Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΕΙ ΝΕΕΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ «ΠΑΝΤΟΥ»
Οι Τούρκοι προειδοποιούν: «Θα συνεχίσουμε πεισματικά τις έρευνες σε όλη τη "Γαλάζια Πατρίδα"»
«Θα συνεχίσουμε επίμονα και πεισματικά αυτές τις έρευνες σε όλη αυτή την περιοχή που ορίζεται ως 'Γαλάζια Πατρίδα'», είπε ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, μιλώντας σε ΜΜΕ.
Και φυσικά όταν οι Τούρκοι λένε «Γαλάζια Πατρίδα», εννοούν και ολόκληρες περιοχές της ελληνικής θαλάσσιας επικράτειας.
Ο ίδιος βέβαια, δήλωσε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι προς το παρόν όσες γεωτρήσεις έχουν γίνει δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα -8 τον αριθμό- ωστόσο... θα συνεχίσουν παντού, με «επιμονή».
«Υπάρχουν ανακαλύψεις, κάνουμε νέες γεωτρήσεις. Η Μεσόγειος είναι το πρώτο βήμα της στρατηγικής μας να πάμε σε περιοχές που δεν έχουν ερευνηθεί στο παρελθόν με τα πλοία μας», ανέφερε ενδεικτικά ο Τούρκος υπουργός, όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΪ, προσθέτοντας ότι συνολικά έχουν γίνει «8 γεωτρήσεις βαθιάς θάλασσας στη Μεσόγειο.
Όμως, οι τοποθεσίες που κάναμε γεωτρήσεις στις περιοχές αδειών που παραχωρήθηκαν από την 'ΤΔΒΚ' στην Turkish Petroleum - έχουμε πραγματοποιήσει γεωτρήσεις στα νότια του νησιού της Κύπρου, το έχουμε κάνει στα δυτικά και στα βόρεια - σε όλες αυτές τις περιοχές και σε όλες τις έρευνες που έχουμε κάνει στην περιοχή της δικής μας υφαλοκρηπίδας, δυστυχώς, δεν έχουμε κάνει μια ανακάλυψη που να εκφράζει ένα σημαντικό οικονομικό μέγεθος σε 8 έρευνες».
Σημείωσε ακόμα ότι αυτό δεν σημαίνει «ότι έχουμε παραιτηθεί από την Ανατολική Μεσόγειο, θα συνεχίσουμε επίμονα και πεισματικά αυτές τις έρευνες σε όλη αυτή την περιοχή που ορίζεται ως 'Γαλάζια Πατρίδα'.
Η τρέχουσα προτεραιότητά μας σχετίζεται με την ανακάλυψη που έχουμε κάνει και την επιστροφή αυτής της ανακάλυψης στην παραγωγή το συντομότερο δυνατό.
Επικεντρωνόμαστε στη Μαύρη Θάλασσα και το Sakarya. Ποτέ δεν αγνοήσαμε τη Μεσόγειο. Ένας πυλώνας της στρατηγικής μας στις έρευνες και την παραγωγή είναι σίγουρα οι έρευνες στα δικά μας πεδία, στις θάλασσές μας και στην ξηρά. Ένας άλλος πυλώνας είναι οι έρευνες στο εξωτερικό, ιδίως στη Λιβύη. Κάναμε μια συμφωνία με τη Σομαλία. Έχουμε επίσης σχέδια ερευνών στις θάλασσες της Σομαλίας, off-shore.
Στόχος μας είναι να πραγματοποιήσουμε μια σεισμική ερευνητική δραστηριότητα ίσως εντός του τρέχοντος έτους και στη συνέχεια να περάσουμε στη δραστηριότητα γεωτρήσεων τα επόμενα χρόνια. Έχουμε μια πολυδιάστατη στρατηγική ερευνών και παραγωγής», κατέληξε.
Το μύθευμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» θα διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία
Θυμίζεται ότι στα σχολικά βιβλία της 6ης τάξης των σχολείων της Τουρκίας εκτός από την 9η όπου θα διδάσκεται και το τουρκολιβυκό μνημόνιο ενσωματώνεται «Ο αιώνας της Τουρκίας» στο οποίο εντάσσεται «Η Γαλάζια Πατρίδα».
Αυτό προκειμένου από το σχολείο ακόμη τα παιδιά να διδάσκονται τις αξιώσεις της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΙ.
Παράλληλα, οι μαθητές θα ενημερωθούν και για τον γιατρό Σαδίκ Αχμέτ, «ηγέτη» όπως τον περιγράφουν «του αγώνα των Τούρκων της Δυτικής Θράκης για τα δικαιώματα τους».
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλης Κωστίδης, στο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του υπουργείου και συγκεκριμένα στο μάθημα της 6ης ταξης «Ο κόσμος το σπίτι μας» αναγράφεται στην περιγραφή του μαθήματος το εξής:
Στο θέμα της προστασίας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας σε θαλάσσιες δικαιοδοσίες, τονίζεται η σημασία της ‘Γαλάζιας Πατρίδας’ για τη γεωπολιτική της χώρας μας όσον αφορά τα σύνορα του Αιγαίου, της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και της Θάλασσας του Μαρμαρά.»
Παράλληλα, στα σχολεία και συγκεκριμένα στην 9η τάξη θα διδάσκεται και το τουρκολιβυκό μνημόνιο. Στο πρόγραμμα Γεωγραφίας της 9ης τάξης, σύμφωνα με το skai.gr αναφέρονται τα εξής:
«Στους μαθητές μπορούν να ανατεθούν ερευνητικές εργασίες σχετικά με διεθνή προβλήματα και λύσεις που σχετίζονται με το νερό, τη Συμφωνία για την οριοθέτηση θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο που υπογράφηκε μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης, τις περιφερειακές διαφωνίες για το νερό, την εθνική ασφάλεια και την ασφάλεια του νερού, τις άδικες απαιτήσεις για τους υδάτινους πόρους της Τουρκίας, τα νησιά της Τουρκίας, τη διεθνή μετανάστευση στην Τουρκία λόγω της ξηρασίας ή πιθανά σενάρια μετανάστευσης που σχετίζονται με το νερό στο εσωτερικό της χώρας.»
Τέλος, στην 12η Τάξη στο μάθημα «η Τουρκία από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο στη διαδικασία της Παγκοσμιοποίηση» περιγράφεται η ιστορία του Κεμάλ Αττατούρκ.