Εστίαση: «Οι ιδιοκτήτες δεν είναι ελεγκτές» - Προβληματισμός για τον αποκλεισμό των μη εμβολιασμένων

Πώς θα αποκλείονται πελάτες από καταστήματα; Πολίτες δύο κατηγοριών δημιουργεί η κυβέρνηση.

Εστίαση: «Οι ιδιοκτήτες δεν είναι ελεγκτές» - Προβληματισμός για τον αποκλεισμό των μη εμβολιασμένων
3'

Σοβαρές ενστάσεις και προβληματισμό εκφράζουν επιχειρηματίες της εστίασης, αλλά και πελάτες για την κατάσταση που διαμορφώνεται στους χώρους ψυχαγωγίας, αναφορικά με τις διευκολύνσεις στους εμβολιασμένους.

Οι επαγγελματίες της εστίασης, οι οποίοι από την αρχή της υγειονομικής κρίσης σήκωσαν τεράστιο βάρος, διατηρώντας τα καταστήματά τους κλειστά για πολύ καιρό, υποστηρίζουν ότι πλέον καλούνται να… διώχνουν ουσιαστικά όσους δεν έχουν εμβολιαστεί.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πάρα πολλά, τόσο για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο, όσο και με το γεγονός ότι οι μαγαζάτορες καλούνται να γίνουν παράλληλα και… ελεγκτές!

«Υπάρχουν δύο ατοπήματα. Καλούνται όλοι οι άνθρωποι της εστίασης να επιλέξουν τους πελάτες τους με βάσει αν έχουν εμβολιαστεί ή όχι, πράγμα που κατά τη γνώμη μας έπρεπε να το έχουν κάνει οι κυβερνώντες και το δεύτερο τους επωμίζουν και με ένα εποπτικό ρόλο», δήλωσε στην ΕΡΤ, ο Χρήστος Κουδούνης, μέλος της «Πρωτοβουλίας Εστίασης Θεσσαλονίκης».

«Με ποιον τρόπο θα νουθετήσουμε τον πελάτη να μη εισέλθει στο κατάστημά μας αν δεν είναι εμβολιασμένος; Γιατί δεν παίρνει την απόφαση η κυβέρνηση να πει ότι στους χώρους μπαίνουν όλοι οι εμβολιασμένοι ή όλοι με μέτρα; Το 37% του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι σε μια λειτουργία είναι ελλιπής η προσέλευση του κόσμου, όταν μάλιστα σε πολλές επιχειρήσεις το μεγαλύτερο κοινό, οι νέοι, είναι ανεμβολίαστο», ανέφερε ο κ. Κουδούνης.

Ο ίδιος εξέφρασε και τον προβληματισμό του αναφορικά με το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη οδηγία για τον εμβολιασμό του προσωπικού. «Δεν τέθηκε κανένα ζήτημα για το προσωπικό των καταστημάτων. Δεν θα πρέπει να υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο με το προσωπικό; Εμείς λέμε είναι δουλειά της κυβέρνησης να παίρνει αποφάσεις και εμείς να τις υλοποιούμε, είτε διαφωνούμε είτε όχι. Δεν είναι δουλειά δική μας να κάνουμε επιλογή και να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με τους πελάτες που έρχονται στα μαγαζιά μας, γιατί δεν είναι δεδομένοι. Ούτε μπορούμε να είμαστε ελεγκτικός μηχανισμός. Ο επιχειρηματίας θα ζητάει ταυτότητα; Θα ταυτοποιεί τον κάθε πελάτη; Θα καλέσουμε την αστυνομία αν κάποιος είναι αρνητής; Να πάρει πολιτική θέση η κυβέρνηση. Ενάμιση χρόνο είμαστε πολύ ταλαιπωρημένοι. Έχουμε ανοίξει από τον Μάιο και ακόμα δεν έχουμε πάρει το 7,5% που υποτίθεται ότι θα δινόταν στην εστίαση για να επανεκκινήσει. Υπάρχουν επιχειρήσεις που λειτουργούν με το σωληνάκι…», είπε ο κ. Κουδούνης.

Αλήθεια, με ποιο δικαίωμα θα ζητήσει ένας εστιάτορας το πιστοποιητικό εμβολιασμού, ενός άλλου πολίτη; Με ποιο δικαίωμα θα του ζητήσει οποιοδήποτε προσωπικό στοιχείο; Είναι ελεγκτική αρχή ο ιδιοκτήτης καφετέριας, ταβέρνας και μπαρ;

Την… χασούρα στους καταστηματάρχες, από τον αποκλεισμό τόσων πολιτών, ποιος θα την καλύψει;

Η κυβέρνηση γνωρίζει σίγουρα ότι δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα με την εφαρμογή τέτοιων μέτρων. Ο κοινωνικός αποκλεισμός σαφέστατα προκαλεί επιπλέον ζητήματα, γι’ αυτό μάλλον πρέπει να βρει τρόπους για να πείσει τους πολίτες να σπεύσουν να εμβολιαστούν, παρά να χωρίζει τους πολίτες σε κατηγορίες.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Πρόχειρο και ανεδαφικό το σύστημα για αμιγώς εμβολιασμένους στην εστίαση

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή