Διπλώματα οδήγησης: Επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών

Τέλος στην ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν εδώ και 9 μήνες οι νέοι υποψήφιοι οδηγοί, οι οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών, καθώς και οι σχολές οδηγών βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που συζητήθηκε στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο και κατατίθεται στη Βουλή, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές.
INTIME NEWS
4'

«Οι ρυθμίσεις που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επέφεραν σοβαρά προβλήματα στη διενέργεια των εξετάσεων. Λόγω της αδυναμίας στην εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα ήταν να συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων οδηγών προς εξέταση» σχολιάζουν κυβερνητικοί κύκλοι.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «υπολογίζεται ότι στην "ουρά" βρίσκονται και περισσότεροι από 100.000 επαγγελματίες, ενώ σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στη λειτουργία των σχολών οδήγησης. Ταυτόχρονα, η παύση των εξετάσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί και σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά έσοδα».

Με το νομοσχέδιο επανέρχεται σε ισχύ το παλαιό σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών.

Παράλληλα:

- Συστήνεται επιτροπή, η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των οδηγών με ηλικία άνω των 74 ετών για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε σχεδόν όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

- Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών (γουρούνες) που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ. Κάθε δήμος ή περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών.

Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου είχε προκαλέσει τις έντονες αντδράσεις του κλάδουΙΝΤΙΜΕ NEWS

Επιπλέον, όπως συζητήθηκε στο σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο, θεσπίζονται ουσιαστικοί έλεγχοι για την καταπολέμηση των φαινομένων διαφθοράς στο σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Διαφάνειας διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον τομέα αυτό.

Τι αλλάζει

Κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ θα προβλέπει για τους ηλικιωμένους οδηγούς άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης τους η νομοθετική ρύθμιση που θα καταθέσει το υπουργείο Μεταφορών αύριο Τετάρτη (28/8) στη Βουλή με στόχο να περάσει από την αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ίδια ημέρα και να ψηφιστεί έως την Παρασκευή.

Με την ίδια ρύθμιση επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα μηνών. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι πλέον θα ορίζεται ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δε θα μειωθεί τελικά το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψηφίους νέουςοδηγούς καθώς η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών. Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολά είχαν αυξηθεί με τον υπό αναστολή νόμο κατά 50% προκειμένου τμήμα τους να καλύπτει την ασφάλιση των εξεταζομένων, οι οποίοι θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο όχημα.

Με την αλλαγή που προωθεί η κυβέρνηση εκτιμάται πως θα επέλθη η ομαλότητα έως ότου κατατεθεί νέο νομοθετικό πλαίσιοINTIME NEWS

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με στόχο να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για περίπου 105.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο. Κι αυτό επειδή, όπως έχει υπογραμμίσει σε δηλώσεις του και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν σε πολλά σημεία ανεφάρμοστος καθώς και οι υπηρεσίες του υπουργείου εμφανίζονται ανέτοιμες να τον υποστηρίξουν.

Με τη ρύθμιση που θα κατατεθεί θα καταργείται και η επανεξέταση των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 74 ετών στην πορεία καθώς για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν οι ιατρικές εξετάσεις, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται να αυξηθεί. Μετά την πάροδο του μεταβατικού χρονικού διαστήματος των εννέα μηνών, το υπουργείο θα παρουσιάσει νέα νομοθετική ρύθμιση αφού ολοκληρώσει την εξέταση άρθρο άρθρο του ισχύοντος νόμου.

Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ μηνός στο «Έθνος» ο κ. Κεφαλογιάννης, η αναστολή του νόμου θα επανατοποθετήσει τους εκπαιδευτές εντός της καμπίνας του οχήματος εξέτασης, ενώ θα προβλέπεται η παρουσία των εκπαιδευτών ειδικά για το διάστημα μέχρι τη δημιουργία ειδικών πιστών ή ελεγχόμενων και αποκλεισμένων από την Τροχαία περιοχών διενέργειας πρακτικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να διατηρήσει τη ρύθμιση για ύπαρξη κάμερας στα οχήματα διενέργειας εξετάσεων, αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς την πρόβλεψη για μετάδοση της εξέτασης σε πραγματικό χρόνο.

Διαβάστε επίσης:

Φωτιά ΤΩΡΑ στο Γαλάτσι

Αυτές είναι οι πόλεις του πλανήτη που κινδυνεύουν να βουλιάξουν