Εξοπλιστικά: Αναβάθμιση των C-27 και της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης - Πότε έρχονται τα 1.000 M1117

Προχωρούν με ταχύτατες διαδικασίες τα εξοπλιστικά - Πώς ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος φέρνει σήμερα στη Βουλή ακόμα τρία σημαντικά προγράμματα - Τι ισχύει για τα μεταγωγικά αεροσκάφη, πότε έρχονται τα 1.000 τεθωρακισμένα και πώς οι Ισραηλινοί κέρδισαν την... κούρσα της Καλαμάτας. 
7'

Μάχη με το χρόνο για να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τα εξοπλιστικά προγράμματα και να ενισχυθούν άμεσα οι τρεις Κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων δίνει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Μπορεί οι Ευρωπαίοι εταίροι μας και οι σύμμαχοί μας στο ΝΑΤΟ να αρνούνται να επιβάλλουν κυρώσεις στο τουρκικό καθεστώς για τις επιθετικές τακτικές κατά της Ελλάδας και της Κύπρου, ωστόσο, η Ελλάδα φροντίζει να στείλει σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι προετοιμάζεται για κάθε ενδεχόμενο.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, έχει διαμηνύσει πως η Ελλάδα δεν πρόκειται να καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια ανεχόμενη τις προκλήσεις και τις επιθέσεις της Άγκυρας. Αντιθέτως, προχωρά με ταχύτατες διαδικασίες στην στρατιωτική ενίσχυση μέσω της αγοράς νέων οπλικών συστημάτων, αλλά και με αναβάθμιση των παλαιών. Όπως τόνισε στη Βουλή ο υπουργός Άμυνας, την περίοδο Ιουλίου 2019 ως σήμερα, δηλαδή μέσα σε 17 μήνες, το υπουργείο Άμυνας ανέλαβε να τρέξει 48 χρηματοδοτημένα υποπρογράμματα αξίας 830 εκατομμυρίων ευρώ.

Προτεραιότητες για τον κ. Παναγιωτόπουλο και την στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας, αποτελούν η επίσπευση της απόκτησης των Rafale και των νέων φρεγατών, αλλά και η συντήρηση και εκσυγχρονισμός όλων των οπλικών συστημάτων που διαθέτουν και οι τρεις κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σήμερα, 21/12/2020, το κατώφλι της Βουλής αναμένεται να περάσουν τρία πολύ σημαντικά υποπρογράμματα. Στην συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλισμών και Αμυντικών Δαπανών της Βουλής, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, θα παρουσιάσει την αναβάθμιση των C-27 J Spartan, την απόκτηση των αντιαρματικών οχημάτων M1117 και την αναβάθμιση σε διεθνές αεροπορικό κέντρο της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.

Η Βουλή αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» πριν φύγει το 2020, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να λάβουν τη θετική γνωμοδότηση του ΚΥΣΕΑ και να προχωρήσει άμεσα η υλοποίησή τους.

Αναβάθμιση των C-27... ΧΘΕΣ

Πολλές φορές συζητάμε και γράφουμε για νέα μαχητικά, νέα όπλα, ραντάρ και αισθητήρες, αλλά θα πρέπει να μας απασχολούν και τα πολύ σημαντικά επιχειρησιακά θέματα πιυ αφορούν ξαθημερινές δραστηριότητες του πτητικού στόλου.

Τα μεταφορικά αεροσκάφη είναι απαραίτητα σε καθημερινή βάση, διότι σηκώνουν μεγάλο βάρος των καθημερινών απαιτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας, από τη μεταφορά εφοδίων μέχρι τις αεροδιακομηδές ασθενών και τραυματιών. Η καθημερινότητα «ταλαιπωρεί» και φθείρει τον υφιστάμενο στόλο, που εδώ και χρόνια απαιτεί ενίσχυση της υποστήριξης και αναβάθμιση.

Η πρόταση που θα παρουσιάσει σήμερα στη Βουλή ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αφορά την ανάθεση της τεχνικής υποστήριξης των C-27 J Spartan, με απευθείας ανάθεση στην κατασκευάστρια εταιρία και όχι με διεθνείς διαγωνισμούς όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Σύμφωνα με πλήροφορίες, ο υπουργός Άμυνας ενδέχεται αναφερθεί και στην προσπάθεια επιστροφής στον αέρα των C-130, μέσω συνεργασίας με το Ισραήλ.

Ποια είναι τα M1117 που θα «κλειδώσουν» Έβρο και νησιά

Η απόπειρα εισβολής τον περασμένο Μάρτιο στον Έβρο, οδήγησε την Αθήνα στην απόφαση να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες απόκτησης νέων τεθωρακισμένων οχημάτων που θα προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες στο πεδίο της μάχης.

Η… ευκαιρία που περίμενε η Αθήνα ήρθε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με τις ΗΠΑ να αποφασίζουν να αποδεσμεύσουν 1.200 μεταχειρισμένα Μ1117 Guardian για τις ανάγκες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Από αυτά ένας μικρός αριθμός επιχειρεί σε αμερικανικές Μονάδες στην Ευρώπη, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η συμφωνία μεταξύ Αθήνας και Ουάσινγκτον είναι δεδομένη και τα πρώτα Μ1117 αναμένονταν να έρθουν μέσα στον Δεκέμβριο στη χώρα μας. Μάλιστα, το ΓΕΣ ήταν έτοιμο να στείλει κλιμάκιο στη Γερμανία, όπου ήδη βρίσκονται 80 Μ1117 σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες μεταφοράς τους στην Ελλάδα. Ωστόσο, οι εξελίξεις λόγω κορονοϊού έχουν βάλει φρένο στην έλευσή τους στη χώρα μας.

Στο ΓΕΣ εντούτοις εκφράζεται αισιοδοξία ότι η διαδικασία θα ξεμπλοκάρει και τα πρώτα M1117 θα φτάσουν στην Ελλάδα ακόμα και τον Ιανουάριο του 2021, ενώ ελληνική αποστολή θα μεταβεί με πρώτη ευκαιρία στις ΗΠΑ όπου θα διαλέξει πάνω από 1.000 τεθωρακισμένα από το απόθεμα των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Στο Γενικό Επιτελείο Στρατού εκφράζουν την πεποίθηση ότι τα M1117 λόγω της ταχύτητας τους και της ευελιξίας θα έχουν μεγάλη επιχειρησιακή αξία, ιδιαίτερα στον Έβρο και στα νησιά όπου μπορούν να πραγματοποιούν αποστολές επιτήρησης και αναγνώρισης.

Συμφωνία με το Ισραήλ για το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο Καλαμάτας

Στη Βουλή θα φτάσει επιτέλους, έπειτα από χρόνια συζητήσεων, η δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα.

H Πολεμική Αεροπορία χρειαζόταν ένα κέντρο για να μπορέσει να αναβαθμίσει την εκπαίδευση των πιλότων της και να αποκτήσει με αυτό τον τρόπο, το αεροσκάφος που θα αντικαταστήσει τα Τ-2 Buckeye.

Για το πρόγραμμα αυτό της Πολεμικής Αεροπορίας ενδιαφέρθηκαν δύο εταιρείες, μία ισραηλινή και μία Καναδική. Η καναδική CAE είχε κάνει μία πλήρη πρόταση προς την ελληνική πλευρά η οποία περιελάμβανε την παροχή εκπαίδευσης με τα αεροσκάφη ιταλικής κατασκευής Μ-346 τα οποία είναι μία πολύ καλή πλατφόρμα εκπαίδευσης. Οι Ισραηλινοί με την Elbit, κατέθεσαν πρόταση η οποία ήταν κατά 100. εκ. οικονομικότερη αυτής των Καναδών ενώ το αεροσκάφος που θα χρησιμοποιήσουν είναι το ίδιο με τους Καναδούς, το Μ-346.

Τι προσδοκά η χώρα μας από τη συνεργασία με το Ισραήλ; Τα οφέλη για την Πολεμική Αεροπορία θα είναι άμεσα. Κατ’ αρχάς θα αναβαθμιστεί το σύστημα εκπαίδευσης στα ελικοφόρα αεροσκάφη ενώ οι Ισραηλινοί θα αναλάβουν τη συντήρηση των αεροσκαφών και την αναβάθμιση του συστήματος επίγειας εκπαίδευσης (προσομοιωτές).

Πιο αναλυτικά, η πρόταση της ισραηλινής ELBIT περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία διεθνούς εκπαιδευτικού κέντρου πτήσεων στην Καλαμάτα με χρηματοδοτική μίσθωση.
  • Δυνατότητα στην Πολεμική μας Αεροπορία αναβάθμισης και ενίσχυσης των εκπαιδευτικών ελικοφόρων, ώστε αυτά να μην είναι ποτέ κάτω από τον αριθμό των 25 στη διάθεση των Ικάρων. Σήμερα οι διαθεσιμότητες είναι πολύ χαμηλότερες.
  • Δυνατότητα σε αεροπορίες από άλλες πλευρές της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής να εκπαιδεύονται στην Ελλάδα.
  • Παρέχονται περίπου 10.000 ώρες πτήσεις για κάθε χρόνο.

Η επιλογή της Καλαμάτας για τη δημιουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στηρίζεται σε σειρά από προφανείς λόγους, με πιο σοβαρό το γεγονός ότι η 120 ΠΕΑ έχει ήδη εμπειρία μισού αιώνα στην εκπαίδευση πιλότων, ενώ επίσης, λόγω των κλιματικών συνθηκών, στην περιοχή μπορεί να εκπαιδεύονται χειριστές για περισσότερες από 330 ημέρες το χρόνο, κάτι που στις περιπτώσεις άλλων εκπαιδευτικών κέντρων είναι πρακτικά αδύνατο.

Οι σχέσεις της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή είναι ήδη πολύ στενές και αποτελούν ίσως τον πλέον ισχυρό πυλώνα της στρατηγικής σχέσης στον τομέα της Άμυνας. Υπενθυμίζουμε δε, πως πρόκειται για δύο από τις καλύτερες αεροπορίες στον κόσμο, με βάση μετρήσιμα στοιχεία από εκπαιδεύσεις, ασκήσεις και επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

Οι επαφές και οι διαπραγματεύσεις για μια σειρά ζητημάτων με το Ισραήλ έχουν, βεβαίως, και σοβαρότατη πολιτική διάσταση. Υπενθυμίζουμε ότι οι σχέσεις της Ιερουσαλήμ με την Άγκυρα είναι κάκιστες, με την κυβέρνηση Νετανιάχου να εκφράζει συνεχώς τη στήριξή του στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Συντάξεις Ιανουαρίου: Ξεκινούν από σήμερα οι πληρωμές - Οι ημερομηνίες για όλα τα Ταμεία