F-16 Viper: Εντυπωσιάζει τους Έλληνες πιλότους – Τι λένε στο Newsbomb.gr «γεράκια» της HAF

Για ένα εντελώς καινούργιο αεροσκάφος μιλούν οι χειριστές της Πολεμικής μας Αεροπορίας που μαθαίνουν τα μυστικά του F-16 Viper – Οι πρώτες εντυπώσεις και η απόλυτη ικανοποίηση στο ΓΕΑ για την εξέλιξη των προγραμμάτων - Με 16 μαχητικά 4.5 γενιάς μπαίνει η HAF στο 2023. 
4'

Τις καλύτερες των εντυπώσεων έχουν αποκομίσει οι Έλληνες πιλότοι της 343 Μοίρας «Αστέρι» στη Σούδα, που έχουν πάρει στα χέρια τους τα δύο εκσυγχρονισμένα μαχητικά F-16 Viper.

Το Newsbomb.gr βρέθηκε το πρωί της Παρασκευής (18/11) στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην Κρήτη, στο πλαίσιο της άσκησης Falcon Eye 3, και είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με Ιπτάμενους και τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας που μαθαίνουν τα μυστικά του gamechanger μαχητικού.

«Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μαχητικό. Τα ηλεκτρονικά του συστήματα είναι υπερσύγχρονα και ο όγκος πληροφοριών που παρέχεται πλέον στον χειριστή είναι τεράστιος», ανέφερε στο Newsbomb.gr πολύπειρος πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας. «Εξέπληξε και εμάς το πόσο διαφορετικό είναι το F-16 Viper ακόμα και από το F-16 Block 52+ adv. Οι αντιδράσεις του, ο τρόπος επικοινωνίας με τα υπόλοιπα μαχητικά και οι δυνατότητες που σου δίνει για τη διαχείριση των όπλων, μας έχει εντυπωσιάσει», προσθέτει το «γεράκι» της Πολεμικής μας Αεροπορίας με τις χιλιάδες ώρες πτήσεις και την μεγάλη εμπειρία από τις καθημερινές μάχες με τους Τούρκους στο Αιγαίο.

Στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επικρατεί απόλυτη ικανοποίηση για την πορεία των εξοπλιστικών προγραμμάτων, με τα Viper να γίνονται αυτή την εβδομάδα τρία και μέχρι τέλος του χρόνου να έχουν βγει από τα υπόστεγα της ΕΑΒ ακόμα πέντε, ανεβάζοντας τον συνολικό τους αριθμό σε οχτώ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Πολεμική Αεροπορία μπαίνει στο 2023 με 16 μαχητικά αεροσκάφη 4,5 γενιάς, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον συσχετισμό δυνάμεων με την Τουρκία και την εναέρια υπεροχή.

Όπως επισημαίνουν στελέχη της Πολεμικής μας Αεροπορίας, το πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 μαχητικών F-16 block 52+ και block 52+adv από τις συνολικά πέντε Πολεμικές Μοίρες «τρέχει» απολύτως εντός χρονοδιαγράμματος και εκτιμάται ότι πολύ σύντομα θα συμπληρωθεί ο αριθμός 18, της πρώτης ολοκληρωμένης Μοίρας. Κάθε μήνα, τουλάχιστον ένα αναβαθμισμένο F-16 θα βγαίνει από τα υπόστεγα της ΕΑΒ και θα πετά για την Κρήτη όπου θα προστίθεται στη δύναμη της 343, μέχρι να συμπληρωθεί η δύναμη μίας Μοίρας, 18 αεροσκάφη. Θα ακολουθήσει η έτερη Πολεμική Μοίρα της Σούδας η 340 «Αλεπού» η οποία θα αποτελέσει τη δεύτερη Μοίρα Viper, ενώ τα επόμενα αναβαθμισμένα μαχητικά θα προσγειωθούν στην 337 Μοίρα «Φάντασμα» στη Λάρισα, ενώ το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με τις δύο Μοίρες του Αράξου την 335 «Τίγρης» και την 336 «Όλυμπος».

Δείτε τις δυνατότητες των ελληνικών F-16 Viper στο Infographic του Newsbomb.gr:

Έρχονται και τα 50άρια

Το επόμενο πρόγραμμα που αναμένεται να τρέξει η Αθήνα είναι αυτό του εκσυγχρονισμού 38 μαχητικών F-16 block 50, από τις Πολεμικές Μοίρες 341 «ΒΕΛΟΣ» και 347 «ΠΕΡΣΕΑΣ», τα οποία θα εξελιχθούν σε F-16 block 50+ adv. Όλα σχεδόν τα απάρτια τα οποία προβλέπει το σχέδιο αναβάθμισης θα προέρχονται από τα 83 F-16 Block52+ και θα χρειαστεί να αγοραστούν μόνο κάποια επιπλέον απάρτια.

Πλέον, τα νέα F-16 Block 50+adv, με το σύστημα επικοινωνίας link 16, θα επικοινωνούν άριστα με τα Rafale, τα Viper και τα F-35, ενώ παράλληλα το αναβαθμισμένο ραντάρ και ο οπλισμός τους θα τα φέρουν ένα βήμα πριν τα Viper, καθιστώντας τα αεροσκάφη 4ης γενιάς.

Η αναβάθμιση των F-16 Block 50 θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της 111 Πτέρυγας Μάχης στη Νέα Αγχίαλο Μαγνησίας και εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου 6 χρόνια, δηλαδή θα ολοκληρωθεί παράλληλα με αυτή των 83 VIPER, δηλαδή το 2027 – 2028.

Το σημαντικό για την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας είναι πως τα προγράμματα εκσυγχρονισμού που εκτελούνται στη χώρα μας δίνουν επιπλέον κίνητρα στα στελέχη της, που βλέπουν να βγαίνει από τα χέρια τους ό,τι πιο σύγχρονο σε F-16 παγκοσμίως. Το γεγονός αυτό μειώνει και τις σκέψεις για αποχώρησή τους από την Πολεμική Αεροπορία, μιας και ιδιωτικές εταιρείες τους πολιορκούν και τους «χρυσώνουν» για να τους εντάξουν στις τάξεις τους. Το ΓΕΑ βεβαίως εξετάζει και οικονομικά κίνητρα για να αποφύγει περαιτέρω «αιμορραγία».