Κραυγή αγωνίας από τους ιδιοκτήτες ταξί: «Στο ναυάγιο της πανδημίας, δεν υπάρχει σωσίβιο για μας»

Ζωτικής σημασίας ζητήματα για τον κλάδο ιδιοκτητών ταξί που αντιμετωπίζουν τα μέλη της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων) εξαιτίας της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων επισημαίνει ο πρόεδρός της, Μάκης Κασιδιάρης.

Κραυγή αγωνίας από τους ιδιοκτήτες ταξί: «Στο ναυάγιο της πανδημίας, δεν υπάρχει σωσίβιο για μας»
INTIME
5'

Σύμφωνα με τον κύριο Κασιδιάρη, ο κλάδος των ταξί είναι στην απόλυτη απομόνωση, ξεκομμένος από το επιβατικό κοινό. Η δραματική μείωση των διαδρομών με ταξί, απόρροια των υπερβολικά αυστηρών περιοριστικών μέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση για την αποφυγή της διασποράς του κορωναϊού, έφτασε σε οριακό σημείο. «Σε όλη την χώρα, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί ζουν κάθε μέρα τον ίδιο εφιάλτη. Διαδρομές με το σταγονόμετρο, πολύωρη αναμονή στην πιάτσα και μεροκάματο πείνας. Απόλυτη οικονομική καταστροφή που όμοιά της δεν έζησε ο κλάδος».

Όπως ο ίδιος αναφέρει:

Η πιο δυσάρεστη διαπίστωση όμως, είναι ότι σε αυτή την κατάσταση είμαστε μόνοι μας. Παντελώς μόνοι μας. Πάντα υπάρχουν εμπόδια όταν πρέπει να βοηθηθεί το Ταξί. Πάντα υπάρχει μια δικαιολογία. Προφανώς τα σωσίβια είναι μετρημένα … και προορισμένα για άλλους.

-Την ίδια ώρα που ανακοινώθηκε ότι το Ταξί μπορεί να μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη (εξαίρεση δεν αποτελεί ούτε ένα αντρόγυνο που ζει στο ίδιο σπίτι και κοιμάται στο ίδιο κρεβάτι) υπεγράφη η ΚΥΑ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του κλάδου των μεταφορών. Δικαιούνται επιδότηση τα ΚΤΕΛ, τα τραίνα, τα τουριστικά λεωφορεία αλλά όχι τα Ταξί. Επιδοτούνται οι κενές θέσεις λόγω περιοριστικών μέτρων που επέβαλλε η κυβέρνηση. Ένα τουριστικό λεωφορείο για παράδειγμα επιδοτείται με 3.600 ευρώ για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.

-Την προηγούμενη εβδομάδα, ψηφίστηκε στην Βουλή νομοσχέδιο που προβλέπει την εφάπαξ καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε αυτοαπασχολούμενους όπως π.χ. οι δικηγόροι, οι οικονομολόγοι κ.λ.π.. Οι αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες … δεν χώρεσαν ούτε σ’ αυτό το σχέδιο.

Πολύ σωστά πράττει η κυβέρνηση και επιδοτεί πληττόμενους κλάδους της οικονομίας. Αλλά όχι μονοδιάστατα …

Γιατί το Ταξί δεν είναι σε κανένα πρόγραμμα έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης;

Γιατί ενώ κάνουμε τόσες προτάσεις ως Ομοσπονδία απορρίφθηκαν ή δεν εξετάστηκαν καν;

Προφανώς η κυβέρνηση θεωρεί ότι διάγουμε περίοδο ευημερίας. Δυστυχώς δεν είναι έτσι.

-Από την αρχή της πανδημίας, το Ταξί δεν είχε την παραμικρή βοήθεια από την κυβέρνηση (εκτός της πρώτης επιδότησης του Μαΐου, ύψους 800 ευρώ). Ακόμα και στα πιο απλά ζητήματα. Όλα τα αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσεως απολυμαίνονται με φροντίδα των περιφερειακών και δημοτικών υπηρεσιών. Όλα. Εκτός από τα Ταξί. Σε κάποιες περιφέρειες δόθηκε υγειονομικό υλικό (μάσκες, γάντια, κ.λ.π.) αρκετούς μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας.

-Το Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων όπως είναι σχεδιασμένο αφήνει εκτός το 90% των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών Ταξί. Εισηγηθήκαμε την τροποποίηση – βελτίωση των προϋποθέσεων ένταξης, αλλά το πρόγραμμα τρέχει και το Ταξί είναι εκτός πλάνων.

-Ζητήσαμε την αναγνώριση των ταξί ως πληττόμενες επιχειρήσεις και την ένταξή τους στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ από τα οποία έχουν επωφεληθεί άλλοι κλάδοι, αλλά όχι εμείς.

-Ακόμη και σε θεσμικά ζητήματα για τα οποία δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, το Ταξί βρίσκεται στο επίπεδο… της αναμονής. Εδώ και ένα χρόνο ζητάμε κάτι αυτονόητο. Την δυνατότητα του ταξιτζή να επιλέγει με ποιο εργαλείο (αυτοκίνητο) θα κάνει την δουλειά του.

Ζητήσαμε να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ. να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων τους, αυτοκίνητα ως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Αυτή τη δυνατότητα την έχουν οι συνάδελφοί μας σε όλο τον κόσμο. Εμείς ζητάμε το αυτονόητο.

-Τον Μάρτιο του 2021 λήγει το όριο ηλικίας χιλιάδων αυτοκινήτων και πρέπει να αντικατασταθούν. Το 2020 είναι μια καταστροφική χρονιά για το Ταξί. Πως θα μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο; Ζητήσαμε επιδότηση για αυτοκίνητα που κινούνται με όλους τους τύπους των καυσίμων. Επιδοτούνται μόνο τα ηλεκτρικά, αλλά είναι πανάκριβα για τις σημερινές δυνατότητες του επαγγελματία αυτοκινητιστή. Άρα δεν μας άφησε άλλο δρόμο η κυβέρνηση από το να ζητήσουμε παράταση στην απόσυρση αυτών των οχημάτων.

-Ζητήσαμε επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών πρέπει να αντικατασταθούν κατά το διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω πανδημίας. Δεν έχουμε καμία απάντηση.

-Ζητήσαμε να βρεθεί τρόπος να ενταχθούν περισσότεροι συνάδελφοι στο πρόγραμμα της επιστρεπτέας προκαταβολής 4 και 5 και σε όσες ακολουθήσουν. Στο τελευταίο πρόγραμμα εντάχθηκε το 10% - 15% των συναδέλφων. Ο αριθμός είναι τραγικά μικρός. Η ένεση ρευστότητας και η επιδότηση σε ποσοστό 50% είναι άκρως αναγκαία για την ανακούφιση χιλιάδων επαγγελματιών σε όλη την Ελλάδα.

Δεν έχει κανένα νόημα πια να καταθέτουμε τα ίδια αιτήματα. Οχτώ μήνες τώρα έχουμε αποστείλει δεκάδες έγγραφα, έχουμε δεχτεί ευχολόγια και υποσχέσεις, αλλά επί της ουσίας ΤΙΠΟΤΑ. Το ταξί είναι έξω από κάθε σχέδιο οικονομικής ενίσχυσης, έξω από κάθε κυβερνητική μέριμνα. Παρόλα αυτά, Dum Spiro Spero (όσο αναπνέω, ελπίζω).

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή