Τροχαία οδικά ατυχήματα και παραβάσεις έτους 2011
Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματασε σύγκριση με το 2010.
Στις «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να οφείλονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματα, που σημειώθηκαν το περσινό έτος 2011, σε σχέση με το 2010. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν (190) λιγότεροι θανόντες και (151) λιγότερα θανατηφόρα δυστυχήματα.
Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο της αντεγκληματικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, είχε καθοριστεί ως στρατηγικός στόχος η μείωση των θανόντων από τροχαία ατυχήματα, κατά (100) το έτος 2010, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Σημειώνεται ότι ο στρατηγικός αυτός στόχος για μείωση των θανόντων από τροχαία ατυχήματα, κατά 100 ανά έτος σε σχέση με κάθε προηγούμενο έτος, καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.
Το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με το 2010 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
• 1.011 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.162 το 2010 (151 λιγότερα)
• 1.397 σοβαρά ατυχήματα έναντι 1.454 (57 λιγότερα)
• 11.223 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.456 (1.233 λιγότερα)
Επιπλέον, οι θανόντες και οι τραυματίες από τα ατυχήματα αυτά, είναι:
• 1.091 θανόντες έναντι 1.281 το 2010 (190 λιγότεροι)
• 1.675 βαριά τραυματίες έναντι 1.754 (79 λιγότεροι)
• 15.129 ελαφρά τραυματίες έναντι 17.024 αντίστοιχα (1.895 λιγότεροι)
Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα περισσότερα από (1.011) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως αίτια :
• 111 την υπερβολική ταχύτητα
• 127 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• 43 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
• 62 την παραβίαση προτεραιότητας
• 70 την απόσπαση προσοχής
• 10 το αντικανονικό προσπέρασμα
• 429 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)
Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος) :
• 364 σε σύγκρουση,
• 282 σε εκτροπή,
• 204 σε παράσυρση πεζού,
• 90 σε πρόσκρουση
• 62 σε ανατροπή
• 9 σε άλλη αιτία
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) (424) και στις κατοικημένες περιοχές (319). Στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Θεσσαλονίκης συνέβησαν (23), στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Πατρών (13) και στην Εγνατία Οδό (29) ατυχήματα.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (242 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄εως 17.00΄ και 17.00΄ έως 21.00΄ (από 198 ατυχήματα). Επιπλέον κατά το έτος 2011, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (468.070) παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν :
238.033 παραβάσεις ταχύτητας
72.668 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
47.250 μη χρήση κράνους
37.120 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
34.992 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
27.988 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
14.875 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
11.880 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
8.664 αντικανονικό προσπέρασμα
5.365 φθαρμένα ελαστικά
3.946 αντικανονικοί ελιγμοί
2.678 κίνηση στην αριστερή λωρίδα – μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
1.229 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
2.143 παραβίαση προτεραιότητας
825 μη χρήση παιδικών καθισμάτων
Υπενθυμίζεται σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
• Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
• Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
• Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων