Ελλάδα VS Τουρκία: Ποια έχει πιο ισχυρό Πολεμικό Ναυτικό; Δείτε το Infographic του Newsbomb.gr

«Εφιάλτης» των Τούρκων ο ελληνικός Στόλος - Πώς το Πολεμικό μας Ναυτικό απέδειξε επί του πεδίου ότι η ελληνική ναυτοσύνη είναι ανώτερη από κάθε αριθμητική υπεροχή των Τούρκων - Ποιο είναι το πανίσχυρο όπλο του Στόλου μας που «τρέμει» ο Ερντογάν.
15'

Παρά τις αλλεπάλληλες ήττες από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις εντός του 2020, το τουρκικό καθεστώς συνεχίζει να προκαλεί και να θέτει σε κίνδυνο την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, απειλώντας με εμπόλεμη σύρραξη τη Χώρα μας και με νέο Αττίλα τη μαρτυρική Κύπρο.

Η πρόθεση της Άγκυρας να προχωρήσει σε σεισμικές έρευνες σε περιοχές που η Αθήνα θεωρεί ότι παραβιάζεται η εθνική της κυριαρχία, έχει φέρει και πάλι τις δύο χώρες στα πρόθυρα «θερμού» επεισοδίου, με φόντο τη δυνατότητα έμμεσης ή άμεσης χρήσης της στρατιωτικής ισχύος, είτε ως μοχλό πίεσης (σ.σ. Τουρκία) είτε για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων (σ.σ. Ελλάδα).

Όπως τονίσαμε και κατά την παρουσίαση της συνολικής σύγκρισης των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών αλλά και κατά την παρουσίαση της ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας Ελλάδας και Τουρκίας, οι γείτονες έχουν σαφή αριθμητική υπεροχή έναντι της Ελλάδος σε διάφορους τομείς.

Το ίδιο ισχύει και στο Πολεμικό Ναυτικό των δύο χωρών, με τους Τούρκους να έχουν σαφώς πιο ισχυρό στόλο, αριθμητικά. Ωστόσο, ποιοτικά δεν υστερούν απλά… απέχουν χιλιόμετρα από την ελληνική ναυτοσύνη. Τα γεγονότα του 2020, επιβεβαιώνουν απόλυτα τον συγκεκριμένο ισχυρισμό. Μάταια ο Ερντογάν έψαχνε επί μήνες μία νίκη επί του πεδίου που θα ανάγκαζε την Αθήνα να καθίσει στο τραπέζι των συνομιλιών άνευ όρων και θα τη χρησιμοποιούσε και πολιτικά στο εσωτερικό. Οι ήττες ήταν συνεχείς για τους Τούρκους, που σε κάθε απόπειρα πρόκλησης έβλεπαν μπροστά τους ελληνική σημαία.

Πριν αναλύσουμε περαιτέρω τα «χουνέρια» του ελληνικού Στόλου στους Τούρκους, ας δούμε στο Infographic του Newsbomb.gr τις δυνάμεις των δύο χωρών στη θάλασσα:

Αυτό που διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά είναι πως, με εξαίρεση το ανθρώπινο δυναμικό, η πλεονεκτική θέση της Τουρκίας δεν είναι ούτε συντριπτική, ούτε και αποτελεί εγγύηση ότι θα είναι υπέρ της το αποτέλεσμα μιας ενδεχόμενης στρατιωτικής αναμέτρησης. Αντίθετα, η πιθανότητα συντριβής με τρομακτικές και ενδεχομένως ανεπανόρθωτες συνέπειες για την ίδια, δεν μπορεί να αποκλεισθεί.

Τα παραδείγματα των προηγούμενων μηνών είναι πολλά, με τους Τούρκους να έχουν χάσει στη θάλασσα τις εξής «μάχες»:

1. Αιγαίο - 21 Ιουλίου: Μαζική έξοδος του τουρκικού Στόλου από το Ακσάζ στις 21 Ιουλίου - Δυναμική απάντηση της Ελλάδας

Μετά τα γεγονότα στον Έβρο, η ετοιμότητα σε όλη την επικράτεια κρίθηκε επιβεβλημένη διότι υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο η κρίση να επεκταθεί σε πολλές περιοχές. Άλλωστε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός, Κωνσταντίνος Φλώρος είχε επισημάνει ότι ένα θερμό επεισόδιο δεν θα είναι σημειακό αλλά μπορεί να εκδηλωθούν κρίσεις σε πολλά σημεία.

Γι’ αυτόν το λόγο πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας είχαν θέσει σε πολεμική ετοιμότητα τις Ένοπλες Δυνάμεις με συνεχείς ασκήσεις ρεαλιστικού χαρακτήρα που δεν περιορίζονταν σε συνήθη πεδία βολών αλλά σε πολλούς διαφορετικούς φυσικούς χώρους όπου πιθανολογείτο ότι μπορεί να εκδηλωθεί μία τουρκική απειλή και κρίση.

Μία από αυτές ήταν και η μεγάλη αεροναυτική άσκηση που έλαβε χώρα τον Ιούνιο στην θαλάσσια περιοχή νότια της Καρπάθου, με τη συμμετοχή και των τριών Κλάδων. Κατά τη διάρκεια της άσκησης πραγματοποιήθηκε βολή τορπίλης από υποβρύχιο κατά πλοίου, το οποίο φυσικά βυθίστηκε. Ήταν σαφώς μια προειδοποίηση στο καθεστώς Ερντογάν που ήδη ετοίμαζε την έξοδο του Oruc Reis.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ «ΕΒΡΟΣ» ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΡΠΙΛΗ:

Οι προβλέψεις του ελληνικού «Πενταγώνου» δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν. Στις 21 Ιουλίου 2020, ο Ερντογάν διέταξε τον τουρκικό στόλο να αρχίσει μαζική έξοδο από το ναύσταθμο του Ακσάζ και να κινηθεί προς τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου.

Αντί όμως να αιφνιδιαστεί η Ελλάδα από την κίνηση της Άγκυρας, αυτό που... σάστισε από την ελληνική αντίδραση ήταν το τουρκικό καθεστώς.

Η έξοδος των τουρκικών πλοίων από το λιμάνι του Ακσάζ αποδείχτηκε «εφιάλτης» για τους Τούρκους, που είδαν στα ραντάρ τους το Αιγαίο να γεμίζει μέσα σε λίγες ώρες με… μπλε κουκίδες.

Η ανάπτυξη του Ελληνικού Στόλου ήταν κάτι παραπάνω από άμεση. Ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ κ. Κωνσταντίνος Φλώρος λειτούργησαν ταχύτατα και δυναμικά, ενώ η αποφασιστικότητα του Αρχηγού ΓΕΝ κ. Στυλιανού Πετράκη και του Αρχηγού Στόλου κ. Παναγιώτη Λυμπέρη, που έδωσαν εντολή να βγει στο Αιγαίο το σύνολο των ελληνικών πολεμικών πλοίων, αποδείχτηκε καθοριστική για την εξέλιξη της κρίσης.

Τα ελληνικά πλοία αναπτύχθηκαν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και με τέτοιο τρόπο που ήταν ικανά να μετατρέψουν σε φιάσκο το… σόου που πήγε να στήσει ο Ερντογάν στο Αιγαίο. Ο Στόλος αναπτύχθηκε ταχύτατα… μέσα σε 4-5 ώρες είχε λάβει θέση σε σημεία - «κλειδιά» και ήταν έτοιμος να αποτρέψει οποιαδήποτε απειλή. Κάθε πλοίο που έφευγε από το ναύσταθμο ήταν γεμάτο καύσιμα και φορτωμένο με πυρομαχικά, ενώ όλα τα στελέχη ήταν αποφασισμένα και έτοιμα για κάθε ενδεχόμενο.

Παράλληλα, τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας τέθηκαν σε κατάσταση συναγερμού, ενώ και σε αυτά τοποθετήθηκε οπλισμός. Γενική επιφυλακή και στον Στρατό Ξηράς, από τον Έβρο μέχρι το Καστελόριζο, με τα στελέχη να λαμβάνουν εντολή να μείνουν όλοι στα στρατόπεδα μέχρι νεωτέρας διαταγής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

2. Ανατολική Μεσόγειος - 10 Αυγούστου. Εισβολή του Oruc Reis στην ελληνική υφαλοκρηπίδα - Στο κυνήγι του ο ελληνικός Στόλος

Στις 10 Αυγούστου 2020, το καθεστώς Ερντογάν αγνοώντας τις διεθνείς εκκλήσεις για αποκλιμάκωση, στέλνει το Oruc Reis στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Η εισβολή πραγματοποιείται στις 17.25 το απόγευμα και το τουρκικό ερευνητικό συνοδεύεται από τουρκικά πολεμικά πλοία.

Από ελληνικής πλευράς παρακολουθούν κάθε κίνηση του τουρκικού ερευνητικού και των συνοδευτικών του, δύο ελληνικές φρεγάτες οι οποίες από την πρώτη στιγμή που μπήκε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το καλούν να αποχωρήσει.

Η κατάσταση είναι οριακή, με τα πολεμικά πλοία των δύο χωρών να έχουν στρέψει τα κανόνια τους και να είναι έτοιμα για εκτέλεση οποιασδήποτε εντολής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ORUC REIS ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ

3. Ανατολική Μεσόγειος - 12 Αυγούστου: Η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» κόβει τον τσαμπουκά των Τούρκων - Το πλήγμα στην τουρκική ναυαρχίδα «KEMAL REIS».

Στις 12 Αυγούστου και ενώ το Oruc Reis έπλεε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, έχοντας απλώσει καλώδια αλλά χωρίς να τα έχει ποντίσει, Ελλάδα και Τουρκία φτάνουν μια ανάσα από το «θερμό» επεισόδιο.

Το περιστατικό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία για τον τουρκικό στόλο και να είχε πυροδοτήσει δραματικές εξελίξεις, αν ο Έλληνας κυβερνήτης και το πλήρωμα της φρεγάτας «Λήμνος» δεν είχαν επιδείξει απόλυτη ψυχραιμία και αξιοθαύμαστη ναυτοσύνη.

Περίπου 100 μίλια νότια του Καστελόριζου, η «Λήμνος» έπλεε με σταθερή πορεία και ταχύτητα δεξιά και παράλληλα με το Oruc Reis και την τουρκική αρμάδα, όταν το «καμάρι του τουρκικού στόλου» η «Kemal Reis», το μεγαλύτερο και νεότερο πλοίο των Τούρκων, αποφάσισε να αποσπαστεί, με στόχο να αναγκάσει την ελληνική φρεγάτα να απομακρυνθεί από το «Oruc Reis» και να μην έχει εικόνα για τις ενέργειές του. Κινούμενη κάθετα και με γωνία 90 μοιρών προσπάθησε να περάσει μπροστά από το ελληνικό πολεμικό πλοίο προσπαθώντας να την εξαναγκάσει να αλλάξει πορεία.

Όμως ο κυβερνήτης της «Λήμνος» κράτησε σταθερή την ταχύτητα αλλά και την πορεία της, με τον Τούρκο «ατζαμή» κυβερνήτη να αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή πως οι κινήσεις του ήταν ικανές να αποβούν μοιραίες για το πλοίο και το πλήρωμά του. Αποτέλεσμα, η Kemal Reis βρέθηκε κάθετα μπροστά από την Ελληνική φρεγάτα, με την πλώρη της «Λήμνος» να κατευθύνεται με ορμή προς το μέσον της τουρκικής φρεγάτας.

Στο σημείο αυτό ωστόσο αποδείχτηκε η ναυτοσύνη των Ελλήνων και ο επαγγελματισμός τους. Ο κυβερνήτης Ιωάννης Σαλιάρης έδωσε άμεσα εντολή για κράττει και ανάποδα τις μηχανές, με το τουρκικό πλοίο να βρίσκεται πλέον ελάχιστες γιάρδες μπροστά του. Ήταν η κρίσιμη απόφαση που αποσόβησε μια ναυτική τραγωδία και ενδεχομένως μια γενικευμένη σύρραξη στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Η ελληνική φρεγάτα χτύπησε με την πλώρη το Κemal Reis, ακριβώς στο υπόστεγο του ελικοπτέρου. Το ρήγμα που της προκάλεσε ξεπερνά τα τρία μέτρα ύψος, ενώ η ελληνική φρεγάτα υπέστη γρατζουνιές στην πλώρη και ένα στράβωμα του ιστού της σημαίας.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ «ΛΑΒΩΜΕΝΗΣ» KEMAL REIS:

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΓΜΑ ΤΗΣ «ΛΗΜΝΟΣ» ΣΤΗΝ «KEMAL REIS»

4. Αιγαίο - Αύγουστος: Ελληνικά ελικόπτερα «ξετρύπωσαν» Τούρκο εισβολέα - Εφιαλτικές στιγμές για το τουρκικό πλήρωμα υποβρυχίου

Το Πολεμικό Ναυτικό, αθόρυβα, με απόλυτο επαγγελματισμό και αξιοθαύμαστη ναυτοσύνη κατάφερε όχι απλά να κυριαρχήσει στο Αιγαίο αυτές τις κρίσιμες ημέρες που διανύουμε, αλλά και να προκαλέσει νευρικό κλονισμό στους γείτονες. Αφενός γιατί κρατά «αόρατα» τα δικά του υποβρύχια και αφετέρου γιατί τα δικά του ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου έχουν μετατραπεί σε εφιάλτες για τα τουρκικά υποβρύχια.

Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που εκτυλίχθηκε στο «στενό» του Καφηρέα, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει πληροφορίες για εμφάνιση τουρκικού υποβρυχίου κλάσης «209».

Τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού απονηώθηκαν από ελληνικές φρεγάτες και ανέλαβαν να εντοπίσουν τον Τούρκο «εισβολέα». Ζεύγη ελικοπτέρων ξεκίνησαν να «σκανάρουν» την τεράστια θαλάσσια περιοχή έχοντας ποντίσει τα σόναρ τους προκειμένου να ακούσουν οτιδήποτε προδώσει τη θέση του τουρκικού υποβρυχίου.

Λίγες ώρες μετά, το ελικόπτερο ΑΒ-212 κατάφερε να «ξετρυπώσει» τον Τούρκο ο οποίος εκτελούσε ελάχιστες κινήσεις στο βυθό, με στόχο να μην γίνει αντιληπτός. Από τη στιγμή εκείνη ξεκίνησε μια ανελέητη καταδίωξη.

Το σόναρ του ελληνικού ελικοπτέρου είχε καταφέρει να εγκλωβίσει το τουρκικό υποβρύχιο το οποίο παρά τις προσπάθειες δεν κατάφερνε να ξεφύγει. Σε εμπόλεμη κατάσταση αυτό θα σήμαινε ότι το τουρκικό υποβρύχιο θα αποτελούσε πλέον εύκολο στόχο τόσο από την τορπίλη που μεταφέρει το ελικόπτερο όσο και για τα πυρά άλλων εναέριων ή θαλάσσιων μέσων.

Ο Τούρκος κυβερνήτης, μετά από ώρες πολιορκίας, αναγκάστηκε να βγει σκασμένος στην επιφάνεια, με το ελικόπτερο και μια ελληνική φρεγάτα να το σημαδεύουν συνεχώς. Τα ηχητικά βασανιστήρια που τους έκαναν οι Έλληνες (ping) θα τα θυμούνται για καιρό οι Τούρκοι. Ήταν η απόλυτη ταπείνωση για το τουρκικό πλήρωμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΩΣ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΕΙΣΒΟΛΕΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΡΑΣΕ

6. Ρόδος - Κάρπαθος 19 και 20 Οκτωβρίου: Εντοπισμός τριών τουρκικών υποβρυχίων και... «βασανιστήρια»

Την Δευτέρα (19/10) και Τρίτη (20/10), οι ελληνικές δυνάμεις κατάφεραν να εντοπίσουν τρία τουρκικά υποβρύχια τα οποία προσπάθησαν να αναπτυχθούν στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κρήτης, Καρπάθου και Ρόδου.

Στο κυνήγι των τουρκικών υποβρυχίων η Ελλάδα έριξε μια σειρά μέσων που διαθέτει. Τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που είναι εξειδικευμένες σε ανθυποβρυχιακό πόλεμο με ενεργητικά και παθητικά σόναρ, αλλά και τα οργανικά ελικόπτερα των φρεγατών που φέρουν ειδικό εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Τα εν λόγω ελικόπτερα, βυθίζουν ειδικά σόναρ σε μεγάλο βάθος μέσα στο νερό, ενώ αιωρούνται πάνω από την ύποπτη περιοχή.

Οι ώρες που ακολούθησαν για το πλήρωμα του τουρκικού υποβρυχίου, θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και… εφιαλτικές, με τη φρεγάτα και το ελικόπτερο να έχουν εγκλωβίσει τους Τούρκους εισβολείς, υποβάλλοντάς τους σε... βασανιστήρια. Η «καμπάνα» ηχεί ακόμα στα αυτιά των Τούρκων που έντρομοι προσπαθούσαν να ξεφύγουν από τα ελληνικά σόναρ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟ «ΞΕΤΡΥΠΩΜΑ» ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ

Το κάζο των Τούρκων στο Καστελλόριζο

Επίσης, ένα απίστευτο κάζο για τους Τούρκους είχε εξελιχθεί πριν λίγο καιρό στο Καστελλόριζο. Την ώρα που οι Τούρκοι είχαν εξαπολύσει τα ανθυποβρυχιακά τους ελικόπτερα και τα υποβρύχιά τους για να ξετρυπώσουν ένα ελληνικό υποβρύχιο (το «Νηρεύς»), που νόμιζαν ότι βρισκόταν ανοικτά της Ρόδου, ξαφνικά εκείνο με εντολή της στρατιωτικής ηγεσίας αναδύθηκε μεγαλοπρεπώς και κάτω από τα χειροκροτήματα των κατοίκων μέσα στο λιμάνι του Καστελόριζου. Έμεινε εκεί για αρκετή ώρα σαν ο κυβερνήτης και το πλήρωμά του να ήθελαν να δείξουν στους Τούρκους να μην ψάχνουν... ασκόπως. Ήταν ακόμα ένα χουνέρι, από τα πολλά που έχει κάνει οι Έλληνες στους Τούρκους τους τελευταίους μήνες.

Επίσης, τα όσα εκτυλίχθηκαν πέριξ του Συμπλέγματος της Μεγίστης. Το τουρκικό ερευνητικό «Oruc Reis», τα βοηθητικά του πλοία «Ataman» και «Cengiz Han», καθώς και τα τουρκικά πολεμικά που τα συνόδευαν επιχείρησαν πολλές φορές να πλησιάσουν τα 6 ναυτικά μίλια από τη Στρογγύλη, το ανατολικότερο νησάκι της Ελλάδας.

Ωστόσο, μόλις ο τουρκικός στολίσκος πλησίαζε «έσπαγε» τα 10 μίλια, τον περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη, η οποία τους προκαλούσε τρόμο. Ήταν σαν να εμφανίζονταν ξαφνικά από το πουθενά αόρατοι φρουροί, σαν να έβγαιναν από τη θάλασσα τα πλοία του ελληνικού Στόλου και μέσα σε ελάχιστα λεπτά δημιουργούσαν ένα τεράστιο τείχος γύρω από το Καστελλόριζο, τη Ρω και τη Στρογγύλη.

Όταν τα τουρκικά πλοία επιχειρούσαν να «σπάσουν» τη θαλάσσια οριογραμμή, ξαφνικά εμφανίζονταν στην περιοχή οι ελληνικές φρεγάτες, τα ταχύπλοα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, τα υποβρύχια με τους κατευθυνόμενους πυραύλους και τα ελικόπτερα ναυτικής συνεργασίας. Δημιουργούσαν έτσι ένα θαλάσσιο ανάχωμα που απέτρεπε κάθε προσπάθεια παραβίασης των εθνικών χωρικών υδάτων.

Οι Τούρκοι το επιχείρησαν για τελευταία φορά την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου τα ξημερώματα, προτού ακόμα ο ήλιος ανατείλει, νομίζοντας πως έτσι αξημέρωτα θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητοι τη γραμμή των 6 μιλίων. Τα ελληνικά πλοία εμφανίστηκαν από το πουθενά τρομοκρατώντας τους Τούρκους, ενώ την ίδια ώρα, σαν φαντάσματα μέσα στο σκοτάδι, ξεπήδησαν από τους βράχους οι Έλληνες κομάντο της Ζ-ΜΑΚ, της επίλεκτης ομάδας Ειδικών Δυνάμεων. Με τα φουσκωτά τους, βαμμένοι με φούμο στο πρόσωπο και προτάσσοντας τον εξελιγμένο οπλισμό τους, δημιούργησαν μια απροσπέλαστη ασπίδα μπροστά από το Καστελόριζο, την ώρα που ένοπλες ομάδες του Στρατού Ξηράς είχαν ακροβολιστεί σε κάθε σημείο της Μεγίστης.

Η στρατιωτική ηγεσία έχει δώσει δυναμικές απαντήσεις όπου απαιτήθηκε, με τους Τούρκους να έχουν αντιληφθεί από πρώτο χέρι την αποτρεπτική ισχύ της χώρας μας, την ελληνική ναυτοσύνη, την εμπειρία και την αποφασιστικότητα.

Η πολιτική ηγεσία από την πλευρά της, διεξάγει έναν παράλληλο αγώνα ταχύτητας ώστε να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες για την απόκτηση τεσσάρων νέων Φρεγατών Πολλαπλού Ρόλου.

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, η χώρα μας διαθέτει 13 φρεγάτες, εννέα τύπου S και τέσσερις τύπου ΜΕΚΟ. Οι φρεγάτες S είναι ολλανδικές, εκ των οποίων οι δύο (ΕΛΛΗ και ΛΗΜΝΟΣ) αγοράστηκαν την περίοδο 1980-1981, ενώ οι υπόλοιπες επτά αγοράστηκαν μετά τον παροπλισμό τους από το ολλανδικό Ναυτικό. Από τις S, οι έξι εκσυγχρονίστηκαν το 2010, ενώ οι ΜΕΚΟ είναι γερμανικές και είχαν παραγγελθεί το 1988, έφτασαν στην Ελλάδα το 1992 και μετά από σχεδόν 30 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας χρήζουν άμεσης αναβάθμισης.

Ελληνική φρεγάτα κλάσης ΥΔΡΑ

Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, παρά την υπερπροσπάθεια να διατηρηθούν στο ύψιστο επιχειρησιακό επίπεδο οι κρίσιμες μονάδες επιφανείας, ο χρόνος και η φθορά έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στα… σκαριά και απαιτούνται άμεσες αλλαγές και παρεμβάσεις.

Στο Newsbomb.gr, με αναλυτικά ρεπορτάζ, έχουμε τονίσει πως η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού επιθυμεί η νέα φρεγάτα να διαθέτει συγκεκριμένες δυνατότητες, με έμφαση στην αντιμετώπιση πολλαπλών απειλών (multimission), στα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Ουσιαστικά στοχεύει στην απόκτηση πλοίων πολλαπλών ρόλων με αυξημένες δυνατότητες στην κάλυψη περιοχής ώστε να επιχειρεί στην ανοιχτή θάλασσα της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι μέρες που διανύουμε είναι εξαιρετικά κρίσιμες για το μέλλον του Στόλου μας, με τον Αρχηγό ΓΕΝ, Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη να συγκεντρώνει όλες τις προτάσεις και να εξετάζει λεπτομερώς όλα τα υποψήφια πλοία, ενώ ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος ακούει συνεχώς τις εισηγήσεις της ηγεσίας του Στόλου και προχωρά στις διαπραγματεύσεις με τις υποψήφιες χώρες. Βασικοί παίκτες στη «ναυμαχία» της λεωφόρου Μεσογείων είναι: οι Γάλλοι με τις Belh@rra, οι Αμερικανοί με τις MMSC, οι Ολλανδοί με τις Sigma, οι Γερμανοί με τις Α200, οι Βρετανοί με Type 31 και οι Ισπανοί με τις F110. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.