Τροχαία ατυχήματα: Οι δικυκλιστές στην Ελλάδα εκπέμπουν SOS - Ο πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ στο Newsbomb.gr

Το Σάββατο (16.10) διεξάγεται η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα, τα οποία στην Ελλάδα αποτελούν μάστιγα ιδίως για τους οδηγούς μοτοσυκλέτας. «Δεν μας ακούει κανείς», αναφέρει στο Newsbomb.gr ο πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ, κ. Παναγιώτης Καράμπελας. Οι προσπάθειες για συνεργασία με την πολιτεία και η έλλειψη παιδείας στους ελληνικούς δρόμους.
Τα μέλη της ΛΕΜΟΤ κάτω από την Ακρόπολη σε πρόσφατη εκδήλωση
ΛΕΜΟΤ
12'

Τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Αποτελούν μια από τις κοινωνικές μάστιγες της χώρας διαχρονικά. Ο φόρος αίματος που καταβάλει κάθε χρόνο η Ελλάδα στην άσφαλτο είναι ιδιαίτερα βαρύς, με μοναδική – ίσως – εξαίρεση να είναι το 2020 όπου τα τροχαία μειώθηκαν λόγω της μικρότερης κινητικότητας οχημάτων εξαιτίας της πανδημίας και των lockdown που επιβλήθηκαν. Θα πρέπει να σημειωθεί πως με βάση τα στοιχεία που έχει παρουσιάσει η ΕΛΣΤΑΤ τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία, όμως, και πάλι οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και δείχνουν το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στη χώρα. Αιτίες που η Ελλάδα θρηνεί εκατοντάδες ανθρώπους κάθε χρόνο στην άσφαλτο, μπορεί κανείς να αναζητήσει σε δυο βασικούς άξονες. Στην ελλιπή – ως και ανύπαρκτη σε κάποιες περιπτώσεις – οδηγική παιδεία και στα λάθη, τις παραλείψεις, τις κακοτεχνίες στο οδικό δίκτυο και την ασάφεια σε κώδικες οδικής κυκλοφορίας και σχετική νομοθεσία.

Δράσεις, όπως η «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» που θα πραγματοποιηθεί σήμερα (16.10), σε πολλές περιοχές της χώρας έχουν συμβάλλει στο να μειωθούν κατά πολύ τα τροχαία, πλην όμως δεν είναι αρκετές. Η «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα», (European Night Without Accident) διοργανώνεται κάθε χρόνο το τρίτο Σάββατο του Οκτωβρίου (16 Οκτωβρίου 2021), έξω από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, με σκοπό την ενημέρωση των νέων ανθρώπων για τη σχέση αλκοόλ και οδήγησης.

Νεαροί εθελοντές, ηλικίας από 17 έως 29 ετών, ενθαρρύνουν τους συνομηλίκους τους θαμώνες των κέντρων να επιλέξουν από την παρέα τους ένα άτομο, το οποίο θα αναγορευθεί σε «οδηγό της παρέας» και αφού αποδεχθεί αυτό τον τίτλο θα είναι υποχρεωμένος να μην καταναλώσει αλκοόλ κατά τη διάρκεια της βραδιάς. Αυτός φυσικά θα οδηγήσει με ασφάλεια πίσω την παρέα του, επιστρέφοντας από τη νυχτερινή τους διασκέδαση. Στη δράση συμμετέχει και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται κι άλλες λέσχες και ινστιτούτα που έχουν στόχο να δώσουν έμφαση στην εκπαίδευση και την προστασία των οδηγών, ειδικότερα των δικύκλων.

Οι μοτοσυκλετιστές, δυστυχώς, είναι στατιστικά και αυτοί που έχουν τους περισσότερους τραυματίες και θύματα στα ατυχήματα και δυστυχήματα στη χώρα. Ο πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ, Παναγιώτης Καράμπελας, και ο αντιπρόεδρος, Ανδρέας Χατζηδάκης, μίλησαν στο Newsbomb.gr για το ιδιαίτερα σημαντικό θέμα της οδηγικής συμπεριφοράς και των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα. Η «Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών Τουρισμού», ιδρύθηκε άλλωστε το 1979 και είναι η πρώτη λέσχη μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, έχοντας δώσει διαχρονικά τεράστια έμφαση στην ασφάλεια.

«Στην Ελλάδα δεν μας ακούει κανείς...»

«Μέσα από την Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας φτιάξαμε το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Οδηγών «Μότο Θέσις», στο οποίο δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση, παρέχοντας σχεδόν δωρεάν μαθήματα σε μοτοσυκλετιστές της λέσχης. Έχουμε εκπαιδευτές με διεθνή αναγνώριση και διδάσκουν οδική ασφάλεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καράμπελας.

Στη συζήτηση με τον πρόεδρο της ΛΕΜΟΤ αναφερθήκαμε στο πρόσφατο συγκλονιστικό τροχαίο του δικυκλιστή στη Θηβών, με την κ. Καράμπελα να αναφέρει «Δεν ξέρω αν πρέπει να μιλήσουμε για το συγκεκριμένο ατύχημα, γενικότερα υπάρχουν ελλείψεις και παραλείψεις από πλευράς της πολιτείας στους δρόμους. Εμείς αντιμετωπίζουμε παραλείψεις εργολάβων, δήμων, κοινοτήτων. Το επαρχιακό δίκτυο σε άθλια κατάσταση. Οι μπαριέρες που είναι για ασφάλεια είναι κατ’ εξοχήν υπεύθυνες για θανάτους μοτοσυκλετιστών, περνάς από κάτω και σκοτώνεσαι».

Διαμαρτυρία των μελών της ΛΕΜΟΤ για τις ακατάλληλες μπαριέρες στους ελληνικούς δρόμουςΛΕΜΟΤ

Η ΛΕΜΟΤ έχει κάνει πολλές δράσεις για την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών, μεταξύ άλλων παράσταση στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης όπου πριν τρία χρόνια είχαν θανατηφόρο τροχαίο μοτοσυκλετιστής της αστυνομίας. «Έχουμε ζητήσει να μπουν μπάρες ευρωπαϊκής προδιαγραφής, για να μην μπορεί σε περίπτωση ατυχήματος ο δικυκλιστής να περάσει από κάτω. Δυστυχώς δεν τηρείται τίποτα από όλα αυτά. Εμείς χτυπάμε πόρτες, έχουμε κάνει δυο παραστάσεις το τελευταίο τρίμηνο αλλά δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα», σχολιάσει ο πρόεδρος της λέσχης.

Ο κ. Καράμπελας έφερε ως παράδειγμα και το θανατηφόρο τροχαίο έξω από τη Βουλή. «Το παιδί σκοτώθηκε τελείως άδικα. Χτύπησε μέσα στον δρόμο πάνω σε αυτοκίνητο. Ήρθαμε σε επαφή με την οικογένειά του, βοηθάμε νομικά, είναι σε εξέλιξη η δικογραφία. Θεωρούμε ότι υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης. Έστριψε παράνομα το όχημα, πάνω σε διπλή διαχωριστική γραμμή. Ο τροχονόμος δεν έκανε τη δουλειά του για τον οποιονδήποτε λόγο, όλοι είπαν ότι έτρεχε ο δικυκλιστής. Μπορεί να έτρεχε, αλλά δεν ήταν αυτή η αιτία, αιτία ήταν το αυτοκίνητο που βρέθηκε μπροστά του», ανέφερε.

«Αυτά τα φαινόμενα και τα δυστυχήματα είναι πολύ συχνά, καθημερινά. Δεν ξέρουμε πώς να τα αντιμετωπίσουμε. Να βγαίνουμε στους δρόμους συνέχεια δεν είναι λύση. Πρέπει να σκύψει η πολιτεία πάνω από τα προβλήματα, πάνω από τον οργανωμένο μοτοσυκλετισμό και το Ινστιτούτο, που έχει εξαπλωθεί και στο εξωτερικό. Η Κύπρος μας ζητάει να εκπαιδεύουμε τους αστυνομικούς και τους στρατιωτικούς της και στην Ελλάδα δεν μας ακούει κανείς», πρόσθεσε.

«Δεν υπάρχει παιδεία πουθενά...»

Σύμφωνα με τον κ. Καράμπελα, η λέσχη αντέδρασε έντονα στην απόφαση που υιοθετήθηκε από την πολιτεία για να μπορούν οι οδηγοί αυτοκινήτων να οδηγούν και δίκυκλα 125cc χωρίς να εκδώσουν δίπλωμα μοτοσυκλέτας. «Τα δίκυκλα πλέον είναι μεγάλης ιπποδύναμης και γρήγορα κι ο άνθρωπος που θα βγει από το αυτοκίνητο δεν έχει τη γνώση. Πέρσι είχα προσωπική επαφή με τον τότε υφυπουργό, κ. Κεφαλογιάννη, για το θέμα. Επιβάλλεται έστω μια ημερήσια εκπαίδευση να ακούσουν κάποια πράγματα από έναν ειδικό για το τι είναι το δίκυκλο. Οι άνθρωποι αυτοί θα βγουν στον δρόμο και θα κινδυνεύουν. Οι περισσότεροι είναι απαίδευτοι» σχολίασε ο κ. Καράμπελας.

Συζητώντας για την παιδεία των Ελλήνων οδηγών, ο πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ ήταν ξεκάθαρος πως το πρόβλημα είναι συνολικό. «Δεν υπάρχει παιδεία πουθενά. Όσες προσπάθειες κι αν έχουμε κάνει, εδώ και 20 χρόνια που γυρνούσαμε τα σχολεία και κάναμε ενημερώσεις στα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου, δεν αλλάζει η κατάσταση», ανέφερε και πρόσθεσε: «Το Ινστιτούτο που δημιουργήσαμε κάνει εκπαίδευση σε περίπου 7.000 παιδιά, ευτυχώς με τις ευλογίες του Υπουργείου Παιδείας. Έχει αποδειχθεί στατιστικά ότι σε περιοχές που κάναμε εντατικά μαθήματα, όπως η Κομοτηνή και η Ξάνθη, τα τροχαία που αφορούν στα δίκυκλα έχουν μειωθεί».

Όσο για το αν θα έπρεπε η οδηγική συμπεριφορά να αποτελεί ένα βασικό μάθημα στα σχολεία, ο κ. Καράμπελας ήταν κατηγορηματικά σύμφωνος. «Κάτι τέτοιο θα είχε εξαιρετικά αποτελέσματα. Ενδεικτικά σας λέω πως οι εκπαιδευτές στο Ινστιτούτο μας περνούν από ένα σχολείο Άγγλων εκπαιδευτών, της σχολής RoSPA, που εκπαιδεύει όλο τον μηχανοκίνητο στόλο εκεί και μετά έρχονται εδώ για να εκπαιδεύσουν του δικούς μας μοτοσυκλετιστές. Περνάνε από τρία επίπεδα εκπαίδευσης για να εκπαιδεύσουν άλλους μοτοσυκλετιστέ. Χρειάζεται, όμως, χρηματοδότηση καθώς εμείς είμαστε αθλητικά σωματεία και τα έσοδα είναι πενιχρά, μόνο από συνδρομές. Θα μπορούμε μια περαιτέρω συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας να φέρει πιο σοβαρό αποτέλεσμα», τόνισε.

Δράσεις των μελών της ΛΕΜΟΤ για τις παραλείψεις, τα λάθη και τα προβλήματα στους ελληνικούς δρόμουςΛΕΜΟΤ

Ο κίνδυνος από τα πατίνια και την απουσία εκπαίδευσης

Ένα από τα νέα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οδηγοί και δικυκλιστές, αφορά και στα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως ανέφερε ο κ. Καράμπελας έχει διεξαχθεί επί του θέματος μεγάλη συζήτηση και με το αρμόδιο υπουργείο, καθώς χαρακτηρίζονται ως ποδήλατα και έχουν μικρή ταχύτητα, στην πραγματικότητα, όμως, μπορούν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες και όσοι τα χρησιμοποιούν δεν έχουν καν δίπλωμα, προφανώς ούτε και ασφάλεια.

«Είχα ρωτήσει τον κ. υφυπουργό τι θα γίνει σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, και δεν πήρα απάντηση. Αυτά τα πράγματα τα πουλάνε μέχρι και στα σούπερ μάρκετ πλέον. Τα πατίνια γενικά είναι μια λαίλαπα των ελληνικών δρόμων, για να μην μιλήσουμε για το βράδυ που δεν φαίνονται. Θα έπρεπε να έχουν ένα φως έστω στην πλάτη τους. Δεν υπάρχει πινακίδα, δεν υπάρχει δίπλωμα, δεν υπάρχει ασφάλεια, δεν υπάρχει εκπαίδευση. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και δυστυχώς δεν δίνει κανείς σημασία, κερδίζουν μόνο όσοι τα εμπορεύονται και τα παιδάκια του δημοτικού και του γυμνασίου κινδυνεύουν», σχολίασε ο πρόεδρος της ΛΕΜΟΤ.

«Τα παιδιά έχουν την εντύπωση πως χρησιμοποιούν ένα πατίνι. Τα ροδάκια που έχουν είναι οκτώ εκατοστών, αν μπουν στα σκάμματα που υπάρχουν για τις οπτικές ίνες για παράδειγμα, με μια ταχύτητα 30χλμ/ώρα, αυτός που είναι επάνω πιθανότατα θα τραυματιστεί σοβαρά ή θα σκοτωθεί. Αλλά ποιος δίνει σημασία σε αυτά; Εμείς σαν λέσχες και ιδιαίτερα η ΛΕΜΟΤ, έχουμε κάνει παραστάσεις για αυτά τα πράγματα. Αλλά δεν είναι εύκολο να συναντάς και κάθε μήνα τον υπουργό και να του εξηγείς ένα – ένα τα πράγματα. Πρόσφατα μίλησα στο διοικητή της Τροχαίας Αθηνών σε μια έκθεση, του εξήγησα κάποια πράγματα, μου είπε πως πολλές φορές και αυτούς δεν τους ακούει κανένας», υπογράμμισε ο κ. Καράμπελας.

Συνεργασία με Δήμο Αθηναίων, συνάντηση με Περιφέρεια Αττικής και κοινωνικές δράσεις

Όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr ο αντιπρόεδρος της ΛΕΜΟΤ, Ανδρέας Χατζηδάκης, η λέσχη έχει ως προτεραιότητα την εκπαίδευση και την ασφάλεια των δικυκλιστών. «Έχουμε δώσει μεγάλη έμφαση σε αυτούς τους τομείς. Είχαμε αρκετές συναντήσεις στο παρελθόν με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, ενώ ευτυχώς το τελευταίο διάστημα έχουμε αναπτύξει μια καλή σχέση με τον Δήμο Αθηναίων», ανέφερε και πρόσθεσε:

«Μας έχει διαθέσει έναν χώρο για να στεγαστεί η λέσχη ενώ μας παραχώρησε την πλατεία κάτω από την Ακρόπολη για να πραγματοποιήσουμε κάποιες δράσεις. Φυσικά όλες αυτές οι δράσεις διεξάγονται με όλα τα μέτρα, με σχετικές άδειες από την Αστυνομία, και με την ασφάλεια πάνω από όλα».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, αντιπροσωπεία της ΛΕΜΟΤ την Παρασκευή (15.10) είχε συνάντηση με κλιμάκιο της Περιφέρειας Αττικής, κατά την οποία συζήτησαν θέματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια και στην παιδεία των οδηγών στην περιφέρεια και όχι μόνο.

Παράλληλα, πριν από μερικές εβδομάδες η ΛΕΜΟΤ και άλλοι μοτοσυκλετιστές, πραγματοποίησαν επίσκεψη στη Βόρεια Εύβοια. Εκατοντάδες μοτοσυκλέτες βρέθηκαν στις πυρόπληκτες περιοχές, που πρόσφατα δοκιμάστηκαν και από την κακοκαιρία, σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν την τοπική κοινωνία με κάθε δυνατό τρόπο.

Μάλιστα, όπως εξήγησαν πρόεδρος και αντιπρόεδρος της ΛΕΜΟΤ στο Newsbomb.gr, οι μοτοσυκλετιστές ήταν εκατοντάδες κι αποφασίστηκε να «μοιραστούν» σε όλα τα χωριά της περιοχής, έτσι ώστε να ενισχύσουν όσο το δυνατό περισσότερους από την τοπική οικονομία και κοινωνία. Αυτή ήταν μια από τις πολλές κοινωνικές δράσεις της ΛΕΜΟΤ που και στο παρελθόν έχει προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις φιλανθρωπικού και ανθρωπιστικού χαρακτήρα.

Η δράση της ΛΕΜΟΤ από το 1979 ως σήμερα

Η ΛΕΜΟΤ - Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών, ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1979 και σήμερα είναι το παλαιότερο εν λειτουργία στην Ελλάδα μη κερδοσκοπικό Σωματείο με στόχο την προώθηση του Μοτοσυκλετισμού και την βελτίωση της θέσης του Μοτοσυκλετιστή στην Ελληνική κοινωνία.

Από την ΛΕΜΟΤ προήλθε η ιδέα της δημιουργίας της Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, στην οποία στην συνέχεια υπήρξε Ιδρυτικό Μέλος με πολλές συνεχόμενες Προεδρίες.

Από το 2003 έχει την ειδική αθλητική αναγνώριση και είναι ιδρυτικό μέλος της Αθλητικής Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος ΑΜΟΤΟΕ

Στα 42 χρόνια της συνεχούς δράσης της η ΛΕΜΟΤ έχει συστηματικά ασχοληθεί με :

  • Κοινωνικές παρεμβάσεις προς όφελος αδυνατούντων συμπολιτών μας.
  • Πολιτιστικές εκδηλώσεις με στόχο την συγκέντρωση πόρων υπέρ αναξιοπαθούντων και ευαίσθητων Ομάδων συμπολιτών μας.
  • Νομική υποστήριξη αφιλοκερδώς Μοτοσυκλετιστών που ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα.
  • Συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων για αναπτυξιακά έργα σε αρμονία με την διασφάλιση της ασφάλειας των Μοτοσυκλετιστών.
  • Παραστάσεις σε Δήμους και Υπουργεία για αστοχίες τεχνικών έργων που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των Μοτοσυκλετιστών.
  • Νικηφόρους Δικαστικούς αγώνες (μέχρις Συμβουλίου Επικρατείας) για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Μοτοσυκλετιστών.
  • Δωρεάν Εκπαιδευτικά σεμινάρια για δημιουργία και ανάπτυξη Συγκοινωνιακής Συμπεριφοράς σε μαθητές Δημοτικών σχολείων καθώς και σε Γυμνάσια και Λύκεια της Αττικής.
  • Δωρεάν μαθήματα ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσυκλέτας σε νέους Μοτοσυκλετιστέςαπό έμπειρα και πιστοποιημένα μέλη μας.
  • Δωρεάν μαθήματα Αγωνιστικής Οδήγησης Μοτοσυκλέτας, σε ελεγχόμενο περιβάλον, από Πρωταθλητές μέλη του Σωματείου μας προς νέους αγωνιζόμενους.
  • Διοργάνωση αγώνων Μοτοσυκλέτας σε ελεγχόμενο περιβάλον με την υιοθέτηση όλων των κανόνων ασφαλείας και με την έγκριση και υποστήριξη των τοπικών Αρχών.
  • Ταξίδια στο Εξωτερικό και στο Εσωτερικό σε περιοχές που άνθησε ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός σε συνεργασία με τοπικά Σωματεία με στόχο την ανάδειξη του Πολιτιστικού μας πλούτου.

Στους προσεχείς της στόχους περιλαμβάνονται :

  • Ίδρυση Τραπέζης Αίματος για τα μέλη και τις οικογένειες τους.
  • Ίδρυση Τεχνολογικού Ινστιτούτου ηλεκτροκινητήρων και κινητήρων εσωτερικής καύσεως Μοτοσυκλετών.
  • Τεχνολογικού Μουσείου Πρωτοποριακών Μηχανολογικών εφαρμογών

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.