Kορονοϊός: Τι λέει ο ΕΟΔΥ για το αλαλούμ σε σχολείο στο Κερατσίνι και το λάθος τεστ σε μαθητή

Την ώρα που έξι σχολεία της χώρας έχουν ήδη αναστείλει τη λειτουργία τους ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορονοϊού, νέο αλαλούμ έχει δημιουργηθεί σε σχολείο της Αττικής και συγκεκριμένα του Κερατσινίου, με μαθητή να έχει διαγνωστεί θετικός στον ιό.  
IN TIME
7'

Αναστάτωση επικρατεί σε Γυμνάσιο στο Κερατσίνι, καθώς αποδείχτηκε πως βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό μαθητής που είχε αρχικά λάβει αρνητικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή του σχολείου, που μίλησε στον ΑΝΤ1, ένας μαθητής εμφάνισε συμπτώματα κορονοϊού με υψηλό πυρετό, μια εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία.

Το παιδί υπεβλήθη σε τεστ για τον κορονοϊό, το οποίο, όπως ενημέρωσε η οικογένεια του μαθητή τον Διευθυντή, αρχικά τους είπαν ότι ήταν αρνητικό.

Ο μαθητής, που ήταν πλέον χωρίς συμπτώματα, πήγε κανονικά τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου στον αγιασμό του σχολείου.

Ο Διευθυντής του σχολείου, ωστόσο, ανέφερε ότι την επόμενη ημέρα, την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, τον ενημέρωσαν από τον ΕΟΔΥ ότι είχε γίνει λάθος στο πρώτο αποτέλεσμα του τεστ και ότι τελικά το παιδί είναι θετικό στον κορονοϊό.

Ο μαθητής από την Τρίτη παραμένει σε καραντίνα στο σπίτι του, ωστόσο, στο σχολείο επικρατεί μεγάλη αναστάτωση γιατί ο μαθητής, αν και φορούσε μάσκα, ήρθε την ημέρα του αγιασμού σε επαφή με άλλους συμμαθητές του αλλά και με τους εκπαιδευτικούς.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης για το κλείσιμο του συγκεκριμένου σχολείου.

Διευκρίνιση ΕΟΔΥ

Ο ΕΟΔΥ διευκρίνισε πως η διάγνωση και η ανακοίνωση για κάθε κρούσμα γίνεται από το εκάστοτε συμβεβλημένο Εργαστήριο και όχι από τον ΕΟΔΥ, ο οποίος ενημερώνεται για το αποτέλεσμα.

«Κατά συνέπεια μόλις ο ΕΟΔΥ πληροφορήθηκε από το Εργαστήριο για τη λανθασμένη διάγνωση ανταποκρίθηκε άμεσα, ενημέρωσε τη σχολική κοινότητα και πραγματοποίησε τεστ στους γονείς του μαθητή» τονίζει χαρακτηριστικά η εν λόγω ανακοίνωση.

Ποια σχολεία έχουν κλείσει μέχρι και τις 18 Σεπτεμβρίου 2020:

  • 7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ (Αλεξάνδρεια)
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΛΗΜΝΟΥ (Λήμνος)
  • ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΛΗΜΝΟΥ (Λήμνος)

Μέχρι και τις 27 Σεπτεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά τα εξής σχολεία:

  • 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ (Καισαριανή)
  • 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΗΛΕΙΑΣ (Πύργος) -στη συγκεκριμένη δομή αναστέλλεται η λειτουργία μόνο του τμήματος Β5.
  • 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΟΥΤΩΝ (Ηράκλειο).

Το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του.

Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 κάθε σχολικής μονάδας:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ

Διαχείριση παιδιού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19:

- Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού.

- Απομόνωση του παιδιού σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

Διαχείριση μέλους του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορονοϊό είναι θετικό

Όσον αφορά στο άτομο με επιβεβαιωμένο COVID-19:

Όσον αφορά στις στενές επαφές του ατόμου με επιβεβαιωμένο COVID-19:

Εάν κατά τη διάρκεια της 14ήμερης καραντίνας, ασυμπτωματικό άτομο που έχει θεωρηθεί στενή επαφή, κάνει με δική του πρωτοβουλία ή για εξατομικευμένους λόγους εργαστηριακό έλεγχο, τότε:

Στην περίπτωση εκπαιδευτικού με θετικό τεστ ο οποίος/η οποία διδάσκει σε περισσότερα τμήματα ή έχει έρθει σε επαφή με περισσότερα άτομα, για τον προσδιορισμό των απαραίτητων μέτρων θα πρέπει να γίνεται ειδική κάθε φορά εκτίμηση κινδύνου για τυχόν στενές επαφές εντός 48 ωρών πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

Δ) Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ για τον νέο κορονοϊό είναι αρνητικό το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του – καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Εν αναμονή του αποτελέσματος του μοριακού τεστ:

Στ) Σε περίπτωση ύποπτου περιστατικού που δεν έχει υποβληθεί σε μοριακό τεστ:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΥΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 14 ΗΜΕΡΩΝ

ΚΑΙ

Εάν δεν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση: Συνιστάται συνέχιση των καθημερινών σχολικών δραστηριοτήτων με συνέπεια στη συστηματική εφαρμογή των μέτρων.

Εάν υπάρχει επιδημιολογική συσχέτιση (χωρίς τα δύο κρούσματα να έχουν οικογενειακή σχέση ή στενή επαφή μεταξύ τους εκτός της σχολικής μονάδας):

• Ενημέρωση/ευαισθητοποίηση σχολικής κοινότητας από τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 για εγρήγορση και έγκαιρη αναγνώριση ύποπτων περιστατικών

• Ενίσχυση μέτρων στο σχολικό περιβάλλον:

- τήρηση αποστάσεων

- ορθή χρήση μάσκας

- υγιεινή χεριών

- αναπνευστική υγιεινή

- καθαριότητα περιβάλλοντος

• Εκτίμηση κινδύνου και σύσταση για εργαστηριακό έλεγχο των στενών επαφών στο σχολείο.

• Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων αναστολής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήμα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα).

3. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΡΙΩΝ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 14 ΗΜΕΡΩΝ

Άμεση επικοινωνία του υπεύθυνου διαχείρισης COVID-19 του σχολείου με τις οικογένειες των παιδιών, την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι ανωτέρω Διευθύνσεις επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ως φορέα υπεύθυνου για την ιχνηλάτηση επαφών.

Ορισμός συρροής κρουσμάτων σε σχολείο

Τουλάχιστον 3 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα με συμπτωματική ή ασυμπτωματική λοίμωξη, σε διάστημα 14 ημερών, μεταξύ μελών του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, που δεν έχουν οικογενειακή σχέση και δεν υπάρχει μεταξύ τους στενή επαφή εκτός της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Ανάλογα με τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής διερεύνησης και την εκτίμηση κινδύνου, θα αποφασιστεί το εύρος της εφαρμογής εργαστηριακού ελέγχου και των μέτρων αναστολής λειτουργίας της εκπαιδευτικής μονάδας (τμήματα κρουσμάτων, άλλο τμήμα, περισσότερα τμήματα).

4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Ή ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του.

Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας ενημερώνει α/ τον Διευθυντή της οικείας Α΄βάθμιας ή Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β/ τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή τον αντικαταστάτη του και γ/ τον ΕΟΔΥ.

Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.

Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschool η πληροφορία για την αναστολή αυτή.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Κακοκαιρία «Ιανός»: Ποιές περιοχές βρίσκονται... στο μάτι του μεσογειακού κυκλώνα