναμη της αγάπης νικάει την αγάπη της δύναμης...»

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ζητώντας συγγνώμη που δεν έκανε περισσότερα για τους ξεριζωμένους ως θρησκευτικός ηγέτης είπε: «Είναι ώρα να αφήσουμε τα λόγια, χρειάζονται πράξεις για τους πρόσφυγες».

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου Ιωάννης Κασουλίδης τόνισε ότι πρέπει να μπει «νέο διεθνές νομικό πλαίσιο για προστασία πολιτιστικών αγαθών από εμπόλεμες περιοχές».

«Το φρόνημα των χριστιανών δοκιμάζεται, η ειρήνη έγινε δυσπρόσιτο ζητούμενο», παρατήρησε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος.

Ο Αρχιραβίνος Ρόσεν στην τοποθέτηση του τόνισε: «Επειδή δεν λύνονται οι εδαφικές διαφορές, υπάρχει κίνδυνος εκμετάλλευσης της θρησκείας για τη λύση τους.

Μέρος του προβλήματος είναι το ότι οι τραγωδίες στις ζωές μας είναι πολλές και δεν προσέχουμε τις θετικές εξελίξεις. Τα μίντια έχουν το ρόλο τους γιατί προβάλουν μόνο τα τραγικά και όχι τα θετικά που γίνονται στην περιοχή.

Δεν ξέρω αν η θρησκεία μπορεί να γίνει τόσο ισχυρή από μόνη της, υπάρχουν πολλές οργανώσεις Χριστιανών, Μουσουλμάνων και άλλων που συνεργάζονται και ο Πατριάρχης Θεόφιλος παίζει σημαντικό ρόλο αλλά θα πρέπει να υπάρχει και πολιτική βούληση για το σκοπό της επίλυσης. Νομίζω ότι δεν υπάρχει πραγματική πρωτοβουλία από ΕΕ... δεν είναι κάτι που πρέπει να παραβλέπουμε. Χειραγωγείται η θρησκεία στην πολιτική όταν υπάρχει ανταγωνισμός πολιτικών συμφερόντων. Να κάνουμε την θρησκεία μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος.

Υπήρξε αποτυχία από μέρος των διεθνών δυνάμεων μέχρι τώρα... Να υπάρχει ένα πρόγραμμα εφαρμογής που θα ενισχύει την πολιτική συμμετοχή των θρησκευτικών θεσμών στην Μέση Ανατολή».

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος μίλησε για τον θρησκευτικό πλουραλισμό. «Το πρόβλημα του θρησκευτικού πλουραρισμού έχει μετατραπεί πρόσφατασε πληγή που δημιουργεί πολλά προβλήματα στην περιοχή και οικουμενικώς.

Στην Κύπρο ποτέ δεν είχαμε πρόβλημα θρησκευτικό. Όταν γιορτάζαμε τις δικές γιορτές, οι Τουρκοκύπριοι γινόντουσαν μέτοχοι της δικής μας χαράς και αντίθετα. Αλληλοσεβασμός. Oι ίδιες καταστάσεις ειρηνικής συμβίωσης επικρατούσαν και στη Μέση Ανατολή. Η Αραβική άνοιξη έφερε το θρησκευτικό κομφούζιο. Αντί της δημοκρατίας που έλεγε ότι θα έφερνε, έφερε τελικά προσφυγιά και αιματοχυσία. Για να υπάρξει ειρηνική συνύπαρξη πρέπει οι μεγάλες δυνάμεις να απομονώσουν και να αφοπλίσουν τους εξτρεμιστές. Τότε και μόνο η πραγματική δημοκρατία και η αραβική άνοιξη θα βασιλεύσει πραγματικά στη Μέση Ανατολή».

Στο συνέδριο τοποθετήθηκε και ο Σεΐχης Αλί Αλ Ασμίν:

«Ο διάλογος είναι αίτημα πνευματικό και ανθρώπινο για την αντιμετώπιση της αλλοίωσης εννοιών ώστε να αποφευχθεί η καταρράκωση της κοινωνίας. Ο σοβαρός διάλογος αποβλέπει στην εξασφάλιση των οφελειών για τις πλευρές. Ο αποκλεισμός δεν είναι χαρακτηριστικό διαλόγου. Ο γείτονας είναι γείτονας είτε είναι της ίδιας είτε είναι διαφορετικής θρησκείας.

Αυτός είναι και ο σκοπός του θεϊκού μηνύματος, η εσωτερική γαλήνη βασίζεται στην κοινωνική δικαιοσύνη. Ο εγωκεντρισμός δεν εμφανίζεται όταν υπάρχει ο αλληλοσεβασμός. Τα Αραβικά Εμιράτα έχει θεσπίσει νόμους που επιβάλουν σεβασμό στους τόπους λατρείας άλλων θρησκειών. Θρησκεία σημαίνει φιλεσπλαχνία».

Την έναρξη της Διεθνούς Διάσκεψης κήρυξε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος τονίζοντας: «Οι ροές των προσφύγων πολέμου δεν συνάδουν με καμία έννοια Δικαιοσύνης και Πολιτισμού. Η Διάσκεψη Αθηνών αποκτά καίρια σημασία, γίνεται σε στιγμή ιστορικής κρισιμότητας. Το Σπήλαιο και η Φάτνη της Βηθλεέμ δεν συμβιβάζονται με μια Μεσόγειο που εξ' ορισμού συμβολίζει ιστορικώς το Φως και την Ειρήνη, η οποία μετατρέπεται σε χωνευτήρι αθώων ψυχών. Μπροστά σε αυτήν την τραγωδία ουδεμία Ορθόδοξη συνείδηση μπορεί να κοιμάται ήσυχη...».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή