Η Ελλάδα κυρίαρχη των αιθέρων: Μητσοτάκης-Μακρόν κλείνουν το deal για τα Rafale
Όπως αποκάλυψε το Newsbomb.gr, ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται να έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο, Εμμανουέλ Μακρόν στην Κορσική, την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Το τετ α τετ πραγματοποιείται λίγο πριν τη σύνοδο κορυφής των χωρών του ευρωπαϊκού νότου (MED7) στο γαλλικό νησί.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ο Στέλιος Πέτσας επιβεβαίωσε, επίσης, τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Εμανουέλ Μακρόν στις 10 Σεπτεμβρίου στην Κορσική. «Την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου ο Πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου, MED 7, που θα διεξαχθεί στην Κορσική, με τη συμμετοχή Γαλλίας, Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Κύπρου, Μάλτας και Πορτογαλίας.
Πριν την έναρξη της Συνόδου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον Γάλλο Πρόεδρο κ. Εμμανουέλ Μακρόν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.
Διαβάστε επίσης: Η λίστα με τα εξοπλιστικά: Για αυτά τα όπλα συζητούν Ελλάδα και Γαλλία
Όπως πληροφορείται το Newsbomb.gr στην συνάντηση αυτή αναμένεται να επισημοποιηθεί η στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας-Γαλλίας με την αγορά από ελληνικής πλευράς των 18 αεροσκαφών Rafale και άλλων εξοπλιστικών συστημάτων.
Η ενίσχυση πάντως των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι μία εύκολη εξίσωση για την Αθήνα. Οι παράγοντες που εξετάζονται είναι πολλοί και δεν περιορίζονται μόνο στο οικονομικό σκέλος, αλλά και στο διπλωματικό. Οι κινήσεις που γίνονται, εξετάζονται με προσοχή, αφού η αγορά όπλων από την Γαλλία, όπως εκτιμούν κυβερνητικά στελέχη, πρέπει να συνοδεύεται από κάποιου είδους συμφωνία προμήθειας εξοπλισμού και από τις ΗΠΑ, έτσι ώστε να τηρούνται οι ισορροπίες.
Η χρονική στιγμή πάντως για την Ελλάδα είναι θετική. Όσο κι αν οι σύμμαχοι προσπαθούν να τηρήσουν ίσες αποστάσεις, είναι ολοφάνερο πλέον πως η πολεμική ρητορική του Ταγίπ Ερντογάν έχει προκαλέσει τριγμούς στις δυσκίνητες μαλακές καρέκλες των Βρυξελλών.
Η Ελλάδα από την άλλη επικαλούμενη το Διεθνές Δίκαιο και μην κλιμακώνοντας την κατάσταση αποφεύγει να κάνει ένα λάθος που θα την φέρει υπόλογη απέναντι στην Τουρκία, κάτι που όπως εκτιμούν οι αναλυτές, είναι αυτό που επιθυμεί διακαώς ο μεγαλομανής Ερντογάν προκειμένου να προσδώσει δίκαια στις ενέργειές του.
Forbes: Η Ελλάδα με τα Rafale αποκτά πλεονέκτημα σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο
Για επιχειρησιακή αναβάθμιση της Ελλάδας, από την αγορά των γαλλικών Rafale, κάνει λόγο το περιοδικό Forbes, αναλύοντας τις τελευταίες εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.
To βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης είναι ότι με δεδομένο πως και η Τουρκία δεν θα εντάξει στον στόλο της τα F-35, η προσθήκη των Rafale στο ελληνικό δυναμικό, δίνει πλεονέκτημα στην Ελλάδα όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.
«H απόκτηση των Rafale, θα προσδώσει σημαντικό πλεονέκτημα στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία που ήδη χρησιμοποιεί και τα γαλλικά Mirage 2000-5. Σύμφωνα με αναφορές ελληνικών ΜΜΕ, Ελλάδα και Γαλλία συμφώνησαν ήδη για την προμήθεια 18 Rafale κάτι που μένει ωστόσο να οριστικοποιηθεί.
«Έπειτα από την ολοκλήρωση και του εκσυγχρονισμού αυτού, η Ελλάδα θα διαθέτει αναμφισβήτητα ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι του ποσοτικού πλεονεκτήματος της Τουρκίας που χρησιμοποιεί τις εκδόσεις F-16, Block 30, 40, και 50», αναφέρει χαρακτηριστικά το περιοδικό.
Αυτά είναι τα πανίσχυρα γαλλικά Rafale
Χωρίς αμφιβολία, το Rafale είναι ένα από τα ικανότερα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στον κόσμο, έγραφε το Newsbomb.gr σε άρθρο-ανάλυση του Βασίλη Σκουλαράκου.
Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα ελληνοτουρκική διαμάχη.
Άλλωστε οι Έλληνες χειριστές γνωρίζουν από πρώτο χέρι στις επιδόσεις και ικανότητες των Mirage 2000-5 Mk2 και τους στρατηγικούς ρόλους που εξυπηρετούν στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο δυνάμεων εξασφαλίζοντας εναέρια υπεροχή και στρατηγική κρούση.
Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.
Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Μπορεί δε να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.
Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελέι το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.
Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.
Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR.
Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως "γυάλινο πιλοτήριο", με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).
Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.