Επιστολή - βόμβα Ιερωνύμου στον Φίλη: Κάτω τα χέρια από τα Θρησκευτικά και την Εκκλησία!
Φανερά εξοργισμένος εμφανίζεται ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος με την άκρως προκλητική και ανιστόρητη τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ο οποίος χθες, Πέμπτη (22/09/2016) επιχείρησε να απαξιώσει με άθλιο τρόπο τον ρόλο της Εκκλησίας, αποδίδοντας σχέσεις της με τη Χούντα των Συνταγματαρχών κατά τη διάρκεια της επταετίας (1967-1974).
Ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας απέστειλε σήμερα, Παρασκευή (23/09/2016) μια νέα επιστολή απευθείας, αυτή τη φορά, στον υπουργό Παιδείας, με την οποία τον «κατακεραυνώνει», κάνοντας λόγο για κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος, εξαιτίας των αλλαγών που προωθεί με εμμονικό τρόπο ο κ. Φίλης, αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία.
Παράλληλα, χαρακτηρίζει ως αβάσιμες τις κατηγορίες περί συνεργασίας της Εκκλησίας με το στρατιωτικό καθεστώς της Χούντας, κάνοντας λόγο για «πλασματικές επικρίσεις», ενώ θέτει και μια σειρά ερωτημάτων στον υπουργό ως προς το θέμα αυτό.
Ολόκληρη η επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έχει ως εξής:
Τι προηγήθηκε
Ο κ. Φίλης είχε αφήσει χθες, Πέμπτη (22/09/2016) αιχμές κατά της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας διερωτώμενος σε τηλεοπτική του συνέντευξη για το ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία σε κρίσιμες, όπως είπε, ιστορικές στιγμές: «Πού ήταν η Εκκλησία στη Χούντα; Πού ήταν η Εκκλησία στην κατοχή; Δεν μπορούμε να προσκυνάμε και να λέμε ότι είναι εκ προοιμίου ιερά. Δεν είναι ιερά, ανθρώπινο είναι η Εκκλησία».
Ακολούθησε η αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στα όσα είπε ο κ. Φίλης, αποστέλλοντας επιστολή στον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ)
Εν συνεχεία, ο υπουργός Παιδείας επανήλθε στο θέμα, και σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα συνέχισε το παιχνίδι της πρόκλησης, λέγοντας: «Αναφέρθηκα σε δύο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, την Κατοχή και τη χούντα, και στον αρνητικό ρόλο που διαδραμάτισαν κορυφαίοι παράγοντες της επίσημης Εκκλησίας. Τα γεγονότα έχουν καταγραφεί, στην ιστορία και τη λαϊκή συνείδηση. Δεν χρειάζεται να αναλωθούμε σε μια ιδεολογική αντιπαράθεση για το παρελθόν.
Το ζητούμενο είναι να βρούμε σημεία συνεννόησης για να βγει η χώρα από την κρίση, να βελτιωθεί στο σύνολό της η εκπαίδευση και να αναμορφωθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις. Χωρίς κινήσεις αντιπερισπασμού, που ενισχύουν τον αναχρονισμό.
Το Υπουργείο Παιδείας βλέπει μπροστά, προσηλωμένο στις αξίες της σύγχρονης, ανεξίθρησκης ανοικτής και δημοκρατικής παιδείας».