Αποκλειστικό Newsbomb.gr: Αυτή είναι η ιταλική πρόταση για τις κορβέτες Doha – Τα υπέρ και τα κατά

Κορβέτες: Εξαιρετικών δυνατοτήτων το ιταλικό πλοίο αλλά με «τρωτά» σημεία η πρόταση - Γιατί παραμένουν φαβορί οι Γάλλοι - Στο παιχνίδι και οι Ολλανδοί. 
Η ιταλική κορβέτα κλάσης Doha που προτείνεται στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Naval News
5'

Την ημέρα που το προσχέδιο της σύμβασης για τις φρεγάτες Belh@rra έφτασε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, μαζί με τα +6 Rafale και τις 44 τορπίλες για τα υποβρύχια, στο ελληνικό «Πεντάγωνο» έφτασε… γράμμα από Ιταλία.

Πρόκειται για την ιταλική πρόταση της εταιρείας Fincatieri για την κορβέτα κλάσης Doha. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsbomb.gr, η πρόταση των Ιταλών για τις κορβέτες έφτασε σήμερα το πρωί στα χέρια του υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου και του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη.

Ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Στυλιανός ΠετράκηςIntime

Οι ιταλικές κορβέτες κλάσης Doha είναι ένα πλοίο με εξαιρετικές δυνατότητες και στοιχεία που χαρακτηρίζονται δελεαστικά από το Πολεμικό Ναυτικό. Είναι μεγαλύτερο από τις γαλλικές κορβέτες GoWind και τις ολλανδικές Sigma 10514, με εκτόπισμα 3.250 τόνους, πλήρωμα 112 ατόμων και πανίσχυρο οπλισμό. Ειδικά για την αεράμυνα, φέρει αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, ενώ για πλήγματα κατά πλοίων φέρει Exocet MM40. Το σκάφος αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και έχει αυτονομία 21 ημερών.

Μέχρι εδώ καλά, μιας και σαφέστατα τα στοιχεία που αναφέραμε για τις κορβέτες κλάσης Doha είναι δελεαστικά για το Πολεμικό μας Ναυτικό, με τους Ιταλούς να μας κάνουν το... χατήρι τοποθετώντας στις Doha sonar τροπίδας, ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για τον «αθόρυβο» πόλεμο του Αρχιπελάγους, με δεδομένο και το γεγονός ότι οι Τούρκοι θα εξοπλιστούν τα επόμενα χρόνια με τα «αόρατα» γερμανικά υποβρύχια κλάσης 214. Επίσης η κορβέτα Doha είναι βαρύτερη κατά 400 τόνους, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει προκρίνει λύσεις μικρότερου εκτοπίσματος.

Όσο για τον χρόνο παράδοσης; Οι Ιταλοί φαίνεται πως θα… καθυστερήσουν λιγάκι σε σχέση με τους Γάλλους που υπόσχονται πως μπορούν να παραδώσουν την πρώτη Gowind ακόμα και το 2024. Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, με τον χρόνο να έχει καταστεί επιχειρησιακός παράγοντας, περιθώρια για καθυστερήσεις στο Πολεμικό μας Ναυτικό δεν υπάρχουν.

Τέλος, όσον αφορά το κόστος, η ιταλική πρόταση χαρακτηρίζεται «αλμυρή», με την τιμή της κάθε μονάδας να είναι σχεδόν απαγορευτική για τα ελληνικά δεδομένα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του Newsbomb.gr, η κάθε κορβέτα Doha είναι πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ ακριβότερη από την γαλλική Gowind, αλλά και την ολλανδική Sigma 10514.

Οι Ιταλοί βεβαίως δηλώνουν πρόθεση να επενδύσουν στα ναυπηγεία της Ελευσίνας, ωστόσο, το εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο με την δεδομένη κατάσταση στα ελληνικά ναυπηγεία, ενώ - όπως εκτιμάται - θα εκτιναχθεί και το κόστος της κάθε κορβέτας.

Άρα, ναι μεν οι ιταλικές κορβέτες κλάσης Doha είναι πλοία εξαιρετικών δυνατοτήτων, ωστόσο έχουν και «τρωτά» σημεία που το Πολεμικό Ναυτικό θεωρεί πολύ σημαντικά.

Προβάδισμα των Γάλλων - Επιμένουν οι Ολλανδοί

Η αλήθεια είναι ότι οι Γάλλοι είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί, με κορυφαία στελέχη του ΓΕΝ να επισημαίνουν το πόσο σημαντική είναι η ομοιοτυπία μεταξύ των μονάδων επιφανείας για έναν Στόλο, αλλά και πόσες ευκολίες δίνονται αναφορικά με τη συντήρησή τους. Το γεγονός ότι οι κινητήρες των Belh@rra και των GoWind έχουν κοινά στοιχεία, τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν ομοιότητες, όπως και ο οπλισμός, δικαιολογούν απόλυτα την προτίμηση του Πολεμικού Ναυτικού στη γαλλική «συνταγή». Η εφοδιαστική αλυσίδα, η επισκευαστική υποδομή, η τεχνογνωσία και τα ίδια συνεργεία θα επιφέρουν την επιθυμητή οικονομία κλίμακος για το Στόλο. Επίσης, οι GoWind 2500 που αφορούν το Πολεμικό μας Ναυτικό, φέρουν sonar τροπίδας για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, με τους αξιωματικούς του ΓΕΝ να ξεκαθαρίζουν ότι, δεν μπορεί η χώρα μας να προχωρήσει στην αγορά νέων πολεμικών πλοίων τα οποία δεν θα έχουν εξαιρετικές δυνατότητες στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Επίσης, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το κόστος των γαλλικών GoWind είναι σχεδόν το μισό από τις ιταλικές Doha. Θυμίζουμε ότι πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να διαθέσει 5 δισ. για την αγορά νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Οι 3 φρεγάτες Belh@rra πλήρως εξοπλισμένες και με την μετέπειτα υποστήριξη άγγιξαν τα 3 δισ. ευρώ, επομένως απομένουν τουλάχιστον 2 δισ. για την αγορά κορβετών. Η κάθε GoWind με πλήρη οπλισμό και το FOS φτάνει μάξιμουμ τα 400 εκατ. ευρώ. Επομένως, μπορούμε να μιλάμε και για πάνω από 4 πλοία, όπως μας διαβεβαιώνουν και άνωτατες πηγές του ελληνικού «Πενταγώνου».

Τέλος, οι Ολλανδοί της Damen επιμένουν στην κορβέτα Sigma 10514, το πλοίο δηλαδή που είχε προταθεί στο Πολεμικό Ναυτικό ως ενδιάμεση καινούρια λύση. Πρόκειται για ένα σκάφος μήκους 105 μέτρων, μέγιστου εκτοπίσματος 2.365 τόνων, ικανό να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων και αυτονομία 20 ημερών συνεχούς περιπολίας. Στην κλάση R.E. Martadinata που έχει επιλέξει η Ινδονησία, ο οπλισμός του σκάφους αποτελείται - μεταξύ άλλων – από 12 βλήματα MICA, 8 Exocet Block III και δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Πέτρος Φιλιππίδης: Ορίστηκε η δίκη - Στις 18 Μαρτίου στο «σκαμνί» ο ηθοποιός

Βαρύ πένθος για τον Ανδρέα Μικρούτσικο - Έφυγε άρον άρον από την εκπομπή της Καινούργιου

Πάτρα: Άγνωστο πώς ξεκίνησε η διασπορά στο γηροκομείο - Οι ηλικιωμένοι πέθαναν μέσα σε ένα μήνα