Παραλίγο να βυθιστεί στο λιμάνι του Πειραιά το «Παναγία Τήνου» (pics&vid)
Φωτογραφίες, βίντεο: Λευτέρης Παρτσάλης
Το Λιμενικό ενημερώθηκε το πρωί της Μ. Τρίτης (περίπου στις 11:15) ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση. Άμεσα στο σημείο έσπευσαν δύο ρυμουλκά.
Το πλοίο που είναι δεμένο στον προβλήτα Ε4 του λιμανιού παρουσίασε εισροή υδάτων με αποτέλεσμα να πάρει κλίση προς τα δεξιά.
Το πλοίο μετά από πολύωρες προσπάθειες φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί.
Δείτε σε time lapse τη βύθιση του «Παναγία Τήνου»:
Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει από την πρώτη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.
Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο αύριο για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.
Το «Παναγία Τήνου» ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Κατασκευάστηκε το 1972 στη Βρέστη της Γαλλίας και βρέθηκε στην Ελλάδα το 1992 με το όνομα Romilda για την εταιρεία GA FERRIES. Στη συνέχεια αγοράστηκε από την εταιρεία της οικογένειας Βεντούρη.
Από το 2005 μέχρι το 2015, με το όνομα «Άγιος Γεώργιος» πραγματοποιούσε δρομολόγια στο Αιγαίο μέχρι τις αρχές του Ιανουαρίου του 2015 όταν και μετονομάστηκε σε «Παναγία Τήνου», λόγω μεταδρομολόγησης του στη γραμμή της Άνδρου -Τήνου - Μυκόνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε "νεκροταφείο πλοίων" ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.
Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα.
Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου , όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις