Προσλήψεις: 33.000 θέσεις αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία

Άνοιξαν οι πόρτες των σχολείων την Δευτέρα για το προσωπικό τους, ώστε να οργανωθούν πριν από την επίσημη έναρξη των μαθημάτων τους.

Προσλήψεις: 33.000 θέσεις αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία
Αγώνας δρόμου για να καλυφθούν τα κενά
pixabay
5'

H νέα σχολική χρονιά αρχίζει με 33.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπως έχει υπολογίσει η κυβέρνηση, με απώτερο σκοπό την κάλυψη των αναγκών των σχολείων τη ερχόμενη σεζόν, ενώ το 70% αυτών, σύμφωνα με δήλωση της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη στα «ΝΕΑ», θα γίνουν τις επόμενες ημέρες και μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Οι πύλες των σχολείων άνοιξαν την Δευτέρα για το προσωπικό τους, ούτως ώστε να οργανωθούν πριν από την επίσημη έναρξη των μαθημάτων τους την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι διευθύνσεις εκπαίδευσης καταγράφουν τα κενά που υπάρχουν σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να προχωρήσουν άμεσα στις εισηγήσεις τους για την τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών. Σε διάστημα λίγων ημερών οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να απευθυνθούν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και στις περιφερειακές διευθύνσεις για την τοποθέτησή τους στα σχολεία πριν από την 11η Σεπτεμβρίου.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος οι περισσότερες ελλείψεις σημειώνονται στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα με τον αιρετό εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών στα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Βασίλη Παληγιάννη, με τα κενά να ανέρχονται σε πάνω από 13.000.

Πέρυσι είχαν προσληφθεί συνολικά 22.000 αναπληρωτές στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία στη διάρκεια όλης της χρονιάς για να καλυφθούν οι ελλείψεις που προέκυπταν στις σχολικές τάξεις. Άξιο λόγου είναι το γεγονός πως παρά την υπογεννητικότητα και τη μείωση στον αριθμό των μαθητών που καταγράφουν οι εκπαιδευτικές έρευνες, ο αριθμός των προσλήψεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας τα τελευταία χρόνια, βαίνει αυξανόμενος. Τρία χρόνια νωρίτερα, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, προσελήφθησαν συνολικά 14.000 αναπληρωτές δάσκαλοι για τα σχολεία της χώρας, πριν από δύο χρόνια 16.000 άτομα και τελικά πέρυσι 22.000 άτομα.

Από την άλλη πλευρά, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και φέτος αναμένεται να καταγραφούν αυξημένες ανάγκες και κενά σε μαθηματικούς, φιλόλογους, φυσικούς, βιολόγους. Ειδικά στην ειδική αγωγή όπου αναμένονται και οι 4.500 μόνιμες προσλήψεις με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, η χρονιά θα ξεκινήσει και φέτος με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των μόνιμων διορισμών θα καθυστερήσουν ως το τέλος του χρόνου. Έτσι, θα προσληφθούν τις επόμενες ημέρες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην ειδική αγωγή.

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Παιδείας ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις που οι σχετικοί πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών θα συμπίπτουν με εκείνους των επικείμενων μόνιμων προσλήψεων, οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν ήδη προσληφθεί ως αναπληρωτές θα μονιμοποιηθούν και θα παραμείνουν στις θέσεις τους.

Κάθε χρόνο πάνω από 100.000 εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αίτηση για μία θέση αναπληρωτή, ενώ πέρυσι προσελήφθησαν καθ’ όλη τη σχολική χρονιά 31.300 αναπληρωτές με το πρώτο «κύμα» προσλήψεων του Σεπτέμβρη να φτάνει τις 19.480. Φέτος, ο αριθμός των αιτήσεων ήταν αυξημένος, λόγω της προκήρυξης του ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και περίπου 40.000 εκπαιδευτικοί και προσωπικό κατέθεσαν τα χαρτιά τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας.

Αναταραχές προκαλούν τα νέα μέτρα

Τα διαδικαστικά προβλήματα δεν θα απουσιάζουν από τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία της χώρας με αφορμή τη φετινή συνδιδασκαλία και συνεξέταση της Λογοτεχνίας και της Γλώσσας, ενώ για πρώτη φορά θα έχουμε και την 6ωρη εβδομαδιαία διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων ανά κατεύθυνση στην Γ’ τάξη Λυκείου, σύμφωνα με το νέο εξεταστικό σύστημα του Κ. Γαβρόγλου. Ωστόσο, η απόφαση της νυν ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για βαθμολογική συμμετοχή της Λογοτεχνίας στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση έχει περιοριστεί αρκετά, με αποτέλεσμα να αποφορτιστεί η διαδικασία στα σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί αναμένουν την δημιουργία ολιγομελών τμημάτων ανά μάθημα διδασκαλίας, ενώ ήδη έχει αποφασιστεί να γίνεται συνδιδασκαλία στα σχολεία στα κοινά μαθήματα διαφορετικών κατευθύνσεων.

Συναντήσεις με την ΟΛΜΕ πραγματοποιήθηκαν την Δευτέρα από την υφυπουργό Παιδείας για τα συγκεκριμένα θέματα, ενώ το Σαββατοκύριακο η ίδια συνάντησε εκπροσώπους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος. τηνΣχετικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών καθηγητών, ανέφερε στους εκπαιδευτικούς ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα προσλήψεων που έχει ήδη ανακοινωθεί, ενώ στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες θα πραγματοποιηθούν για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση 6.205 προσλήψεις. Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα γίνουν όπως είναι γνωστό με τους παλαιούς πίνακες που είχαν συνταχθεί ( Ν.4589/2019), ενώ θα εξεταστεί από νομική άποψη το τι θα πρέπει να γίνει μετά τη σύνταξη των νέων πινάκων από το ΑΣΕΠ, κάτι που δεν προβλέπεται να συμβεί πριν από τον Νοέμβριο.

Όσον αφορά στα προβλήματα στέγασης των εκπαιδευτικών, από τη Δευτέρα αναμένονται συναντήσεις με τους δημάρχους των περιοχών όπου παρουσιάζονται προβλήματα στέγης, ώστε να μην έχουμε για μια ακόμη χρονιά άστεγους εκπαιδευτικούς σε νησιά, όπως είχαμε τα προηγούμενα χρόνια.

Δύο νέες θέσεις

Η δημιουργία δύο νέων θέσεων, του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης και του υπεύθυνου κτιρίου, θα πραγματοποιηθεί από φέτος στα σχολεία της χώρας. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας, ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης θα είναι εκπαιδευτικός του σχολείου ο οποίος θα μπορεί να καλλιεργεί σχέση εμπιστοσύνης με τους μαθητές, να ανιχνεύει και να συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων τους και είναι πιθανό να έχει λιγότερες ώρες διδασκαλίας στο ωράριό του, ενώ σε ό,τι αφορά τον υπεύθυνο κτιρίου δεν θα είναι εκπαιδευτικός αλλά άλλο πρόσωπο που θα επιλέγεται από τη διοίκησή του.

Δείτε επίσης:

Αττική Οδός: «Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση στα διόδια»

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή