Πολεμική Αεροπορία: Συνεργασία… κορυφής με το Ισραήλ – Όλη η αλήθεια για τη συμφωνία με την ELBIT
Ένα σύνηθες και παράλληλα ισχυρότατο επιχείρημα για την άμυνα της Ελλάδος απέναντι στην Τουρκία, είναι ότι η χώρα μας διαθέτει ικανότατη Πολεμική Αεροπορία.
Το επιχείρημα αυτό δεν είναι αυθαίρετο, εδράζεται στα καθημερινά αποτελέσματα του ακήρυχτου πολέμου πάνω από το Αιγαίο, όπου οι Τούρκοι αμφισβητούν την ελληνική κυριαρχία με παραβιάσεις του FIR Αθηνών.
Τα… μαθήματα που παίρνουν οι Τούρκοι πιλότοι σίγουρα δεν είναι ευχάριστα για εκείνους, μιας και πολλές φορές αναγκάζονται να επιστρέψουν άρον άρον στην Τουρκία, κατατρεγμένοι από τους Έλληνες χειριστές και με τα ντεπόζιτα των καυσίμων άδεια από τις ανελέητες αερομαχίες.
Η ποιοτική διαφορά των Ελλήνων πιλότων ήταν πάντοτε εμφανής. Ακόμα και τα δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης στη χώρα μας δεν επηρέασαν το αξιόμαχο των ελληνικών «φτερών», που πλέον όμως κοιτούν στο μέλλον και ετοιμάζονται να κυριαρχήσουν απόλυτα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Δεν θα μιλήσουμε όμως πάλι για την εξοπλιστική ενίσχυση, για την απόκτηση νέων μαχητικών αεροσκαφών, με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και πανίσχυρο οπλισμό. Πώς είναι δυνατόν άλλωστε να μιλάμε για αεροσκάφη 4.5 γενιάς όπως τα Rafale ή για 5ης γενιάς όπως το F-35, όταν οι υποψήφιοι Ίκαροι εκπαιδεύονται με τα παρωχημένα αεροσκάφη Τ-2.
Η αεροπορική εκπαίδευση αποτελεί τον βασικότερα πυλώνα της εθνικής αεροπορικής ισχύος και είναι γεγονός και κοινώς παραδεκτό πως επλήγη σε μεγάλο βαθμό από όλες τις κυβερνήσεις, που «έθαβαν» το ζήτημα για πολλά χρόνια. Πανηγύριζαν όλοι για τις διακρίσεις των Ελλήνων χειριστών στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ, αλλά παρέπεμπαν για το… μέλλον την ενίσχυση και αναβάθμιση της αεροπορικής εκπαίδευσης.
Τα δεδομένα όμως πλέον έχουν αλλάξει. Η Ελλάδα αποκτά πανίσχυρα μαχητικά αεροσκάφη που απαιτούν άριστα εκπαιδευμένους χειριστές. Από το 2018 η Ελλάδα έχει ξεκινήσει την προσπάθεια για μετεξέλιξη της αεροπορικής εκπαίδευσης στην Πολεμική Αεροπορία, με διαδικασίες προετοιμασίας χειριστών σε οικονομικότερη βάση και με καλύτερη αξιοποίηση μέσων και κονδυλίων. Μάλιστα, το ίδιο έτος είχε προκηρυχθεί και το σχετικό πρόγραμμα για «Δημιουργία Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων (ΔΕΚΠ) στην Καλαμάτα με Χρηματοδοτική Μίσθωση». Οι αρχικές προσπάθειες ωστόσο και οι «διαπραγματεύσεις» με καναδική εταιρεία που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το σχέδιο μετατροπής της 120 ΠΕΑ σε Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων δεν τελεσφόρησαν.
Ωστόσο, τον Ιούλιο του 2019, η πολιτική ηγεσία στην Ελλάδα άλλαξε και ο νέος υπουργός Άμυνας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος από το βήμα της Βουλής, προανήγγειλε την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να επανεξετάσει το ενδεχόμενο δημιουργίας Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων στην Καλαμάτα.
Λίγους μήνες μετά, τον Ιούνιο του 2020, κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ισραήλ, έγινε γνωστό το εξαιρετικά «ζεστό» ενδιαφέρον της Ιερουσαλήμ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, με την Αθήνα φυσικά να… καλοβλέπει μια συμφωνία με μια χώρα που διαθέτει από τους καλύτερους χειριστές και εκπαιδευτές στον κόσμο.
Ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε τότε και με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ELBIT, της εταιρείας η οποία κατέθεσε την πρόταση για την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) στην Καλαμάτα, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ σε βάθος 20 ετών.
Τόσο η πρόταση των Ισραηλινών όσο και η πρόταση των Καναδών, οι οποίοι μάλιστα είχαν επιστρέψει με αναθεωρημένη και δελεαστική πρόταση, εξετάστηκαν από τον κ. Παναγιωτόπουλο, ο οποίος ανέλυσε όλα τα δεδομένα των προτάσεων, καταλήγοντας πως η συνεργασία με το Ισραήλ είναι προς το συμφέρον της χώρας μας να προχωρήσει. Άλλωστε οικονομικά, η πρόταση της Ιερουσαλήμ ήταν πολύ πιο συμφέρουσα από αυτή του Καναδά.
Φυσικά, επειδή είμαστε Ελλάδα και παντού βλέπουμε συνομωσίες, κάποιοι βγήκαν και μίλησαν, χωρίς φυσικά να έχουν επιχειρήματα, για «κρυφά κόστη», για «καπέλο» στην τιμή και άλλα τέτοια αβάσιμα κι ανυπόστατα. Το… κορυφαίο είναι πως αυτά δεν διαρρέονταν από τους Καναδούς της CAE, οι οποίοι αποδέχτηκαν την ήττα τους και αποχώρησαν. Διαρρέονταν από κύκλους της αντιπολίτευσης, που έλεγαν όλα αυτά απλά και μόνο για να δημιουργούνται εντυπώσεις.
Ευτυχώς, το αυτί του υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου δεν… ιδρώνει από αυτά. Με απόλυτα διαφανείς διαδικασίες προχώρησε στην σπουδαία συμφωνία με την ισραηλινή ELBIT, βελτιώνοντας μάλιστα μετά από διαπραγμάτευση τους όρους του αναδόχου. Αφενός στο οικονομικό σκέλος και αφετέρου σε μια σειρά δευτερογενών ανταλλαγμάτων, πολύ σημαντικών, που αφορά υπηρεσίες και υλικά που θα προσφέρει η ELBIT στην Πολεμική Αεροπορία.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΤΗΝ ELBIT
Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, πρώτη προτεραιότητα για τους Ισραηλινούς της ELBIT είναι η αποκατάσταση της διαθεσιμότητας των Τ-6Α, ενώ μετά από μερικούς μήνες αναμένονται τα πρώτα Μ-346 στην 120 ΠΕ στην Καλαμάτα.
Θα σταματήσει λοιπόν τώρα όλη αυτή η γκρίνια; Μετά από σχεδόν μισό αιώνα (σ.σ. 47 χρόνια), η Πολεμική Αεροπορία αποκτά νέα προηγμένα εκπαιδευτικά, ενώ παράλληλα ξεκινά η εκπαίδευση με τους Ισραηλινούς που θεωρούνται από του καλύτερους εκπαιδευτές στον κόσμο. Τονίζουμε επίσης πως οι σχέσεις της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με την ισραηλινή είναι ήδη πολύ στενές και αποτελούν ίσως τον πλέον ισχυρό πυλώνα της στρατηγικής σχέσης στον τομέα της Άμυνας, με τα ισραηλινά μαχητικά F-15 να πετούν αυτές τις μέρες πάνω από το Αιγαίο, στο πλαίσιο της σπουδαίας αεροπορικής άσκησης «ΗΝΙΟΧΟΣ 2021».
Για όσους λοιπόν «ζορίζονται», είτε πρόκειται για το εσωτερικό, είτε για τους Τούρκους που απειλούν και Ελλάδα και Ισραήλ, η απάντηση είναι πως η Πολεμική Αεροπορία γυρίζει σελίδα, οι Ένοπλες Δυνάμεις γίνονται ακόμα πιο ισχυρές και η χώρα μας δημιουργεί μια ισχυρότατη συμμαχία με το Ισραήλ, τη σημαντικότερη μεταξύ των δύο χωρών, στην εύφλεκτη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
«ΗΝΙΟΧΟΣ 2021»: Δέος! Το εντυπωσιακό «elephant walk» από δεκάδες μαχητικά -Μήνυμα ισχύος στην Άγκυρα