Φρεγάτες Belh@rra: Χωρίς «ανάσα» για ολοκλήρωση των συμβάσεων – Πότε ξεκινά η εκπαίδευση πληρωμάτων
Όσοι νόμιζαν πως με την ανακοίνωση απόκτησης των φρεγατών Belh@rra από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Γάλλο πρόεδρο Εμάνουελ Μακρόν, το θέμα θα τελείωνε και απλά θα περιμέναμε να έρθουν τα πλοία στην Ελλάδα, προφανώς δεν γνωρίζουν τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούν οι συμβασιοποιήσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Με τον χρόνο να έχει πλέον καταστεί επιχειρησιακό κριτήριο, τα στελέχη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αλλά και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων επιδίδονται σε αγώνα δρόμου προκειμένου να ολοκληρωθούν οι συμβάσεις το συντομότερο δυνατόν, να περάσουν από τη Βουλή και να πέσουν οι τελικές υπογραφές μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας.
Στο Πολεμικό Ναυτικό θα επιθυμούσαν η διαδικασία να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2021, επισημαίνουν ωστόσο πως η συγγραφή των συμβάσεων είναι εξαιρετικά απαιτητική καθώς, σε αυτές θα περιλαμβάνονται τα πάντα γύρω από την αγοραπωλησία, τη ναυπήγηση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου, την μετέπειτα υποστήριξη από τους Γάλλους, τα χρονοδιαγράμματα, την εκπαίδευση των Ελλήνων πάνω στο γαλλικό υπερόπλο, τους χρόνους και τρόπους παράδοσης των πλοίων στο Πολεμικό Ναυτικό, ακόμα και την προμήθεια των πιο μικρών ανταλλακτικών.
Πρόθεση Αθήνας και Παρισιού είναι να τελειώσουν όλα γρήγορα και κυρίως σωστά, ώστε να περάσει η υπόθεση στο αμέσως επόμενο στάδιο που θα είναι η αποστολή κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού στη Γαλλία για να παρακολουθήσει από κοντά τις εργασίες κατασκευής των φρεγατών Belh@rra. Η συγκεκριμένη ομάδα θα δίνει πλήρη ενημέρωση στην Αθήνα για την πρόοδο των εργασιών, για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και για οποιαδήποτε παρέμβαση κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης.
Θα ακολουθήσει η αποστολή των πρώτων στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού στη Γαλλία, οι οποίοι θα… μυηθούν στα μυστικά των FDI Belh@rra. Η συνήθης πρακτική που ακολουθείται είναι να πηγαίνουν σταδιακά για εκπαίδευση «πυρήνες» του πληρώματος, αναλόγως με την ειδικότητά τους. Δηλαδή, αρχικά μεταβαίνουν ο κυβερνήτης, ο ύπαρχος, ο Α’ μηχανικός και βασικοί υπόλογοι, ενώ σε δεύτερο χρόνο εκπαιδεύεται το υπόλοιπο πλήρωμα. Ο κάθε «πυρήνας» θα εκπαιδευτεί στον τομέα του. Από τους μηχανικούς και τεχνικούς που θα έχουν την ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης των Belh@rra, μέχρι του χειριστές των πανίσχυρων οπλικών συστημάτων, του κορυφαίου ραντάρ Sea Fire της Thales και του υπερσύγχρονου Sonar για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Όλα αυτά θα περιγράφονται με κάθε λεπτομέρεια στις υπό δημιουργία συμβάσεις, για την ολοκλήρωση των οποίων - όπως αναφέραμε - το Πολεμικό Ναυτικό και η ΓΔΑΕΕ τρέχουν με… 1.000, αλλά παράλληλα και πολύ προσεχτικά.
Παράλληλα, όπως έχουμε αναφέρει, το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται σε συνεχείς συζητήσεις για την απόκτηση κορβετών, αναζητώντας μια προηγμένη τεχνολογικά λύση που θα καλύπτει τις ανάγκες του Στόλου, θα είναι οικονομική και θα παρέχει την απαραίτητη ομοιοτυπία μεταξύ των μονάδων επιφανείας. Υπενθυμίζουμε πως στη λίστα βρίσκονται τρεις εξαιρετικές επιλογές, οι γαλλικές κορβέτες Gowind, οι ολλανδικές Sigma 10514 και οι ιταλικές κλάσης Doha. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
«Με ακινητοποίησε βίαια στον τοίχο και με βίασε» - Σοκάρουν οι καταθέσεις κατά γνωστού ηθοποιού
Περιμένουμε μεγάλο σεισμό στην Αττική; Τέσσερις σεισμολόγοι απαντούν στο Newsbomb.gr
Σέρρες: Τρία σφυρίγματα και μετά σιγή - Σκότωσε τον αγροφύλακα για να βοσκήσει τα κατσίκια του