Εθνική Πινακοθήκη: Ο «ερασιτέχνης» που κατάφερε την κλοπή του αιώνα
Οι αστυνομικοί που φιλοτέχνησαν το προφίλ του 49χρονου, που κατηγορείται για την «κλοπή του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη, κάνουν λόγο για μία «παράξενη» προσωπικότητα.
Ο μυστηριώδης άντρας δηλώνει παθιασμένος με την τέχνη (ενδεικτικό το ψευδώνυμο «artfreak»), πολυταξιδεμένος, ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος. Ο ίδιος δεν ήταν ποτέ συλλέκτης έργων τέχνης, καθώς δεν είχε την οικονομική δυνατότητα, ωστόσο, πάντα είχε φίλους που κινούνται στο χώρο της ζωγραφικής και του πολιτισμού.
Το πάθος του είναι η ζωγραφική και τα ταξίδια. Οι αστυνομικοί παρατήρησαν ότι παρότι δεν φαινόταν να έχει μεγάλα εισοδήματα από τη δουλειά του, έκανε πολλές εκδρομές σε όλο τον κόσμο.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν προσπάθησε ποτέ να πουλήσει τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, ωστόσο, οι αστυνομικοί τον ακούν με επιφύλαξη. Και αυτό διότι, όπως λένε, κανείς δεν θα ρίσκαρε να έχει στην κατοχή του τους πίνακες αυτούς, χωρίς να προσδοκά ότι κάποια στιγμή θα τους πουλήσει. Κατά την εκτίμηση των αστυνομικών όλα αυτά τα χρόνια οι δύο πίνακες βρίσκονταν σε κρύπτη εντός διαμερίσματος, όπου έγινε έρευνα των αστυνομικών του Τμήματος Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής.
Το γεγονός ότι ο 49χρονος ποτέ δεν βρισκόταν στα «ραντάρ» της ΕΛ.ΑΣ., καθώς δεν περιλαμβανόταν στη λίστα με τους υπόπτους, του έδινε ένα «προβάδισμα». Μέχρι που κάποια στιγμή οι έρευνες εντάθηκαν και το πληροφοριακό δίκτυο «δούλεψε». Πληροφοριοδότης μίλησε στους αστυνομικούς και «έδωσε» τον 49χρονο.
Η κλοπή που πραγματοποίησε τον Ιανουάριο του 2012 έχει χαρακτηριστικά καλογυρισμένης ταινίας.
«Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι», κατέθεσε περιγράφοντας τις προπαρασκευαστικές ενέργειες.
Ο πολυταξιδεμένος διαρρήκτης, ο οποίος στα νεανικά του χρόνια είχε κατηγορηθεί για κλοπές καταστημάτων, περιέγραψε τη στιγμή που βρέθηκε μπροστά στο «Γυναίκειο Κεφάλι» του Πικάσο:
«Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη... Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλω τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...».
Στην ερώτηση εάν υπήρχαν συνεργοί ήταν κατηγορηματικός: «Ήμουν μόνος μου». Την ημέρα της κλοπής προσπάθησε να εκνευρίσει το φύλακα ενεργοποιώντας το συναγερμό. Στόχος του ήταν να τον πείσει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα και πως δεν πρέπει να δίνει σημασία όταν χτυπάει:
«Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη την στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή».
Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πάντως ότι το βράδυ της διάρρηξης είχε γίνει αναφορά για ενεργοποίηση του συναγερμού σε παραπάνω από μία ζώνη της Εθνικής Πινακοθήκης, γεγονός που ενδεχομένως προϋπέθετε την ύπαρξη τουλάχιστον δύο δραστών. Αυτό πάντως είναι κάτι που δεν επιβεβαιώνεται από τους αστυνομικούς που συμμετείχαν στην έρευνα για τη σύλληψη του 49χρονου.
Τέλος, εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του κατηγορουμένου ότι είχε ομολογήσει τη διάρρηξη σε μία κοπέλα του στην Αγγλία:
«Εγώ βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα μου».
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Προνόμια εμβολιασμένων: Τι θα ισχύσει από τις 15 Ιουλίου σε εστίαση, κινηματογράφους, θέατρα, γήπεδα