Η Πολεμική Αεροπορία «κερδίζει» 6 εκατομμύρια ευρώ από τη μείωση της τουρκικής παραβατικότητας
Προφανώς τα σοβαρά εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τουρκία από τον σεισμό, όσο και η βοήθεια που έσπευσε να προσφέρει η χώρα μας -τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό με τις ομάδες της ΕΜΑΚ στα συντρίμμια όσο και σε ανθρωπιστική βοήθεια- φαίνεται ότι έχουν «ηρεμήσει» και το τουρκικό γενικό επιτελείο.
Οι αριθμοί είναι χαρακτηριστικοί σχετικά με τις τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο, ειδικά αν συγκρίνουμε την κατάσταση στους ουρανούς του ανατολικού Αιγαίου τον Ιανουάριο με τον Φεβρουάριο.
Τον Ιανουάριο σημειώθηκαν 978 παραβιάσεις, από 66 οπλισμένους σχηματισμούς τουρκικών μαχητικών, καθώς 75 εμπλοκές με τα ελληνικά αεροσκάφη που σηκώθηκαν για την αναχαίτισή τους. Σημειώθηκαν επίσης και 21 υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά. Από τις 6 Φεβρουαρίου, παρατηρείται μείωση κατά 90% στις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου, αφού έχουν σημειωθεί μόλις 104, κι από αυτές καμία από οπλισμένο τουρκικό μαχητικό, αλλά κυρίως από κατασκοπευτικά αεροσκάφη ή drones. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έγινε καμία εμπλοκή, ούτε και υπερπτήση πάνω από ελληνικό έδαφος.
Όφελος 6 εκατομμυρίων ευρώ
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα», αν η ωριαία πτήση ενός F-16 στοιχίζει περί τις 20.000 ευρώ και το μηνιαίο κόστος για καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, κόστος προσωπικού κ.λπ. ανέρχεται σύμφωνα με νέους (λόγω οικονομικής κρίσης) υπολογισμούς σε 1,5 εκατ. ευρώ, τότε εδώ και δύο μήνες που η δραστηριότητα των Τούρκων στο Αιγαίο ήταν μηδενική, το όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας και κατά επέκταση της εθνικής οικονομίας ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ.
Οσο περνούν οι μέρες και οι Τούρκοι δεν προκαλούν στο Αιγαίο, το ποσό αυτό θα αυξάνεται και θα φθάσει έως τις τουρκικές εκλογές της 14ης Μαΐου στα 6 εκατ. ευρώ. Χρήματα που διατίθενται πλέον στην εκπαίδευση των πιλότων και σε ασκήσεις, όπως κάνουν όλες οι νορμάλ πολεμικές αεροπορίες στον κόσμο, που δεν έχουν γείτονες να επιβουλεύονται κάθε μέρα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Με την ενεργειακή κρίση και τις τιμές της κηροζίνης να φθάνουν στα ύψη, οι πτήσεις των μαχητικών στοιχίζουν πλέον ακριβά. Ακόμα και η κρίση που σημειώθηκε προσφάτως στον τραπεζικό τομέα (σε ΗΠΑ και Ελβετία) είχε επιπτώσεις, αφού αναγκάστηκε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης να αποδεσμεύσει λογαριασμούς του σε αμερικανικές τράπεζες για να πληρώσει υποχρεώσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Το γεγονός ότι τα τουρκικά αεροπλάνα (και τα UAV) δεν πετούν στο Αιγαίο δεν σημαίνει ότι τα ελληνικά μαχητικά σταμάτησαν τις πτήσεις. Ισα-ίσα πετούν καθημερινά σε όλο το μήκος και το πλάτος του FIR Αθηνών, από τη Θάσο και την Αλεξανδρούπολη έως τη Σύμη και το Καστελλόριζο, όχι όμως για να αναγνωρίσουν ή να αναχαιτίσουν εισβολέα αλλά για να πραγματοποιήσουν ασκήσεις.
Ερχεται ο «Ηνίοχος»
Μαζί με τα Mirage 2000-5, τα F-16 και τα Phantom πετούν πλέον σε ασκήσεις και τα Rafale, που την άλλη εβδομάδα αναμένεται να αφιχθεί και το 13ο στην Τανάγρα. Τα Rafale αναμένεται να πάρουν μέρος και στην πολυεθνική άσκηση «Ηνίοχος» που θα διεξαχθεί από τις 25 Απριλίου έως την 1η Μαΐου (στην καρδιά της προεκλογικής περιόδου για Ελλάδα και Τουρκία), μαζί με ισπανικά, ιταλικά, σλοβένικα και άλλων χωρών μαχητικά.