Η ΓΣΕΕ αντιστέκεται στην κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού

Τη σθεναρή αντίθεση των συνδικάτων στο ενδεχόμενο η κυβέρνηση να προχωρήσει σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου, εάν δεν υπάρξει συμφωνία των κοινωνικών εταίρων για το θέμα των μισθών, εξέφρασε σήμερα ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γ. Παναγόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΒΗΜΑ 99,5.
2'


«Καταρχήν τη θεωρούμε ακραία πράξη και κοινοβουλευτικά και συνταγματικά να επιβληθεί η κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού με νομοθετική πράξη. Αν νομίζει ότι μπορεί κι ότι έχει την αντοχή και τη συνοχή, αυτό το τριμερές σχήμα που στηρίζει την κυβέρνηση, να το κάνει, ας το κάνει», διασαφήνισε ο ίδιος.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ διευκρίνισε πως μόνο στην περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, τα συνδικάτα θα οργανώσουν απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Μόνο για την περίπτωση που θα υπάρξει πράξη νομοθετικού περιεχομένου, θα υπάρξουν κινητοποιήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η τρόικα «λέει κάντε μια οριζόντια μείωση στο 13ο και 14ο μισθό. Ξέρετε γιατί. Γιατί δεν μπορείτε να παρέμβετε σε επιχειρήσεις στις οποίες υπάρχουν αγκυλώσεις. Είναι πολύ μεγάλοι οι μισθοί που έρχονται από το παρελθόν, από τη δεκαετία του 1970 και του 1990», συμπλήρωσε ακόμη.

Αναφορικά με το θέμα του κατώτερου μισθού, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ σημείωσε πως στην Ισπανία η ανεργία είναι 5% υψηλότερα σε σύγκριση με την Ελλάδα, παρ’ότι οι κατώτεροι μισθοί είναι χαμηλότεροι σε σχέση με τη χώρα μας.

Σχετικά με το θέμα του «παγώματος» των αυξήσεων που προβλέπει η εθνική συλλογική σύμβαση, ο κ. Παναγόπουλος επανέλαβε την αρνητική στάση των συνδικάτων.

«Η σύμβαση είναι ένα ενιαίο σύνολο. Δεν μπορείς να ψωνίζεις αλά καρτ. Η σύμβαση ουσιαστικά εκπνέει την 1η Ιουλίου 2012 και έρχονται ένα χρόνο πρωθύστερα και ζητούν κάτι άλλο. Όταν θα συζητήσουμε τη νέα σύμβαση θα τεθούν όλα επί τάπητος. Καταρχήν είμαστε άνθρωποι που τον διάλογο δεν το φοβόμαστε και καθόμαστε να συζητήσουμε τα πάντα. Συνεπώς, το επίδικο δεν είναι η αύξηση», είπε επίσης και υπενθύμισε ότι είχε στηρίξει τη συμφωνία για μείωση αποδοχών στον ΟΤΕ κατά 13%.