Η «Βίβλος» της ΕΕ για τις πτήσεις: Σε ποιους δεν θα επιτρέπεται να ταξιδέψουν - Τα αυστηρά μέτρα

Ένας μεγάλος αριθμός χωρών, βρίσκεται εν αναμονή της ολικής επαναφοράς των πτήσεων και του τουρισμού - Οι ελληνικές Αρχές είναι έτοιμες για την επιχείρηση «τουρισμός» - Στις 15 Ιουνίου απελευθερώνονται οι πτήσεις προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», την 1η Ιουλίου προς τα άλλα αεροδρόμια της χώρας

Η «Βίβλος» της ΕΕ για τις πτήσεις: Σε ποιους δεν θα επιτρέπεται να ταξιδέψουν -  Τα αυστηρά μέτρα
INTIME NEWS
6'

Προ ημερών η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA) ανακοίνωσε λεπτομέρειες για τη βιοασφάλεια κατά την επανεκκίνηση των πτήσεων εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού. Οι οδηγίες, που δημοσιεύονται υπό τον τίτλο «Ο χάρτης για την επανεκκίνηση των αερομεταφορών», στοχεύουν στο να δοθεί αυτοπεποίθηση στις κυβερνήσεις ώστε να δώσουν το «πράσινο φως» για το άνοιγμα των συνόρων και τις πτήσεις καθώς και στους επιβάτες που θα ξεκινήσουν ξανά να πετούν.

Η αναγκαιότητα για ασφάλεια στις πτήσεις προκύπτει και από το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει στο εξωτερικό για ταξίδια στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική αεροπορική Condor ανακοίνωσε τους 29 καλοκαιρινούς προορισμούς της, εκ των οποίων οι μισοί βρίσκονται στην Ελλάδα.

Ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τις πτήσεις

Χθες, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) έδωσε στη δημοσιότητα των δικό του οδηγό για τις πτήσεις. Τα βασικότερα σημεία είναι τα εξής:

Γενικές οδηγίες: Οι επιβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν τους κανονισμούς ασφαλείας, να τηρούν αποστάσεις 1,5 μέτρου στα αεροδρόμια. Πρέπει να γίνεται σύσταση για χρήση μάσκας σε όλους τους επιβάτες και τα άτομα που βρίσκονται εντός αεροσκάφους. Οι επιβάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι πρέπει να αλλάζουν οι μάσκες μετά από 4 ώρες.

Να μην ξεχνούν: υγιεινή χεριών, να βήχουν ή να φταρνίζονται καλύπτοντας το στόμα και τη μύτη με χαρτομάντιλο ή στο εσωτερικό του αγκώνα, να περιορίσουν τις επαφές με επιφάνειες στο αεροδρόμιο και το αεροσκάφος.

Για το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με επιβάτες: Να φορά μάσκα, γάντια και τις στολές τους. Οι στολές πρέπει να αλλάζονται καθημερινά. Ασπίδες προσώπου για όσους κάνουν σωματικούς ελέγχους.

Ηχητικά/οπτικά μηνύματα προς επιβάτες ώστε να συμμορφώνονται με τα μέτρα. Για όσους δεν συμμορφώνονται θα πρέπει να απαγορεύεται η πρόσβαση στο αεροδρόμιο, στην καμπίνα του αεροσκάφους. Αν η παράβαση συμβεί κατά τη διάρκεια της πτήσεις θα πρέπει να ακολουθείται το πρωτόκολλο για τους ανυπάκουους επιβάτες.

Πριν την άφιξη στο αεροδρόμιο

Σύμφωνα με τον ΕASA, οι αερομεταφορείς και οι διαχειριστές αεροδρομίων πρέπει να ενημερώνουν τους μελλοντικούς επιβάτες ότι αν έχουν συμπτώματα κορονοϊού δεν θα τους επιτρέπεται να ταξιδέψουν. Συμπτωματικοί επιβάτες θα πρέπει να ενθαρρύνονται ώστε να μην εμφανίζονται στο αεροδρόμιο και να έχουν τη δυνατότητα ακύρωσης/αλλαγής εισιτηρίου ακόμα και 6 ώρες προ της πτήσης, με ένα έγγραφο από γιατρό.

Ο οδηγός του EASA περιλαμβάνει αναλυτικές οδηγίες για καθαρισμούς και απολυμάνσεις: Προσοχή στα σημεία που αγγίζουν περισσότεροι επιβάτες, φυσικός αερισμός των χώρων των αεροδρομίων, σωστή χρήση των κλιματιστικών (ώστε να ανανεώνεται ο αέρας) κ.λπ

Θερμομετρήσεις στα αεροδρόμια: Να γίνονται έλεγχοι σε επιβάτες που αναχωρούν αμέσως μετά την είσοδό τους στο αεροδρόμιο. Οσοι έχουν θερμοκρασία μεγαλύτερη των 38 βαθμών θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η θερμομέτρηση. Αν επιβεβαιωθεί ο πυρετός τότε θα πρέπει να οδηγούνται σε άλλο θάλαμο, δίχως να παραβιάζεται η ιδιωτικότητα.

«Δήλωση κορονοϊού»: Οι επιβάτες θα πρέπει να προσκομίζουν μια δήλωση σχετικά με τον κορονοϊό προ του check in. Οι αερομεταφορείς πρέπει να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι θα έχουν συνέπειες αν κάνουν ψευδή δήλωση και πως πιθανώς δεν θα τους επιτραπεί να ταξιδέψουν.

Check-in και επιβίβαση: Οι επιβάτες πρέπει να ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν το self check-in (σ.σ. μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων κ.λπ) και να έχουν λιγότερες χειραποσκευές τους για να περιορίζονται οι κινήσεις εντός της καμπίνας.

  • Αντισηπτικό στο σημείο του check-in
  • Οι αρμόδιοι πρέπει να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι οφείλουν να έχουν αριθμό μασκών που θα καλύψει όλο το ταξίδι τους. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να εξετάζεται το ενδεχόμενο να χορηγούνται μάσκες στους επιβάτες.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης

  • Οι καμπίνες των αεροσκαφών πρέπει να απολυμαίνονται τακτικά
  • Να αποφεύγονται οι ουρές (στις τουαλέτες κ.λπ)
  • Να μη γίνονται πωλήσεις Duty-Free προϊόντων
  • Ο EASA επισημαίνει στις αεροπορικές ότι ενισχυμένα φίλτρα HEPA έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά

Oι αερομεταφορείς (αεροπορικές εταιρείς) πρέπει να δίνουν σαφείς οδηγίες:

  • για την υγιεινή χεριών, κυρίως προ του φαγητού ή του αναψυκτικού/ποτού και της χρήσης τουαλέτας,
  • για τη σωστή χρήση των μασκών,
  • για το πώς πρέπει να βήχουν/φτερνίζονται (σε χαρτί ή στον αγκώνα),
  • για το πώς να αποφεύγουν την επαφή με επιφάνειες της καμπίνας του αεροσκάφους και
  • για τις περιορισμένες υπηρεσίες (σέρβις) κατά τη διάρκεια της πτήσης

Ο ΕASA σημειώνει ότι αν ένας επιβάτης εμφανίσει συμπτώματα πρέπει να διασφαλιστεί ότι φορά μάσκα και να αντικαθίσταται όταν υγραίνεται. Ο επιβάτης πρέπει να απομονώνεται (π.χ. να αφήνονται έστω δυο σειρές κενές, να τοποθετείται στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, στη θέση με παράθυρο). Οσοι ήταν κοντά (σε απόσταση δυο θέσεων) θα πρέπει να θεωρούνται στενές επαφές και να εξετάζονται κατά την είσοδο στη χώρα άφιξης.

Ολόκληρος ο οδηγός του ΕASA για τις πτήσεις

Οι πράσινες, οι κόκκινες και οι κίτρινες χώρες - Πώς θα ελέγχονται οι πτήσεις

Η προαναφερθείσα απελευθέρωση βέβαια δε συνεπάγεται ότι θα υπάρξει μια ανεξέλεγκτη ροή ταξιδιωτών στην Ελλάδα, καθώς υπάρχουν πρωτόκολλα ασφαλείας προς υλοποίηση στο τραπέζι, όπως μια χαρτογράφηση των πτήσεων.

Όπως σημειώνει ο ΣΚΑΪ, πρόκειται για την κατάταξη των χωρών βάσει κρουσμάτων και θυμάτων που θα προκύπτει από την εβδομαδιαία αξιολόγηση του επιδημιολογικού φορτίου και στοιχείων κάθε χώρας προέλευσης των ταξιδιωτών.

Θα υπάρχουν λοιπόν «κόκκινες», «πορτοκαλί», «πράσινες» και «κίτρινες» χώρες, ανάλογα με τα επιδημιολογικά στοιχεία (κατάταξη κρουσμάτων – θυμάτων) κάθε χώρας προέλευσης των ταξιδιωτών που θα εμφανίζονται στον χάρτη του κέντρου επιχειρήσεων της Γενικής Γραμματείας Προστασίας του Πολίτη.

Έτσι θα γίνεται επιλογή πτήσεων που θα μπαίνουν στο στόχαστρο των δειγματοληπτικών ελέγχων. Στις «πράσινες» χώρες θα γίνονται ένας με δύο έλεγχοι σε ένα σύνολο 150 περίπου επιβατών, στις «κίτρινες» πέντε με 10 έλεγχοι, στις «πορτοκαλί» χώρες 20 με 30. Σε «κόκκινη» χώρα ενδεχομένως να γίνεται δειγματοληψία ακόμη και στους μισούς επιβάτες μιας πτήσης.

Για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο (στα περισσότερα από 15 αεροδρόμια της χώρας) δημιουργούνται 15 ομάδες κρούσης, οι οποίες θα βρίσκονται στα αεροδρόμια, με «δεξαμενή» 500 γιατρών «κομάντο».

Πρόκειται για στρατιωτικούς γιατρούς, νοσηλευτές, γιατρούς κλιμακίων του ΕΟΔΥ, αλλά και στελέχη της ΓΓΠΠ. Όταν εντοπίζονται θετικά κρούσματα θα υπάρχουν καραντίνες όχι μόνο στους επιβάτες, αλλά και στις άμεσες επαφές τους μετά από ιχνηλάτηση των κρουσμάτων.

Εν τω μεταξύ, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς στην ενημέρωση των δημοσιογράφων έκανε λόγο για εξαφάνιση των εισαγόμενων κρουσμάτων, καθώς από τις 13 έως τις 21 Μαΐου, με 21 πτήσεις και 2200 επιβάτες περίπου, βρέθηκε μόνο ένα θετικό κρούσμα.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Επίθεση με βιτριόλι - Ραγδαίες εξελίξεις: Δύο μαυροφορεμένες, νέες μαρτυρίες και βίντεο-ντοκουμέντα

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή