Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Φτηνότερα θα κοστίζουν τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς από το 2016 για όσους διανύουν μικρές αποστάσεις...
Μικρές διαδρομές χαμηλή τιμή εισιτηρίου, μακρινές διαδρομές ακριβότερη τιμή εισιτηρίου.
Αλλαγές στον τρόπο χρέωσης και τη χρήση του εισιτηρίου από το 2016, με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες εισόδου - εξόδου σε 64 σταθμούς.
Η ζωνική χρέωση, την οποία θα θεσμοθετήσει η αντικατάσταση του σημερινού χάρτινου εισιτηρίου από το ηλεκτρονικό, θα επιτρέψει αναλογικές χρεώσεις που θα καθορίζονται από τη διανυόμενη απόσταση.
Παράλληλα στους 64 σταθμούς μετρό και προαστιακού θα τοποθετηθούν μπάρες εισόδου και εξόδου, στις οποίες η διέλευση θα επιτρέπεται μόνο μέσω του εισιτηρίου.
Σε πρώτη φάση θα επεκταθεί σε 1.750 λεωφορεία, 250 τρόλεϊ και 70 συρμούς του τραμ η είσοδος από την μπροστινή πόρτα με την παράλληλη τοποθέτηση τουρνικέ, το οποίο θα ανοίγει με την επίδειξη του "έξυπνου" εισιτηρίου.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη και του υπουργού Μεταφορών Μιχ. Χρυσοχοίδη, παρουσιάστηκαν οι λεπτομέρειες του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), ή ηλεκτρονικό εισιτήριο, που μαζί με την εγκατάσταση του συστήματος της τηλεματικής θα επιτρέψουν στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοσθεί πλήρως εκ του μηδενός με την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και ο υφιστάμενος σχετικός εξοπλισμός του μετρό (κέντρο ελέγχου και αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων), που θα ενοποιηθεί με τα υποσυστήματα των υπολοίπων μέσων μαζικής μεταφοράς. Θα χρειαστεί τοποθέτηση μπαρών σε μετρό, ηλεκτρικό και προαστιακό (υπολογίζεται μεταξύ Ιανουαρίου - Αυγούστου 2016), αλλά και «τουρνικέ» σε 1750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ και 70 συρμούς του τραμ ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν τα χάρτινα εισιτήρια.
Αναλυτικά οι δύο τύποι κομίστρου υπό τη μορφή ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών»:
- το «Πολλαπλό», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων και
- την «Κάρτα», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, για παράδειγμα, προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Στις «έξυπνες κάρτες» θα αποθηκεύονται όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του απαιτούνται για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου.
Η επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση
Οι επιβάτες θα επικυρώνουν την κάρτα τους με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη εντός του οχήματος στην περίπτωση των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ) ενώ στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, αστικός και προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου( υποχρεωτική και κατά την έξοδο).
Στην περίπτωση ελέγχου κομίστρου, ο επιβάτης θα επιδεικνύει την έξυπνη κάρτα που έχει επικυρώσει κατά την είσοδό του στο όχημα ή στο σταθμό. Ο έλεγχος θα γίνεται με τη χρήση ειδικής φορητής συσκευής ελέγχου έξυπνων καρτών.
Τα δύο αυτά μέσα δεν διαφέρουν ως προς τα προϊόντα κομίστρου που θα μπορούν να υλοποιήσουν και θα είναι κατά κανόνα επαναχρησιμοποιήσιμα δια της επαναφόρτισής τους, η οποία και θα γίνεται σε διάφορα σημεία πώλησης. Επομένως και με τα δύο μπορούν να υλοποιηθούν προϊόντα χρονικής διάρκειας (π.χ. εβδομαδιαίο ή μηνιαίο), αριθμού μετακινήσεων (π.χ. εισιτήριο 10 μετακινήσεων) ή αποθήκευσης ενός χρηματικού ποσού (π.χ. 50 ευρώ, "pay as you go").
Διαβάστε επίσης:
Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς