Kυπριακό: Ιδού το χαμένο έγγραφο των Ηνωμένων Εθνών από την διαπραγμάτευση στο Κραν Μοντανά
Από αυτό αποδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι:
1. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση, το πρωί της 4ης Ιουλίου 2017, στο Κραν Μοντανά μεταξύ των δύο ηγετών και των εκπροσώπων του Γενικού Γραμματέα. Κατά τη συνάντηση ο Έσπεν Μπαρθ Άιντε είπε ότι μίλησε με τον Αντόνιο Γκουτέρες δύο φορές και μετέφερε το διευκρινισμένο πλαίσιο, δηλαδή το πλαίσιο που ο ΓΓ είχε κατά νου, και όχι αυτό που ο Άιντε απέστειλε ηλεκτρονικά προς τις δύο πλευρές, στις 2 Ιουλίου, ως το πλαίσιο.
2. Υπήρξε από την πλευρά των Ηνωμένων Εθνών πρακτικό γι’ αυτή τη συνάντηση. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι αξιωματούχοι στη Γραμματεία του ΟΗΕ το απέκρυψαν και δεν το είχαν δώσει στην κ. Τζέιν Χολ Λουτ όταν αυτή το ζήτησε. Στο πρακτικό του απογεύματος, που αποκαλύπτει σήμερα ο «Φιλελεύθερος», καταγράφεται το πλαίσιο Γκουτέρες και γίνεται επίκληση στα πρακτικά του ΟΗΕ του πρωινού, με την αναφορά μάλιστα ότι είναι η ακριβής διατύπωση σύμφωνα με τις σημειώσεις που τηρούνταν το πρωί της ίδιας μέρας.
3. Το διευκρινισμένο πλαίσιο, δηλαδή αυτό που ο ΓΓ είχε αναφέρει κατά το δείπνο της 30ής Ιουνίου 2017 με την έναρξη των συνομιλιών, δεν είχε καμία σχέση ούτε με τη σειρά των θεμάτων που θα έπρεπε να συζητηθούν ούτε με το περιεχόμενο των έξι παραμέτρων του κ. Γκουτέρες, σε σύγκριση πάντα με εκείνο το πλαίσιο που ο Άιντε έστειλε στις δύο πλευρές, στις 2 Ιουλίου μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (email).
Συνεπώς, καταρρίπτεται το αφήγημα της τουρκικής πλευράς και όσων την υποστηρίζουν στις ελεύθερες περιοχές, ότι το πλαίσιο ήταν ένα, και ήταν αυτό το παραποιημένο που έδωσε ο Άιντε. Καταρρίπτεται και ο ισχυρισμός του τέως κατοχικού ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί, ότι δήθεν δεν πραγματοποιήθηκε συνάντηση στις 4 Ιουλίου το πρωί, κατά την οποία και διευκρινίστηκε τι πραγματικά θεωρεί ο ΓΓ του ΟΗΕ ως πλαίσιο.
Το σημειώνουμε, διότι έχει σημασία, γιατί όταν η κ. Λουτ αναζήτησε το πρακτικό της συνάντησης του πρωινού (της 4ης Ιουλίου 2017) στη Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών, της είπαν ότι δεν υπάρχει. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, προκλήθηκε σάλος τότε και απείλησε να παραιτηθεί...
Αξίζει να σημειωθεί ξανά ότι ο Μουσταφά Ακιντζί επέμενε ότι δεν είχε γίνει η συνάντηση του πρωινού, γνωρίζοντας ότι ψεύδεται (και παρέσυρε και τον Άντρο Κυπριανού, ο οποίος επανέλαβε τον ισχυρισμό στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ). Ισχυρίστηκαν ότι δεν υπήρχε άλλο από το πλαίσιο που έδωσε ο κ. Άιντε, παραποιημένο την Κυριακή (2 Ιουλίου 2017)
Με αυτό το πρακτικό καταρρίπτεται ένας ακόμη μύθος, που πάλι εκπορεύθηκε από την Άγκυρα και το έχαψαν οι γνωστοί «τουρκολάγνοι» της Λευκωσίας. Αποκαλύπτεται ο βρώμικος ρόλος που έπαιξε ο Άιντε εκείνες τις δύσκολες ώρες στο Κραν Μοντανά, αλλά και αργότερα με την παραπλάνηση της κ. Λουτ που επιχείρησαν προφανώς πρώην συνεργάτες του Νορβηγού διπλωμάτη, στη Γραμματεία του ΟΗΕ. Επέμεναν πως δεν υπήρχε πρακτικό της πρωινής συνάντησης (της 4ης Ιουλίου 2017) κατά την οποία ο ΓΓ, μέσω του ‘Αιντε, διευκρίνισε ποιο πραγματικά είναι το πλαίσιο του, με αποτέλεσμα η κ. Λουτ να ρεζιλευτεί όταν επισκέφθηκε την Αθήνα, την Άγκυρα και τη Λευκωσία.
Τραπέζι 2, 4 Ιουλίου στις 16:00
Συμμετέχοντες:
Ελληνοκυπριακή Κοινότητα (Ε/Κ): Ανδρέας Μαυρογιάννης (ΑΜ), Μελίνα Σάββα (ΜΣ) , Ερατώ Μαρκουλλή (ΕΜ) , Κωνσταντίνος Κόμπος (ΚΚ)
Τουρκοκυπριακή Κοινότητα (Τ/Κ): Οζντίλ Ναμί (ΟΝ), Μπαρίς Μπουρτσού (ΜΜ) , Ιπέκ Μπορμάν (ΙΜ) , Ερχάν Ερτσίν (ΕΕ) , Ταχίρ Οσμάν (ΤΟ)
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Πίτερ Βαν Νούφελ (ΠΒΝ), Μάρτιν Βέρβεη (ΜΒ)
Ηνωμένα Έθνη (Η.Ε.): ΕΒΕ( Έσπεν Μπαθ Έϊντεν) , ΑΜ , ΣΜ , ΜΣ, ΤΜ, ΣΙ, ΙΣ (πρακτικογράφος)
ΕΜΕ (Έσπεν Μπάθ Άϊντε): Άνοιξε τη συνάντηση ανακαλώντας (υπενθυμίζοντας) ότι αυτή η ομάδα μετατρέπεται σε μια ευρύτερη ομάδα για όλα τα θέματα. Ζήτησε να μην επαναληφθούν οι συζητήσεις αλλά να δουν πώς θα μειωθούν οι διαφορές σε διαφορετικά σημεία.
Ο.Ν. (Οζντίλ Ναμί): Ζήτησε διευκρίνιση για την κοινή κατανόηση της εντολής. (Σημείωση «Φ»: Στο σημείο αυτό ο κ. Ναμί με το «εντολή» εννοεί προφανώς την κοινή αντίληψη για το πλαίσιο Γκουντέρες)
ΕΜΕ (Έσπεν Μπάθ Άϊντε): Ενημέρωσε τις πλευρές πως διευκρίνισε με τον ΓΓ (Γενικό Γραμματέα ΟΗΕ) και τους ηγέτες την ακόλουθη κατανόηση: (Τα πάντα «υπόκεινται σε»): (Σημείωση «Φ»: Ο Άϊντε αναφέρεται σε συναντίληψη για το πλαίσιο Γκουτέρες). (Ακριβής διατύπωση που καταγράφηκε στις σημειώσεις από τη συνάντηση στις 10 π.μ. της ιδίας ημέρας).
1. Νέο καθεστώς ασφάλειας: Το τέλος του μονομερούς Δικαιώματος Επέμβασης και της Συνθήκης Εγγυήσεως (Σ.Ε.), αλλά με κατάλληλα εργαλεία εφαρμογής (modalities) και επαλήθευσης, συμπεριλαμβανομένου στοιχείων εκτός Κύπρου.
2. Γρήγορη σημαντική μείωση των στρατευμάτων στα επίπεδα της Συνθήκης Συμμαχίας (Σ.Σ.), που συνεπάγεται 650 στρατιώτες, με λεπτομερείς αναφορές στον σκοπό και την εντολή, SOFA (Συμφωνία για το Νομικό Καθεστώς των Δυνάμεων), μηχανισμό επαλήθευσης και χρονοδιάγραμμα – χωρίς να προκαταλαμβάνει την συμφωνία για ρήτρα λήξης έναντι ρήτρας επανεξέτασης.
3. Αποτελεσματική συμμετοχή: 2:1 αναλογία και μια θετική ψήφο υπό πιθανώς δύο διαφορετικές προσεγγίσεις;
4. Εδαφικό: Η πόλη της Μόρφου, όπως αρχικώς ήταν γνωστή, (σημείωση «Φ»: εννοεί να επιστραφεί στους Ελληνοκύπριους), με κατάλληλο μηχανισμό επανεγκατάστασης.
5. Ισοδύναμη μεταχείριση: τι σημαίνει «δίκαιο» (equitable) μέσα στο πλαίσιο της μόνιμης κατοικίας (σημείωση «Φ»: εννοεί την μεταχείριση Ελλήνων και Τούρκων υπηκόων): με τους τουρίστες, φοιτητές, εποχικούς / αποσπασμένους εργαζομένους να εξαιρούνται από αυτή την κατηγορία.
Το πρακτικό αναφέρεται περαιτέρω:
6. ΔΥΟ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ:
- «που υπόκειται» όπου το σύστημα θα δίνει στους ιδιοκτήτες (dispossessed owners) με απώλεια χρήσης (ιδιοκτησίας).
- και «που δεν υπόκειται» όπου το σύστημα θα δίνει στους υφιστάμενους χρήστες, αλλά σε κάθε περίπτωση θα αποτελούν τον κανόνα κατά 100%. Πέραν των πιο πάνω το ιδιοκτησιακό καθεστώς θα πρέπει να είναι απλό. (συνεχίζει να μιλά ο Έσπεν Μπάθ Έϊντε)
Σε συνέχεια της πρωινής συνάντησης με τους ηγέτες, (σημείωση «Φ»: Όπου διευκρινίστηκε το σωστό πλαίσιο όπως αναφέρεται και εδώ πιο πάνω), τα μέρη συμφώνησαν να δουλέψουν σε όλα ταυτόχρονα. Η ομάδα εργασίας για το Νέο Καθεστώς Ασφάλειας και τα στρατεύματα υπό την προεδρία του Ε.Σ. άρχισε να δουλεύει παράλληλα.
Ο.Ν (Οζντίλ Ναμί) Ζήτησε διευκρινίσεις αναφορικά με την Ισοδύναμη Μεταχείριση. Η δική του εντύπωση ήταν πως ο ΓΓ κατάλαβε ότι το μόνο ζήτημα που απέμεινε ήταν αυτό του καθεστώτος μόνιμης παραμονής και της αναλογίας του (το επιβεβαίωσε και ο ΕΜΕ), αλλά προέκυψε ότι ο ΑΜ (Ανδρέας Μαυρογιάννης) δεν επιβεβαίωσε την ίδια αντίληψη. Κατά τη δική του άποψη ο ΓΓ εννοούσε κάτι άλλο όταν αναφερόταν σε εναπομείναντα ζητήματα και ισοδύναμες λύσεις μεταξύ 4:1 και 1:1.
Ο.Ν. (Οζντίλ Ναμί) ζήτησε διευκρίνιση τι γίνεται για παράδειγμα με ανθρώπους όπως νοσοκομειακούς ιατρούς από την Τουρκία και ο ΕΒΕ ( Έσπεν Μπάθ Άϊντε) εξήγησε ότι αυτό το θέμα θα μπορούσε να λυθεί σταδιακά. Υπάρχει η αρχική κατάσταση (status) κατά την άφιξη (φοιτητές, εποχικοί εργάτες κ.τ.λ.) όπου μετά κάθε ένας θα μπορεί να αλλάξει το καθεστώς του σε μόνιμα διαμένοντα.
Α.Μ (Ανδρέας Μαυρογιάννης) υποστήριξε μία άλλη λογική λέγοντας πως έτσι (σημείωση εφημερίδας: όπως το περιέγραψε ο Έσπεν Μπαθ Άίντε) ένας εργαζόμενος θα γίνεται μέρος του “αγωγού” για μόνιμη κατοικία από τη στιγμή που θα λαμβάνει την πρώτη προσωρινή άδεια απασχόλησης.
Τ.Μ. (μέλος ομάδας ΗΝ.ΕΘΝΩΝ) διευκρίνισε ότι κάποιος πρέπει να ξεχωρίσει τις κατηγορίες μεταξύ προσωρινής διαμονής, μόνιμης διαμονής και υπηκοότητας – αυτές οι νομικές κατηγορίες δίνουν σε κάποιο άτομο διαφορετικά δικαιώματα. Η έννοια της Προσωρινής Διαμονής έχει ήδη διευκρινιστεί και η Μόνιμη Διαμονή ρυθμίζεται κάτω από τον Εθνικό Νόμο, π.χ. όπως στην Αυστρία όπου είναι ομοσπονδιακός νόμος. Η Εθνική Οδηγία για Τρίτες Χώρες (σημείωση «Φ»: προφανώς εννοεί της Ε.Ε.) δεν προδικάζει για το πώς μια χώρα θα ρυθμίζει βάσει του δικού της συμφέροντος. Ομοίως αυτά τα θέματα μπορούν να ρυθμίζονται και στην Κύπρο: 5 χρόνια, μόνιμο εισόδημα ή οποιοιδήποτε περιορισμοί, που μπορεί να εφαρμόζονται κάτω από αυτήν την οδηγία. Καμία από αυτές τις συνθήκες με νομικούς όρους δεν δίνουν αμέσως το δικαίωμα να αγοράσουν περιουσία.
Ο.Ν. (Οζντίλ Ναμί) πρότεινε αυτό που ο ίδιος ονόμασε “Ευθεία Προσέγγιση”:
Σεβόμαστε τις συμφωνίες που ήδη υπάρχουν, οποιοσδήποτε έχει πάρει άδεια ανανεώνεται και την επομένη της δημιουργίας του νέου κράτους θα υπάρξει καθεστώς για όλες τις τρίτες χώρες για εισαγωγή εργαζομένων βάσει των οικονομικών αναγκών, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας;
Όποιο και να είναι το σύστημα, οποιοσδήποτε από τρίτη χώρα μπορεί να κληθεί να εργαστεί στην Κύπρο και θα έχουμε διαδικασίες και κριτήρια που θα πρέπει να πληρούνται ώστε να του αποδοθεί άδεια εργασίας – καμία διάκριση απέναντι στους Τούρκους υπηκόους. Το ίδιο καθεστώς και στα δύο CS (Cyprus States):
Εκεί που η ισοδύναμη μεταχείριση εισέρχεται είναι όταν κάθε χρόνο συγκεκριμένος αριθμός Τούρκων υπηκόων θέλουν να μετακομίσουν στο νησί. Σε αυτή την περίπτωση συγκρίνουμε τον αριθμό των Ελλήνων υπηκόων και εφαρμόζουμε την αναλογία 1:1.
Μπορεί να υπάρξει στην οικονομία της χώρας ανάγκη για περισσοτέρους εργαζομένους (στην πρώτη κατηγορία με τις κανονικές διαδικασίες) Τούρκους υπηκόους να έρθουν και δεν θα τους επιτρέπεται λόγω της εξάντλησης της αναλογίας 1:1 περιορίζοντας την εργοδότηση Τούρκων υπηκόων. Αν οι ανάγκες της οικονομίας είναι εκεί, είναι η ομοσπονδιακή υπηρεσία που θα μπορεί να αποφασίσει βάσει των καθιερωμένων κανόνων για το ποιος θα μπορεί να λάβει άδεια. H «ποσόστωση» (quota) θα είναι σχετική μόνο όταν εφαρμόζεται σε ανάλογες υποθέσεις όπως όταν ένας Έλληνας ασκεί το δικαίωμα του ως Ευρωπαίος πολίτης. Επιπρόσθετα, οι μόνιμα διαμένοντες, π.χ. μετά από 10 χρόνια, θα μπορούν να είναι σε θέση να αιτηθούν για υπηκοότητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η υπηκοότητα δεν θα μπορεί να αποδοθεί αν διαταράσσεται η συμφωνηθείσα εθνική αναλογία.
Κ.Κ. (Κωνσταντίνος Κόμπος) υπενθύμισε ότι τα δικαιώματα που απορρέουν από διαφορετικές νομοθεσίες απαιτείται να λαμβάνονται υπόψη: Η Συνθήκη της Άγκυρας, εσωτερικοί κανονισμοί της χώρας, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι Τούρκοι υπήκοοι έχουν δικαιώματα κάτω από τους υπάρχοντες κανονισμούς.
Ο.Ν. (Οζντίλ Ναμί) επανέλαβε την άποψη του και σημείωσε πως ο αριθμός των Ελλήνων υπηκόων που φθάνουν κάθε χρόνο με σκοπό τη μόνιμη διαμονή πρέπει να είναι πολύ μικρός.
Α.Μ. (Ανδρέας Μαυρογιάννης) απάντησε ότι συγκρινόμενες με τις τέσσερις ελευθερίες για τους Έλληνες υπηκόους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα δικαιώματα των Τούρκων υπηκόων βάσει της συμφωνίας μεταξύ της Τουρκίας και της Ε.Ε. είναι ήδη πολύ όμοια, με μόνη εξαίρεση που αφορά το δικαίωμα στην πρώτη εισδοχή. Για τον ίδιο, η απόφαση αφορούσε τον βαθμό στον οποίο θα μπορούσε αυτό το δικαίωμα να επεκταθεί στους Τούρκους υπηκόους και η Ελληνοκυπριακή πλευρά εισηγείται όπως εφαρμοστεί με αναλογία 4:1, συγκρινόμενο με τον αριθμό των Ελλήνων που κάνουν χρήση τους δικαιώματος. Αυτό θα ήταν το αρχικό σημείο διαπραγμάτευσης για «ισοδύναμη μεταχείριση».
Τ.Μ. (μέλος ομάδας Ην. Εθνών) εισηγήθηκε όπως αντί αναλογίας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί «ανώτατη οροφή».
Ο.Ν. ( Οζντίλ Ναμί) επέστρεψε στο σημείο που ήγειρε προηγουμένως και πρόσθεσε ότι θα έχει επίσης εφαρμογή σε περίπτωση κατά την οποία δεν έρθει κανένας Έλληνας υπήκοος μια συγκεκριμένη χρονιά, έτσι σε αυτή την περίπτωση άλλο καθεστώς (όπως οι προσωρινοί εργαζόμενοι) θα μπορεί να εφαρμοστεί.
Υποστήριξε το επιχείρημα του και ο Ε.Ε. (Ερχάν Ερτσίν) προσθέτοντας ότι εκτός από την Συμφωνία της Άγκυρας, ο εθνικός χειρισμός τρίτης εθνικότητας (βασισμένος σε ομοσπονδιακό νόμο) θα πρέπει να είναι μόνο ένας επιπρόσθετος μηχανισμός / ειδική μεταχείριση για μικρό αριθμό Τούρκων υπηκόων.
Κ.Κ. (Κωνσταντίνος Κόμπος) ζήτησε διευκρίνιση αναφορικά με την εφαρμογή του κανόνα στα μέλη των οικογενειών τους και,
Ο ΕΜΕ (Έσπεν Μπάθ Άϊντε) διευκρίνισε ότι το δικαίωμα της Μόνιμης Διαμονής έχει εφαρμογή και για κάθε μέλος της οικογένειας.
Α.Μ. (Ανδρέας Μαυρογιάννης) επανέλαβε την έννοια του αγωγού προς την διαμονή, υποδεικνύοντας ότι τα δικαιώματα που αποκτήθηκαν με το πέρασμα του χρόνου θα πρέπει να ληφθούν υπόψη.
ΕΜΕ ( Έσπεν Μπάθ Άιντε) παρενέβη λέγοντας ότι μια τέτοια κατανόηση θα ήταν σαφώς εκτός του σκοπού της πρότασης του ΓΓ. Υπενθύμισε επίσης την εντολή του από το ΓΓ να καθορίσει τα σημαντικά ζητήματα για διαπραγμάτευση όπως απαιτούνται. Εδώ τα ζητήματα είναι πολύ λίγα και καταλήγουν στις αναλογίες 1:1 και 4:1. Λύνοντας αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να βοηθήσει να λυθεί ένα πολύ πιο μεγάλο ζήτημα. Γιατί να μην εργαστούμε πάνω στο ζήτημα της «ισοδύναμης» (στα αγγλικά equitable αλλά εννοεί την «ισοδύναμη). (Σημείωση «Φ»: Δηλαδή, να καθορίζεται σε αναλογία η ισοδύναμη μεταχείριση Ελλήνων και Τούρκων πολίτων)
Ο.Ν. (Οζντίλ Νάμι) εισηγήθηκε όπως οι διαπραγματευτές συμφωνήσουν επί «της βάσης» και οι ηγέτες να συμφωνήσουν επί της μελλοντικής αρχής / αναλογίας.
Α.Μ. ( Ανδρέας Μαυρογιάννης) δεν ανταποκρίθηκε θετικά και επανέλαβε την επιχειρηματολογία του. Για τον Ανδρέα Μαυρογιάννη η αρχική θέση είναι πως η Τουρκία είναι τρίτη χώρα. Επιπρόσθετα θα μπορούσε να δει την πιθανότητα ορισμού επιπλέον δικαιωμάτων που εμπίπτουν στα δικαιώματα εισδοχής κάποιου για πρώτη φορά.
Αντίδραση Μαυρογιάννη προς Άιντε
ΕΜΕ ( Έσπεν Μπάθ Άϊντε) επιχειρηματολόγησε έντονα, ξανά, ότι η κατανόηση του Α.Μ. (Ανδρέα Μαυρογιάννη) δεν είναι πλήρως συμβατή με την κατανόηση του ΓΓ.
Α.Μ. (Ανδρέας Μαυρογιάννης) αντέδρασε έντονα κατά της ερμηνείας του ΕΜΕ ( Έσπεν Μπάθ Άϊντε) και αναφέρθηκε στη συμφωνία πριν δύο χρόνια μεταξύ των ηγετών για μη διατάραξη της δημογραφικής ισορροπίας της χώρας.
Ε.Μ.Ε ( Έσπεν Μπάθ Άϊντε) διευκρίνισε ότι η κατανόηση του ΓΓ δεν δημιουργεί οποιοδήποτε πρόβλημα στις υπάρχουσες συγκλίσεις για αυτό η άποψη του Α.Μ. (Ανδρέας Μαυρογιάννης) δεν τίθεται σε αμφισβήτηση.
Ο.Ν. ( Οζντίλ Νάμι) επιβεβαίωσε αυτή την αντίληψη και την αρχή για μη διατάραξη της δημογραφικής κατανομής του νησιού. Aυτό είναι το δικαίωμα που αποφασίσαμε να κλείσουμε.
Μ.Β. (Μάρτιν Βερβεη, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) πρότεινε στις πλευρές να διευκρινίσουν ποια είναι η δημογραφική ισορροπία – Είναι τα πλήρη δικαιώματα της υπηκοότητας ή των δικαιωμάτων μόνιμης διαμονής;
Ε.Μ.Ε ( Έσπεν Μπάθ Έϊντεν) έκλεισε τη συνάντηση ζητώντας από τις πλευρές να διεξέλθουν και τα εναπομείναντα ζητήματα. Δεδομένου ότι ο Α.Μ. (Ανδρέας Μαυρογιάννης) έπρεπε να φύγει για να παραστεί σε συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου, ο ΕΜΕ ( Έσπεν Μπάθ Έϊντεν) είπε να ξανασυναντηθούν μετά το δείπνο (να γίνει επικοινωνία για την ακριβή ώρα). Ενθάρρυνε την κατάθεση ξεκάθαρων θέσεων για να μπορέσει να υπάρξει πρόοδος για την επόμενη ημέρα.
Ο.Ν. (Οζντίλ Νάμι) πρότεινε όπως οι πλευρές έχουν ξεκάθαρη πολιτική θέση για την κατεύθυνση προς την οποία θα επιλυθούν τα ζητήματα.
ΠΗΓΗ: ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ