Απόλυτη παράνοια! Ο ΕΦΚΑ δεν λειτουργεί και το Υπουργείο το αρνείται! Στον «αέρα» οι ασφαλισμένοι
ΤΟ NEWSBOMB.GR ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΘΕΜΑΤΑ
Της Αμέλιας Αναστασάκη
«Βαφτίστηκε» χωρίς... «παπά»! «Εγκαινιάστηκε» χωρίς να είναι έτοιμος! Λειτουργεί χωρίς υπηρεσίες! Αυτός είναι ο «πραγματικός» ΕΦΚΑ. Και μπορεί να «χύθηκαν» τόνοι από μελάνι, ωστόσο ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης ουσιαστικά δεν υπάρχει, επειδή δεν μπορεί επί της ουσίας να εξυπηρετήσει κανέναν. Ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι αναγκάζονται να καταφεύγουν στις μέχρι χθες... «παραδοσιακές υπηρεσίες»(αφού το Υπουργείο Εργασίας υποσχέθηκε «σύγχρονη ηλεκτρονική διακυβέρνηση») για να καταφέρουν να βγάλουν μία άκρη. Μέχρι τώρα, η πολλά... υποσχόμενη ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ, efka.gov.gr, παρέχει μόνο πληροφορίες για τους πολίτες, σχετικά με το νέο σύστημα και όλα τα έντυπα που χρειάζεται κάποιος για να καταφέρει να συνταξιοδοτηθεί. Και τίποτα άλλο! Αν και έχουμε ξεπεράσει το deadline της 16ης Ιανουαρίου...
Να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σε συνέντευξη Tύπου, στις 3 Ιανουαρίου του 2017 (ημέρα Τρίτη), η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας μας παρουσίασε με «δόξα και τιμή» την επίσημη έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ.
Συγκεκριμένα, μας ανακοίνωσε ότι με τον νέο φορέα θα έμπαινε «τέλος στη γραφειοκρατία και στις παθογένειες του παρελθόντος», ενώ οι ασφαλισμένοι θα «λύνουν» εφεξής συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους θέματα μέσω των νέων τεχνολογιών και των σύγχρονων μηχανογραφικών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Δηλαδή μέσω της διαδικτυακής σελίδας (efka.gov.gr) αλλά και της τηλεφωνικής γραμμής (1555). Με λίγα λόγια, ότι ο «πολύπαθος» ασφαλισμένος και συνταξιούχος που μέχρι χθες έπρεπε να ταλαιπωρείται από υπηρεσία σε υπηρεσία για να ενημερωθεί και να μπορέσει να επιλύσει όσα ζητήματα τον απασχολούν, θα έβρισκε την «γιατρειά» του! Τα πράγματα όμως τελικά δεν ήταν έτσι! Αφού το σύστημα είχε άλλη ... «γνώμη».
Διαβάστε αναλυτικά τι έγραφε το δελτίο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας:
Το Newsbomb.gr, στις 4 Ιανουαρίου αλλά και στις 5 Ιανουαρίου 2017 είχε γράψει ότι οι υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης είναι στον... αέρα, αφού δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί κανένας (και τότε και τώρα!). Για παράδειγμα, εάν ένας ασφαλισμένος επιδίωκε τότε (ή επιδιώξει τώρα) να μπει στη σελίδα του ΕΦΚΑ- efka.gov.gr- μπορούσε (ή μπορεί) μόνο να διαβάσει ορισμένες λειτουργίες του Φορέα ή να ενημερωθεί για το ποια είναι τα σημεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων όλων των Ασφαλιστικών Ταμείων.
Το Υπουργείο Εργασίας τότε, έβγαλε και σχετική ανακοίνωση με την οποία προσπαθούσε να μας «επιπλήξει» και να μας πει ότι λέμε ψέματα και ανακρίβειες. Συγκεκριμένα, μας τόνιζε και μας ξεκαθάριζε ότι «ο νέος φορέας μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2017- μέσω της διαδικτυακής του σελίδας (efka.gov.gr) και της τηλεφωνικής γραμμής (1555)-, θα παρείχε ενημέρωση και μόνο για τις λειτουργίες και τα σημεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων όλων των Ασφαλιστικών Ταμείων, ενώ από τις 16 Ιανουαρίου και έπειτα θα λειτουργούσε και η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης».
Ακολουθεί η... επίπληξη του Υπουργείου Εργασίας:
Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα! 18 Ιανουαρίου και οι υποσχέσεις του Υπουργείου Εργασίας παραμένουν υποσχέσεις. Είτε θέλει να το παραδεχτεί το Υπουργείο Εργασίας, είτε όχι, τόσο η ιστοσελίδα efka.gov.gr, όσο και η τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης ασφαλισμένων(1555) υπολειτουργούν. Από τη μία, η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης αποτελεί «όνειρο θερινός νυκτός», αφού όπως θα δείτε και παρακάτω «πολύ σύντομα θα υποβάλλεται»... (όχι ακόμα)! Και ιδού οι αποδείξεις:
Απόδειξη 1
Από την άλλη, σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που «προσφέρει» ο διαδικτυακός ΕΦΚΑ- efka.gov.gr-, η ένδειξη είναι κοινή για όλους! «Η συγκεκριμένη ενότητα θα ενεργοποιηθεί προσεχώς»...
Απόδειξη 2
Με λίγα λόγια, η οποιαδήποτε απόπειρα εγγραφής ασφαλισμένων, συνταξιούχων ή εργοδοτών σε ηλεκτρονική υπηρεσία, αλλά και η απόπειρα δημιουργίας ατομικού λογαριασμού, δεν είναι εφικτή!
Καταγγελία υποψηφίου συνταξιούχου για την ανεπάρκεια του συστήματος
Και δεν έφταναν μόνο αυτά... Ήρθε καταγγελία στο Newsbomb.gr, από υποψήφιο συνταξιούχο του ΟΓΑ που ζει στην επαρχία (έχουμε τα στοιχεία του στη διάθεση όποιου έχει αμφιβολίες), ο οποίος έλαβε ενημέρωση από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων, να καταβάλλει άμεσα τις οφειλόμενες ασφαλιστικές του εισφορές(β΄εξαμήνου 2016), ώστε να υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης και να λάβει τη σύνταξη το συντομότερο δυνατό.
Αυτό είναι το έγγραφο που του εστάλη από τον ΟΓΑ
Ο καταγγέλλων κατέβαλε το ποσό που του αντιστοιχούσε στις οφειλόμενες ασφαλιστικές του εισφορές, μπήκε στο efka.gov.gr -όπως μας είπε χαρακτηριστικά- αλλά δεν μπόρεσε να κάνει καμία ενέργεια. Στη συνέχεια απευθύνθηκε στον ανταποκριτή του ΟΓΑ στον τόπο κατοικίας του, όμως ο υπάλληλος εκεί του ανέφερε ότι «θα πρέπει να περιμένει μέχρι τα τέλη του μήνα, γιατί δεν τους έχει σταλεί μία εγκύκλιος που αφορά στους μελλοντικούς συνταξιούχους, και τα χέρια του είναι δεμένα»...
Τα συμπεράσματα πάντα δικά σας...