Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Γιατί η Αθήνα έχει τόση κίνηση; Η πόλη δύο ταχυτήτων που θα δώσει τη λύση
Γιατί η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε σε ατελείωτες ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων στους δρόμους της Αττικής; Πώς οι απροσπέλαστοι δρόμοι έγιναν και πάλι κομμάτι της καθημερινότητας των οδηγών;
Η πανδημία του κορονοϊού, με τα lockdown που έφερε στο δρόμο της, πέρα από τα πολλά αρνητικά σηματοδότησε και κάποια θετικά στοιχεία στην καθημερινότητα των πολιτών. Ένα από αυτά ήταν και το ζήτημα της κίνησης στους δρόμους, η οποία στην εποχή του Covid-19, έφτασε σε μηδενικά επίπεδα.
Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό κράτησε για λίγους μήνες, καθώς εδώ και λίγες βδομάδες το μείζον ζήτημα της κίνησης στους δρόμους της Αττικής έχει γίνει και πάλι καθημερινότητα.
Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας και γενικότερα του νομού Αττικής, «βουλιάζουν» από αυτοκίνητα που κινούνται με ταχύτητα... χελώνας για πολλά χιλιόμετρα και απελπισμένοι οδηγοί αναρωτιούνται τι ώρα θα φτάσουν στον προορισμό τους.
Ο συγκοινωνιολόγος, Νότης Παρασκευόπουλος, εξηγεί στο Newsbomb.gr, τους λόγους που έχει αυξηθεί η κίνηση τον τελευταίο καιρό αλλά και τα «κλειδιά» για την αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αξόνων.
Ο ίδιος, προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσει την κύρια αιτία της αυξημένης κίνησης στους δρόμους το τελευταίο διάστημα, τονίζει πως «Ο βασικός λόγος που έχει αυξηθεί η κίνηση τον τελευταίο καιρό, είναι πως μετά από τόσους μήνες αποκλεισμού λόγω της καραντίνας και παρά τις τηλεδιασκέψεις και την τηλεργασία, υπάρχει μία έξαρση, λόγω της ελευθερίας κινήσεων, ωστόσο αναμένεται να επέλθει ισορροπία.»
Συγκεκριμένα, ο κ. Παρασκευόπουλος επεσήμανε πως πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο σε ένα μήνα περίπου θα έχει κοπάσει, καθώς θα έρθει και το καλοκαίρι, που από μόνο του βοηθάει στη μείωση της κίνησης στους δρόμους. «Πέρα όμως από τους καλοκαιρινούς μήνες, πιστεύω πως από το ερχόμενο φθινόπωρο η αύξηση της κινητικότητας στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής, θα μειωθεί σε σχέση με την προ - καραντίνας εποχή, καθώς είναι μία έξαρση σημειακή», είπε μεταξύ άλλων.
Φαίνεται λοιπόν πως η πανδημία, έπαιξε σημαντικό ρόλο, μιας και οι πολίτες μετά από όλη αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που βίωσαν έχουν την ανάγκη να βγουν έξω στους δρόμους και να οδηγήσουν.
Αναφερόμενος στην τάση των πολιτών να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους και όχι τα ΜΜΜ, όπου υπάρχει συνωστισμός, υπογράμμισε πως «Υπάρχει ακόμα ο φόβος των πολιτών να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ, ακόμη δεν έχει αποδώσει η αύξηση του στόλου των Μέσων. Τα λεωφορεία για παράδειγμα, γεμίζουν από εκείνους που δεν έχουν την επιλογή ενός άλλου Μέσου για να μετακινηθούν».
Στην ερώτηση εάν υπάρχει κάποιο «κλειδί», για την αποσυμφόρηση των απροσπέλαστων δρόμων, επεσήμανε ότι υπάρχουν δύο βασικά «κλειδιά» που θα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κίνησης.
«Το ένα είναι η αύξηση της ψηφιακής εργασίας, μέσω της τηλεργασίας και των τηλεδιακέψεων, ενώ το δεύτερο είναι η σοβαρή προτεραιότητα στα ΜΜΜ. Πρέπει να δημιουργηθεί μία πόλη δύο ταχυτήτων για να λυθεί κάπως το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος. Θα υπάρχει δηλαδή μία λωρίδα ''γρήγορης ταχύτητας'', η οποία θα υπάρχει στο λεωφορειόδρομο και θα χρησιμοποιείται από λεωφορεία, ασθενοφόρα και ανθρώπους που βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη και μία ακόμη ''δεύτερη ταχύτητα'', η οποία θα αφορά το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, το οποίο αναγκαστικά κάποιες ώρες της ημέρας θα πλήττεται από συμφόρηση».
Ο συγκοινωνιολόγος, Νότης Παρασκευόπουλος, κατέληξε λέγοντας πως «δεν γίνονται θαύματα, καθώς το οδικό δίκτυο είναι αυτό και στις μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνουν έργα και να γίνει κάποια αύξηση του οδικού δικτύου. Η μόνη λύση είναι η μετατροπή των οδικών αρτηριών της Αττικής σε ''δύο ταχυτήτων''».
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.