Θρίλερ με τη ρυμούλκηση του Euroferry Olympia - Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι έρευνες

Euroferry Olympia: Εισαγγελική προκαταρκτική εξέταση για τα αίτια της φωτιάς, ενώ σε εξέλιξη είναι οι έρευνες 

Euroferry Olympia έρευνες
Το φλεγόμενο Euroferry Olympia
Associated Press
11'

Ο Εισαγγελέας διέταξε προκαταρκτική κατεπείγουσα εξέταση και δίνει ειδικές οδηγίες για τις έρευνες για να βρεθούν τα αίτια της φωτιάς στο πλοίο Euroferry Olympia, όπου και ζητήθηκε να καταθέσουν όλοι πριν φύγουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr, όποιος καταθέτει, φεύγει, ενώ πριν λίγες ώρες έφυγαν οι πρώτοι επιβάτες και οδηγοί που κατέθεσαν

Σημειώνεται ότι την εκτέλεση της προκαταρκτικής την έρευνα την έχει το Λιμεναρχείο, όπου εκεί πηγαίνουν και καταθέτουν.

Θρίλερ με τη ρυμούλκηση του πλοίου

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο εσωτερικό του πλοίου επικρατούν θερμοκρασίες πάρα πολύ υψηλές που φτάνουν τους 500-600 βαθμών Κελσίου, ενώ στις δεξαμενές του, το Euroferry Olympia φέρεται να έχει πάνω από 700 τόνους καύσιμα. Ήδη έχουν ξεκινήσει ενέργειες για το ξεκίνημα της ρυμούλκησης, με τους άντρες του λιμενικού να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να διασφαλιστεί πως όταν ξεκινήσει η ρυμούλκηση δεν θα υπάρξει πρόβλημα από τους ανέμους.

Την ίδια ώρα οι συγγενείς των 12 αγνοούμενων ζουν το δικό τους δράμα. Ανάμεσά τους και 3 Έλληνες οδηγοί.

Ο γιος αγνοούμενου, Ηλίας Γεροντιδάκης , μίλησε στην ΕΡΤ για τις ώρες αγωνίας που περνούν. Ο ίδιος μίλησε με τον πατέρα του, λίγο μετά τη 01:30 τα ξημερώματα της Παρασκευής, λίγο πριν επιβιβαστεί στο πλοίο και, όπως είπε στην κάμερα, δεν ήταν σίγουρος για την ασφάλεια του πλοίου και ίσως να έμενε μέσα στο φορτηγό.

Επίσης είπε πως «το συγκεκριμένο καράβι δεν έχει πολλές καμπίνες και δεν είναι για να μπαίνουν φορτηγά μέσα γιατί είναι καθαρά ζωάδικο». Επίσης όπως είπε «είναι βρώμικο και έχει κοριούς».

«Euroferry Olympia»: Ελεύθεροι ο πλοίαρχος και δύο μηχανικοί - Μάχη για να μην βυθιστεί το πλοίο

Καταθέσεις για τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia», κλήθηκαν να δώσουν στη Λιμενική Αρχή Κέρκυρας, ο καπετάνιος και δύο μέλη του πληρώματος κατά την χθεσινή άφιξή τους στο λιμάνι του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές «είναι η τυπική διαδικασία που ακολουθείται μετά από αυτά τα συμβάντα», ενώ όπως διασαφηνίστηκε, οι καταθέσεις απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.

Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που ενεργοποιήθηκαν για τους διασωθέντες του πλοίου. Μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχει δοθεί στη Λιμενική Αρχή του νησιού, καμία εντολή για σύλληψη.

Να σημειωθεί ότι ο καπετάνιος και τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Euroferry Olympia», έφτασαν χθες νωρίς το μεσημέρι στο λιμάνι του ΟΛΚΕ μαζί με τους διασωθέντες με το ιταλικό σκάφος «Gardia di Finanza» της οικονομικής αστυνομίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, (Frontex), που ήταν στο σημείο του τραγικού συμβάντος καθώς ακολουθούσε την ίδια ακτοπλοϊκή γραμμή για Ιταλία.

Δείτε το βίντεο από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης:

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΧΘΕΣΙΝΟΒΡΑΔΥΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ:

Επιχείρηση με τις λαμαρίνες να καίνε στους 600 βαθμούς

Συνεχίζεται το έργο της πυρόσβεσης στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Euroferry Olympia στο οποίο την Παρασκευή (18/2) εκδηλώθηκε πυρκαγιά, πιθανόν στο τρίτο κατάστρωμα, ενώ έπλεε κοντά στην Ερεικούσα κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από την Ηγουμενίτσα προς το Μπρίντεζι.

Με τις λαμαρίνες να καίνε στους 600 βαθμούς κελσίου, η επιχείρηση ψύχρανσης δεν σταματά ούτε λεπτό, ωστόσο, όπως επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, υπάρχουν ακόμα εστίες φωτιάς μέσα στο πλοίο.

Η φωτιά στην πλώρη σβήστηκε και συνεχίζει να καίει από τα μέσα του πλοίου έως την πρύμνη. Το πλοίο έχει προσδεθεί στα ρυμουλκά οπότε είναι υπό έλεγχο, εντούτοις, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για πιθανές εκρήξεις. Επίσης, ελλοχεύει και ο κίνδυνος βύθισης, εξαιτίας των τεραστίων ζημιών από τη φωτιά αλλά και τον εκατοντάδων τόνων νερού που έχουν πέσει μέσα για την κατάσβεση της φωτιάς.

Στόχος του Λιμενικού είναι εντός της ημέρας να ανέβουν πάλι στο κατάστρωμα άνδρες της ΕΜΑΚ για να συνεχίσουν τις έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων, όλοι τους οδηγοί φορτηγών. Πρόκειται για επτά Βούλγαρους, τρεις Έλληνες, έναν Τούρκο και έναν Λιθουανό.

Όπως τονίζεται, κάθε ενέργεια πρέπει να είναι πάρα πολύ καλά σχεδιασμένη, καθώς και ο αέρας που αναπνέουν όσοι επιχειρούν είναι εξαιρετικά τοξικός, ενώ οι λαμαρίνες μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότατους τραυματισμούς, με δεδομένες τις θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί.

Δίπλα στο οχηματαγωγό πλοίο βρίσκονται η Φρεγάτα Ύδρα του Πολεμικού Ναυτικού που έχει και τον συντονισμό της επιχείρησης, ένα πλωτό πυροσβεστικό, ένα πλωτό του Λιμενικού, ένα αντιρρυπαντικό του Λ.Σ. έξι ρυμουλκά, δύο παραπλέοντα φορτηγά πλοία,, ενώ ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό θα μεταφέρει δυο πυροσβεστικά οχήματα όπως συνέβη και χθες.

Βασανιστικές ώρες

Η αγωνία κορυφώνεται για τους 12 αγνοούμενους, μεταξύ των οποίων είναι τρεις Έλληνες. Ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων αυξήθηκε χθες από 11 σε 12, καθώς ένας από τους δύο ανθρώπους που απεγκλωβίστηκαν από το γκαράζ του πλοίου από άνδρες της ΕΜΑΚ δεν συγκαταλεγόταν στην επίσημη λίστα των επιβατών. Πρόκειται για Aφγανό πρόσφυγα.

Euroferry-Olympia-katasvesi.jpg
Συνεχίζεται το έργο της πυρόσβεσης στο πλοίο Euroferry OlympiaASSOCIATED PRESS

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σε δηλώσεις του το πρωί του Σαββάτου (19/2) στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή που υπήρξε πληροφόρηση για την πυρκαγιά υπήρξε άμεση και γιγαντιαία επιχείρηση μέσω τη συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού.

Πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων, μεταξύ των οποίων και τριών Ελλήνων, αναφέροντας ότι «η σκέψη όλων μας είναι κοντά τους και στις οικογένειές τους στις οποίες παρέχεται κάθε δυνατή υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα», ενώ «ειδική ψυχολόγος του λιμενικού είναι στη διάθεσή τους». «Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα συνεχιστεί σήμερα είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό τους», συνέχισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι ήδη εξειδικευμένη ναυαγοσωστική ομάδα βρίσκεται στην περιοχή. Τόνισε ακόμη ότι αφού ολοκληρωθεί η κατάσβεση, με συνεργασία της πλοιοκτήτριας εταιρείας και των αρμόδιων Αρχών, το πλοίο αναμένεται να οδηγηθεί σε ασφαλές σημείο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί απάντληση των καυσίμων και των υδάτων και να αποφευχθεί οποιαδήποτε θαλάσσια ρύπανση.

Συμπλήρωσε ότι Κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων βρίσκεται στην περιοχή, προκειμένου να κινήσει τις διαδικασίες για τη διερεύνηση του ατυχήματος. Ο κ. Πλακιωτάκης χαρακτήρισε τον απεγκλωβισμό των δύο ανθρώπων από ομάδα της ΕΜΑΚ χθες βράδυ «ηρωική πράξη», ενώ αναφερόμενος στους ελέγχους που διενεργούνται στα πλοία είπε πως είναι αυστηροί και συστηματικοί και θα ενταθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς θα είναι περισσότερη η ακτοπλοϊκή κίνηση.

Εξιτήριο πήρε ο ένας πυροσβέστης της ΕΜΑΚ που έσωσε αγνοούμενους

Την ίδια ώρα, άνδρες της ΕΜΑΚ έσπευσαν στο πλοίο Euroferry Olympia προκειμένου να προσεγγίσουν τους οδηγούς οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στο γκαράζ του φλεγόμενου πλοίου. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ δύο από τους άνδρες που κατάφεραν να σώσουν από το φλεγόμενο πλοίο δύο αγνοούμενους, νοσηλεύθηκαν στο νοσοκομείο της Κέρκυρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας από τους διασώστες πήρε εξιτήριο το πρωί του Σαββάτου, ενώ ο δεύτερος νοσηλεύεται ακόμη.

Euroferry-Olympia-katasvesi1.jpg
Μπαίνει ειδική ομάδα για να βρει αγνοούμενουςASSOCIATED PRESS

Τα 4 κρίσιμα ερωτήματα

Πολλά και κρίσιμα είναι τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η πυρκαγιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από την Ηγουμενίτσα προς το Πρίντεζι της Ιταλίας.

Στελέχη της Πυροσβεστικής που παρακολουθούν την επιχείρηση κατάσβεσης σημειώνουν στο Newsbomb.gr: «Οι φλόγες έχουν ‘πέσει’, εντούτοις, υπάρχουν ακόμα μεγάλα κομμάτια του πλοίου όπου οι θερμοκρασίες είναι εξαιρετικά υψηλές και δε μπορεί να προσεγγίσουν οι άνδρες της ΕΜΑΚ. Τέτοιοι χώροι είναι για παράδειγμα τα γκαράζ του πλοίου. Όλοι ευχόμαστε να μη βρίσκεται κανένας από τους αγνοουμένους στα γκαράζ που πήραν φωτιά. Εκεί ακόμα κανείς δεν ξέρει τι έχει συμβεί… Αυτό που είναι ελπιδοφόρο είναι ότι το πλοίο δεν έχει πάρει κλίση και έτσι μπορούν άντρες της ΕΜΑΚ να είναι πάνω και να επιχειρούν».

Οι λιμενικοί και οι πυροσβέστες αναζητούν τους ανθρώπους που βρίσκονταν στις λίστες επιβατών του πλοίου και δεν έχουν εντοπιστεί. Είναι άνθρωποι που έπεσαν στη θάλασσα για να σωθούν; Είναι άνθρωποι που εγκλωβίστηκαν μετά το ξέσπασμα της φωτιάς; Κανείς ακόμα δε μπορεί να δώσει απάντηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα παραπλέοντα πλοία που έφτασαν στο σημείο για να συνδράμουν δεν αντιλήφθηκαν κάποιον άνθρωπο στη θάλασσα.

Μία άλλη ανησυχία των Αρχών είναι να υπήρχαν στα γκαράζ του πλοίου πρόσφυγες, καθώς σε αυτά τα δρομολόγια (Ηγουμενίτσα-Ιταλία) αρκετές φορές επιβιβάζονται πρόσφυγες –που δεν είναι καταχωρημένοι στις λίστες επιβατών- που προσπαθούν να φύγουν από την Ελλάδα. Ακόμα δεν υπάρχει καμία τέτοια ένδειξη για παρουσία προσφύγων στο πλοίο, ωστόσο, η ανησυχία υπάρχει λόγω της πρότερης εμπειρίας με πρόσφυγες κρυμμένους σε αμπάρια πλοίων.

Όσον αφορά στα ερωτήματα που θα μπουν στο μικροσκόπιο της έρευνας που θα ακολουθήσει είναι τα παρακάτω:

  1. Υπήρχαν οδηγοί ή επιβάτες που μετά τον απόπλου του πλοίου από την Ηγουμενίτσα παρέμειναν στα γκαράζ; Σημειώνεται ότι ο σχετικός κανονισμός αναφέρει ότι απαγορεύεται μετά τον απόπλου κάποιος οδηγός ή επιβάτης να βρίσκεται στα γκαράζ.
  2. Υπήρχαν οχήματα με αναμμένη τη μηχανή την ώρα του ταξιδιού; Είναι κάτι που επίσης απαγορεύεται από το σχετικό κανονισμό. Μεταξύ άλλων, ένα όχημα με αναμμένη τη μηχανή πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες για βραχυκυκλώματα και παράγει καυσαέρια, τα οποία σε κλειστούς χώρους δημιουργούν συνθήκες που ευνοούν την εκδήλωση ή επέκταση πυρκαγιάς.
  3. Επίσης, θα ερευνηθεί εάν η πυρκαγιά προκλήθηκε ή όχι από κάποιο βραχυκύκλωμα. Το βραχυκύκλωμα είναι η πιο συνήθης αιτία πρόκλησης πυρκαγιάς σε πλοία. Ακόμα είναι πολύ νωρίς για να εξάγει κάποιος συμπέρασμα, ωστόσο, θα ερευνηθεί -όπως γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις- και αυτή η εκδοχή. Σημειώνεται ότι στα γκαράζ τέτοιου είδους πλοίων επιβιβάζονται φορτηγά οχήματα με ψυγεία, τα οποία χρειάζονται ρεύμα για να λειτουργήσουν και να μη χαλάσουν τα προϊόντα που μεταφέρουν. Πηγές από το Λιμενικό αναφέρουν ότι η πρώτη εικόνα που έχουν είναι ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε σε ένα από γκαράζ του πλοίου, χωρίς να υπάρχουν προσώρας στοιχεία για τα αίτια που την προκάλεσαν.
  4. Λειτούργησαν τα συστήματα πυρασφάλειας; Στα οχηματαγωγά επιβατικά πλοία υπάρχουν συστήματα πυρασφάλειας, προκειμένου να απομονώνονται οι χώροι του πλοίου σε περίπτωση φωτιάς, με στόχο να μην επεκταθεί η πυρκαγιά από τον έναν χώρο στον άλλον και κατ' επέκταση σε όλους τους χώρους του πλοίου. Εκτός από την απομόνωση των χώρων (τα λεγόμενα πυρο-διαμερίσματα), πρέπει να λειτουργούν αυτόματα συστήματα κατάσβεσης πυρκαγιάς. Το Λιμενικό και οι αρμόδιοι πραγματογνώμονες θα κληθούν να απαντήσουν εάν λειτούργησαν ή όχι αυτά τα συστήματα πυρασφάλειας.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Euroferry Olympia: Επιχείρηση με τις λαμαρίνες να καίνε στους 600 βαθμούς -Πώς θα μπουν οι διασώστες

Euroferry Olympia: Επιχείρηση με τις λαμαρίνες να καίνε στους 600 βαθμούς -Πώς θα μπουν οι διασώστες

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή