Οι «τρύπες» στον κώδικα συμπεριφοράς των δημοσίων υπαλλήλων
Ο οδηγός ορθής διοικητικής συμπεριφοράς, που παρουσίασε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας, επιχειρεί να εισάγει ένα διαφορετικό «σαβουάρ βιβρ» στις σχέσεις υπαλλήλων και πολιτών.
Παρά τις καλές προθέσεις, έχει μερικά «παραθυράκια», που θα μπορούσε κάποιος να εκμεταλευτεί.
Μερικά παραδείγματα από τους νέους κανόνες για τους δημοσίους υπαλλήλους και οι εναλλακτικοί οδοί... διαφυγής:
• Να εξυπηρετεί τους πολίτες κατά το υπηρεσιακό ωράριο: Το ωράριο ήθισται να αλλάζει κατά το δοκούν με την ανάρτηση νέας πινακίδας στην είσοδο
• Να μην χρησιμοποιεί τον υπολογιστή του για εξωυπηρεσιακά θέματα: Εναλλακτικά, μπορεί να μπαίνει στο facebook από δικό του Laptop, Tablet PC ή κάποιο smartphone. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει λύσει τέτοια ζητήματα.
• Να μην ακούει μουσική, εκτός αν προέρχεται από κεντρικό ηχητικό σύστημα της υπηρεσίας: Μπορεί να το κάνει μέσω bluetooth του κινητού τηλεφώνου του.
• Αν συντρέχει σοβαρός λόγος, οφείλει να ζητήσει συγγνώμη από τον πολίτη και να τον παραπέμψει σε συνάδελφό του: Εφαρμόζεται εδώ και χρόνια, καθώς ο ένας σε στέλνει στον άλλον.
• Να απαντά στο τηλέφωνο: Προϋπόθεση είναι να λειτουργεί το τηλέφωνο, κάτι που δεν περιλαμβάνεται στις οδηγίες.
• Να έχει άριστη γνώση του αντικειμένου του και να ενημερώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις: Δεν υπάρχει εναλλακτική...
• Να επιδεικνύει ιδιαίτερη προσοχή όταν εξυπηρετεί αλλοδαπούς, ιδίως όταν δεν μιλούν καλά ελληνικά. Θα πρέπει να προσπαθεί να γίνει κατανοητός με οποιοδήποτε τρόπο: Πληροφορίες, που φέρουν υπαλλήλους να επιδεικνύουν φωτογραφίες από τα νέα κέντρα «φιλοξενίας» αλλοδαπών, που προετοιμάζει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ελέγχονται ως ανακριβείς.