Πτώση ελικοπτέρου στον Πόρο: Αυτή είναι η επιστολή για τα «φονικά» καλώδια – Συγκλονιστικά στοιχεία
Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου μεταξύ Πόρου και Γαλατά, που σημειώθηκε την Τρίτη και είχε ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο τριών ανθρώπων. Στον Άγιο Στέφανο πρόκειται να μεταφερθεί η άτρακτος του ελικοπτέρου τύπου Agusta Α 109 και θα εξεταστεί από την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.
Το ελικόπτερο στα βίντεο που έχουν δει το φως της δημοσιότητας φαίνεται να παίρνει δύσκολα ύψος και λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του να πέφτει στα καλώδια της ΔΕΗ. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, η πτώση δηλαδή να προήλθε είτε από μηχανική βλάβη είτε από ανθρώπινο λάθος.
Για την επικινδυνότητα των καλωδίων που βρίσκονται μεταξύ Πόρου και Γαλατά η αρμόδια επιτροπή είχε αποστείλει έγγραφο σε τέσσερις φορείς ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στο Υπουργείο Μεταφορών από τον Μάιο του 2018.
Δείτε στην gallery πού βρίσκονται τα καλώδια και την επιστολή:
«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.
Ένα χρόνο μετά συνέβη το δυστύχημα.
Όπως προκύπτει από την επιστολή, την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ο κ. Μπίνης είχε επικοινωνήσει αρχικά με τον διευθυντή διεύθυνσης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να του επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για τα εναέρια καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς σήμανση, που βρίσκονται πάνω από το πεδίο προσγείωσης, προκειμένου να μη δημιουργηθούν στο μέλλον δυσχερείς καταστάσεις.
Η επιστολή του τότε προέδρου της ΕΔΑΑΠ, που είχε κοινοποιηθεί στους προέδρους των ΔΕΔΔΗΕ και ΑΔΜΗΕ, στο διοικητή της ΥΠΑ και στο ΥΠΟΜΕ, αποδεικνύει ότι το πρόβλημα προϋπήρχε και δεν πάρθηκε κανένα μέτρο. Μάλιστα, είχε παρακαλέσει, στο πλαίσιο προαγωγής της ασφάλειας των πτήσεων, να εξεταστεί «η δυνατότητα σήμανσης των εν λόγω καλωδίων (τοποθέτηση σφαιρικών ανακλαστικών σημαντήρων κ.λπ.)».
Τα αδειοδοτημένα ελικοδρόμια
Το ζήτημα όμως δεν περιορίζεται στην επικοινωνία των αρμόδιων φορέων καθώς παραμένει άγνωστο τι πραγματικά συμβαίνει με τα ελικοδρόμια της χώρας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ. Οι χειριστές ελικοπτέρων, αφού ενημερώσουν την ΥΠΑ, έχουν τη δυνατότητα να απογειώνουν και να προσγειώνουν είτε σε ελικοδρόμια είτε σε πεδία προσγείωσης. Ωστόσο, για τα τελευταία δεν είναι σαφές τι ακριβώς ισχύει. Για παράδειγμα, τέτοιο χώρο μπορεί να έχει μια πολυτελής βίλα ή ένα υπερλούξ ξενοδοχείο, ενώ και στη συγκεκριμένη περίπτωση κυριαρχεί ο απόλυτος γραφειοκρατικός κυκεώνας, δεδομένου ότι, για να δοθεί το πράσινο φως λειτουργίας τους, εμπλέκονται διάφοροι φορείς (ΟΤΑ, ΥΠΑ, ΥΠΟΜΕ κ.ά.).
Αδειοδοτημένα ελικοδρόμια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως προκύπτει από την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων, αυτή τη στιγμή είναι στην Ελλάδα 67. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 δημοτικά και 5 νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους, καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες.
Αντίθετα, από τα πιο πρόσφατα στοιχεία αποδεικνύεται πως υπάρχουν 44 αδειοδοτημένα δημοτικά ελικοδρόμια, 5 νοσοκομείων και 23 ιδιωτικά. Δηλαδή, επιπλέον πέντε τα οποία προστέθηκαν στους ιδιώτες, χωρίς όμως να επικαιροποιηθεί η λίστα της ΠΕΠ.
Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, μετά το τραγικό συμβάν με το ελικόπτερο, που ανέδειξε το αλαλούμ που επικρατεί και σε αυτή την περίπτωση, αναμένεται να λάβει δραστικά μέτρα έτσι ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και η εναέρια μεταφορά να πραγματοποιείται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας.
Ράγισαν και οι πέτρες στην κηδεία του πιλότου
Μέσα σε κλίμα οδύνης τελέστηκε σήμερα το μεσημέρι στη Μάνδρα Αττικής η κηδεία του 57χρονου πιλότου, που βρήκε τραγικό θάνατο από τη συντριβή του ελικοπτέρου στο νησί του Πόρου.
Συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοι είπαν το τελευταίο αντίο στον 57χρονο Νίκο Καρυστινό. Τραγικές φιγούρες ήταν η μητέρα του, τα παιδιά του, η πρώην και η νυν σύζυγός του.
Δείτε το βίντεο:
«Ραγίζει» καρδιές η χήρα του πιλότου – Το μήνυμα στο Facebook
Το δικό της «αντίο» είπε στον άνθρωπό της η σύζυγός του άτυχου πιλότου Νίκου Καρυστινού, ο οποίος έφυγε πρόωρα από τη ζωή, όταν το ελικόπτεροo του μπλέχτηκε στα εναέρια καλώδια της ΔΕΗ που ηλεκτροδοτούν τον Πόρο και έπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ του νησιού και του Γαλατά.
Η σύζυγός του άτυχου πιλότου ανέβασε στο προφίλ της στο facebook δύο φωτογραφίες, μία κοινή τους από ευτυχισμένες στιγμές και την τελευταία σέλφι που έβγαλε ο Νίκος Καρυστινός, λίγο πριν μπει στο ελικόπτερο που τον οδήγησε τελικά στο θάνατο, μαζί με τους δύο Ρώσους επιβάτες του.
«Ο Άγγελος μου,ο φίλος μου ,ο σύζυγος μου δεν θα με ξαναπάρει στην αγκαλιά του…. ένας Άνθρωπος ένας Άνδρας σπάνιος που υπήρξα τυχερή να τον βρω αλλα τόσο άτυχη να τον χάσω τόσο γρήγορα….», έγραψε η σύζυγός του.
Νέα στοιχεία
Συγκλονίζει η τραγωδία με την πτώση του ελικοπτέρου στον Πόρο και τους τρεις ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους - Αμέτρητα τα μηνύματα στήριξης και συλλυπητηρίων για τον Έλληνα πιλότο που άφησε πίσω του τρία παιδιά - Tο συγκλονιστικό μήνυμα της συζύγου του άτυχου πιλότου «Δεν θα με ξαναπάρει στην αγκαλιά του».
Μάλιστα όσο περνούν οι ώρες έρχονται στο φως της δημοσιότητας νέα στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος, την ακαταλληλότητα του ελικοδρομίου όπως επίσης και τα αίτια που στέρησαν τη ζωή στον Έλληνα πιλότο και τους δύο Ρώσους πολίτες.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Open TV, οι τρεις άτυχοι άντρες πέθαναν από την σφοδρότατη πρόσκρουση του ελικοπτέρου στη θάλασσα, η οποία επέφερε πολλαπλές κακώσεις και εν τέλει τον θάνατο.
Στην έκθεση του ιατροδικαστή αναφέρεται πως ο 57χρονος χειριστής του ελικοπτέρου έφερε κακώσεις στο θώρακα και το πρόσωπο με τον θάνατό του να είναι ακαριαίος. Τα ίδια ευρήματα εντοπίστηκαν και στο πτώμα του 56χρονου Ρώσου, με τους δύο άντρες να χάνουν τη ζωή τους τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Ο μόνος που κατάφερε να μείνει ζωντανός για λίγα δευτερόλεπτα αφότου το ελικόπτερο ακούμπησε τη θάλασσα ήταν ο δεύτερος Ρώσος επιβάτης. Ο 24χρονος, παρά τις πολλαπλές κακώσεις σε όλο του το σώμα, έχασε τις αισθήσεις του όταν το ελικόπτερο άρχισε να βυθίζεται, αλλά ο θάνατός του δεν οφείλεται σε πνιγμό αλλά στα χτυπήματα που δέχτηκε το κορμί του.
Δείτε το βίντεο:
Συγκλονίζει ο γιος του κυβερνήτη
Συγκλονίζει ο γιος του άτυχου πιλότου του ελικοπτέρου που έπεσε στον Πόρο οδηγώντας στον θάνατο τον ίδιο τον Νίκο Καρυστινό και τους δύο επιβάτες.
Ο Γρηγόρης Καρυστινός αποκαλύπτει μάλιστα πως ο πατέρας του ήταν κυβερνήτης ελικοπτέρου στην κρίση των Ιμίων αλλά και ότι στην πολιτική αεροπορία βρισκόταν μόλις τρεις μήνες!
«Ήταν ένας από τους πιλότους που συμμετείχε στα Ίμια. Ως κυβερνήτης του Bell 205 πίσω από το ελικόπτερο που τότε έπεσε. Έζησε τόσα τραγικά και επικίνδυνα και κατάφερε να πεθάνει στους τρεις μήνες που ήταν στην ιδιωτική αεροπορία, στην ΥΠΑ» λέει ο δευτερότοκος γιος του μιλώντας στην τηλεόραση του Alpha.
«Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ένας καταπληκτικός πατέρας, και ήμουν τυχερός που τον έζησα. Μακάρι να γίνω και εγώ το μισό από τον πατέρα μου άξιος και ελπίζω οι πιλότοι μας γενικότερα να έχουν καλύτερη τύχη στις πτήσεις τους. Σαν αετό τον θυμόμαστε, σαν αετός έφυγε. Πάντα θα τον αγαπάμε πάντα θα τον έχουμε στις καρδιές μας» σημειώνει και τονίζει πως ο πατέρας του είχε στο ενεργητικό του σχεδόν 7.000 ώρες πτήσεων.
Πριν από κάθε πτήση είχε την συνήθεια να επικοινωνεί με τους αγαπημένους του. Πριν την μοιραία πτήση έστειλε και πέντε φωτογραφίες.
Δείτε στην gallery τα συγκλονιστικά μηνύματα της οικογένειας του άτυχου πιλότου:
«Φωτογραφίες για να τον θυμόμαστε χαμογελαστό λίγο πριν απογειωθεί. Λες και το ήξερε» όπως λέει ο γιος του.
Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Καρυστινό, το σημείο στο οποίο χτύπησε το γνώριζε πάρα πολύ καλά. «Είχε εκφράσει πολλές φορές φόβο για το συγκεκριμένο ελικοδρόμιο και τα καλώδια» λέει και εξηγεί:
«Γενικότερα το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις που είχαμε κάνει μας έλεγε πως ‘’αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο κάθε φορά που περνάω, κάθε φορά, με ανατριχιάζουν’’. Και αυτά ήταν και τα μοιραία καλώδια που του στοίχισαν τη ζωή. Το ελικοδρόμιο είναι ένα χωράφι. Δεν υπάρχει ούτε σήμανση, δεν υπάρχει τίποτα. Και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο, δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε.»
Ο Γρηγόρης Καρυστινός μεταφέρει και τα όσα είπε στην οικογένεια έμπειρο στέλεχος της αεροπορίας που επισκέφθηκε το σημείο: «Αυτό που μας είπε είναι ότι έπεσε στα 300 μέτρα από το σημείο που απογειώθηκε. Στα 300 μέτρα αυτά έπρεπε να έχει πάρει ένα ύψος τουλάχιστον της τάξεως των 100 ποδιών. Αλλά φαίνεται από τα βίντεο και της απογείωσης αλλά και που συγκρούστηκε ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος».
Ο άτυχος χειριστής ήταν πατέρας τριών παιδιών, τα οποία -όπως φαίνεται και από τις αναρτήσεις στα social media- ήταν ολόκληρη η ζωή του. Με συνεχείς αναρτήσεις του, έδειχνε την αγάπη του στα παιδιά του.
Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα που άναρτησε η κόρη του έμπειρου χειριστή στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook ραγίζει καρδιές. Η άτυχη κοπέλα, θέλοντας να αποχαιρετήσει τον πατέρας της, έχει αναρτήσει μια φωτογραφία του πατέρας της μαζί με ένα σπαρακτικό μήνυμα.
«Σήμερα ξημερώνει η πιο εφιαλτική μέρα της ζωής μου... Μπαμπά μου εσύ που ήσουν το στήριγμα μου πάντα αποφάσισες να πετάξεις ψηλά… Δεν σου άξιζε πατέρα μου τόσο σύντομο τέλος.. Θα σ αγαπάω και θα είμαι υπερήφανη πάντα που ήσουν πατέρας μου.. Η πιο τυχερή κόρη στο κόσμο… Λυπάμαι τόσο μπαμπάκα μου.. Καλό σου ταξίδι…», αναφέρει στην ανάρτησή της.
Δείτε φωτογραφίες από τα συντρίμμια του ελικοπτέρου στην παρακάτω Gallery:
Βίντεο από την στιγμή της πτώσης του ελικοπτέρου:
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr
Διαβάστε επίσης:
Καταγγελίες - σοκ για τις βίλες των οργίων στην Μύκονο: Όλοι στο Δήμο ξέρουν, αλλά κανείς δεν μιλά
Ανείπωτη θλίψη: Πέθανε γνωστός ηθοποιός – Ήταν μόλις 43 ετών