Μονιμοποιούν χιλιάδες συμβασιούχους
ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ - ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Εως την ερχόμενη Δευτέρα 5/9 θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση το εν λόγω νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών.
Ο μοναδικός τρόπος που υπήρχε ως τώρα για τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου ήταν οι προσφυγές στα δικαστήρια.
Με τις προσφυγές αυτές, όσοι είχαν συμπληρώσει κάποιο διάστημα υπηρεσίας με σύμβαση ορισμένου χρόνου επετύγχαναν αποφάσεις που δέχονταν ότι καλύπτουν «πάγιες και διαρκείς ανάγκες».
Στη συνέχεια, όμως, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο υποχρέωνε τους δήμους να προσφύγουν εναντίον των πρωτόδικων αποφάσεων και αυτό είτε καθυστερούσε τη μονιμοποίηση είτε οδηγούσε σε ακύρωση των πρωτόδικων αποφάσεων.
Κατά τα προηγούμενα χρόνια, κάποιοι δήμοι ρίσκαραν να μην προσφύγουν κατά των πρωτόδικων αποφάσεων κινούμενοι στα όρια της νομιμότητας ενώ έγιναν προσπάθειες να νομοθετηθεί αυτό που επιχειρείται τώρα αλλά προσέκρουε στις αντιρρήσεις των δανειστών.
Το νομοσχέδιο που βρίσκεται τώρα σε διαβούλευση στο opengov.gr περιέχει τις σχετικές διατάξεις με βάση δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, αλλά είναι ήδη αποτέλεσμα μακράς κυοφορίας και το τελικό αποτέλεσμα συνεχίζει να παραμένει άγνωστο.
Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο είχε κυκλοφορήσει πριν από το καλοκαίρι σε «προδιαβούλευση» αλλά στη συνέχεια αποσύρθηκε, τώρα άλλαξε και βγήκε σε δημόσια διαβούλευση και ουδείς γνωρίζει πότε και πώς θα κατατεθεί στη Βουλή.
Υπολογίζεται πως με την ψήφιση του ν/σ ανοίγει ο δρόμος για την επάνοδο περίπου 3.000 συμβασιούχων στους ΟΤΑ ενώ άλλοι 2.000 συμβασιούχοι μπορούν να μετατρέψουν τις συμβάσεις τους σε αορίστου χρόνου.
Οπως έχει γίνει ήδη γνωστό πρόκειται για το άρθρο 20 του νομοσχεδίου «Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., Ρύθμιση Θεμάτων Ο.Τ.Α. και άλλες διατάξεις», με τίτλο «Ένδικα μέσα Ο.Τ.Α».
Αναλυτικά το άρθρο 20
1. Οι Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τα πάσης φύσεως νομικά πρόσωπα αυτών μπορούν να μην ασκήσουν ή να παραιτηθούν από ήδη ασκηθέντα ένδικα μέσα κατά αποφάσεων, με τις οποίες διατάσσεται η παραμονή ή η επάνοδος εργαζομένων στην εργασία τους, εφόσον οι ως άνω εργαζόμενοι έχουν παραιτηθεί από οποιαδήποτε χρηματική αξίωση κατά των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, με απόφαση του καθ’ ύλην αρμόδιου οργάνου τους και κατά παρέκκλιση των άρθρων 72 και 176 του ν. 3852/2010. Στην περίπτωση αυτή, η απόφαση περί της παραίτησης από τα ένδικα μέσα, η οποία πρέπει να αναφέρεται ειδικώς στην ύπαρξη πιστώσεων στον προϋπολογισμό του φορέα για την κάλυψη της δαπάνης που προκύπτει από την άμεση συμμόρφωση προς τη δικαστική απόφαση, λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου και του προϊσταμένου της οικονομικής υπηρεσίας του φορέα.
2. Αποφάσεις περί μη άσκησης ή περί παραίτησης από ένδικο μέσο στις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου, που εκδόθηκαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος, θεωρούνται ως προς όλες τις συνέπειές τους, νόμιμες.
3. Αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των πάσης φύσεως νομικών προσώπων αυτών περί υποβολής προσφυγών σε διοικητικές αρχές, άσκηση, μη άσκηση ή παραίτηση από οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή μέσο, δικαστικό ή εξώδικο συμβιβασμό ή κατάργηση δίκης δεν εμπίπτουν στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας του άρθρου 225 παρ. 1 του ν. 3852/2010 (Α’ 87).