Καμία νέα άδεια για ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί που συζητείται στο υπουργικό συμβούλιο.
2'

Σε δημόσιο διάλογο αναμένεται να τεθεί τις προσεχείς μέρες το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί.

Οι αλλαγές που έχουν περάσει δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία και τις γενικές αρχές του αρχικού σχεδίου νόμου, ενώ συμπεριλαμβάνουν τις παρατηρήσεις της τρόικας.

Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.

Το νομοσχέδιο προβλέπει:

- Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, γεγονός που δεν επιτρέπει την έκδοση νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

- Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5).

- Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5 - 9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

- Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.

- Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.

- Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.

- Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.