Σήραγγες του Καραμανλή: Γιατί έμειναν στην Ιστορία - Η απόπειρα δολοφονίας και οι... κόρνες
Ένας επικίνδυνος δρόμος της Αττικής που έχει πολλές ιστορίες να πει...
Πολλοί γνωρίζουν το σημείο ως σήραγγα «Λουμπάρδα*», άλλοι ως «τρύπες Καραμανλή» ή «σήραγγες Καραμανλή, οι ονομασίες ποικίλλουν κατά το πέρασμα του χρόνου, όμως το σίγουρο είναι πως οι οδηγοί που κάνουν συχνές διελεύσεις από τα επικίνδυνα τούνελ μεταξύ Βάρκιζας και Αγίας Μαρίνας επί της Λεωφόρου Αθηνών - Σουνίου έχουν πολλές ιστορίες να διηγηθούν για τον ιστορικό αυτόν δρόμο ο οποίος ανοίχτηκε επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Καραμανλή και απέκτησε για διάφορους λόγους... ιστορική σημασία.
Σε αυτόν τον απότομο και δύσκολο δρόμο της Αττικής, ο Αλέκος Παναγούλης, στις 13 Αυγούστου του 1968 αποπειράθηκε να δολοφονήσεις τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο. Το σχέδιο ήταν πως τα καλά κρυμμένα εκρηκτικά της αυτοσχέδιας βόμβας έπρεπε να ανατινάξουν το αυτοκίνητο του δικτάτορα όμως η αυτοκινητοπομπή είχε περάσει ελάχιστα δευτερόλεπτα από το σημείο.
Μάλιστα, παλαιότερα είχε επιβληθεί το άτυπο έθιμο του κορναρίσματος κατά το πέρασμα των οδηγών. Σήμερα, η συνήθεια αυτή έχει εκλείψει ωστόσο αυτό που παραμένει σταθερό είναι η μειωμένη ταχύτητα που επιβάλλεται κατά την είσοδο των τούνελ.
Πόσο κόστισε το αγαπημένο έργο του Καραμανλή
Οι σήραγγες της Αθηνών – Σουνίου αποτελούν ένα επικίνδυνο σημείο της παραλιακής, στο οποίο οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, εξαιτίας της κλίσης του δρόμου και της χαμηλής ορατότητας στο εσωτερικό τους.
Όταν κατασκευάστηκαν όμως αντιμετωπίστηκαν ως ένα έργο τεράστιας σημασίας, με δεδομένο ότι μέχρι τότε, οι περιοχές στα παράλια της Νότιας Αττικής ήταν αποκλεισμένες από την πρωτεύουσα και η σύνδεση γινόταν από τα Μεσόγεια. Το κατασκευαστικό αυτό έργο ήταν το αγαπημένο του πρωθυπουργού Καραμανλή.
Ωστόσο στα εγκαίνια της δεύτερης «Τρύπας» τον Μάρτιο του 1980 δεν παρευρέθηκε, παρότι είχε παρακολουθήσει προσωπικά την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή της σήραγγας. Η υπόγεια σήραγγα μήκους 7 μέτρων της Λεωφόρου Αθηνών- Σουνίου κατασκευάστηκε μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών ενώ κόστισε στο κράτος 10 εκατομμύρια δραχμές.
Οι κατολισθήσεις του σήμερα
Την Παρασκευή τέθηκαν σε εφαρμογή έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κλείνοντας το ένα ρεύμα του τούνελ. Η απόφαση πάρθηκε μετά από εντολή του Περιφερειάρχη Γιώργου Πατούλη καθώς διαπιστώθηκαν σοβαρές βλάβες στο δοµικό σύστημα της σήραγγας, με αποτέλεσμα να παρατηρηθούν πτώσεις βράχων.
Αυτοψία του Newsbomb.gr
Στους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν εντοπίστηκαν πτώσεις από μικρές πέτρες, με αποτέλεσμα να κληθεί μελετητής προκειμένου να εκτιμηθεί η κατάσταση. Ο δρόμος αναμένεται να παραμείνει κλειστός για τουλάχιστον 20 μέρες αρχής γενομένης από σήμερα Παρασκευή (2/10).
Το Newsbomb.gr βρέθηκε στο σημείο και κατέγραψε την κατάσταση με την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί οι οδηγοί από νωρίς το πρωί.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις έχουν εντοπιστεί ρωγμές, με αποτέλεσμα η κατάσταση στο σημείο να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς υπάρχει φόβος να αποκολληθούν πιο βαριές πέτρες που φτάνουν ακόμα και τον ένα τόνο. Αυτή την ώρα τα συνεργεία της Περιφέρειας Ατττικής, βρίσκονται στο σημείο και πραγματοποιούν εργασίες.
Όπως αναφέρει ο Γεωλόγος της Περιφέρειας Αττικής, Νίκος Ταβουλάρης, έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα κάποιες μικρές καταπτώσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο αναμένεται να συναχθεί μια τεχνική έκθεση. Παράλληλα όπως ενημέρωσε προς το παρόν μόνο το ένα ρεύμα του δρόμου θα παραμείνει κλειστό στους οδηγούς.
*Λουμπάρδα ήταν το κανόνι κατά τη διάρκεια της ενετικής και τουρκικής κυριαρχίας των ελληνικών εδαφών...
Με πληροφορίες από Μηχανή του Χρόνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr
Διαβάστε επίσης:
Ρεπορτάζ Newsbomb.gr - Κλειστά περίπτερα: «Τελειώσαμε όλοι! Αυτή ήταν η χαριστική βολή»