Euroferry Olympia: Στους 2.000 βαθμούς η θερμοκρασία μέσα στο πλοίο – Ανυπόφορη δυσοσμία
Τις δραματικές στιγμές που έζησαν κατά την επιχείρηση διάσωσης στο πλοίο Euroferry Olympia περιέγραψε ο διασώστης που κατέβηκε από το ελικόπτερο Super Puma στο κατάστρωμα.
Ο κ. Μήτσης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, έκανε λόγο για επιχείρηση σε οριακές συνθήκες, με τη τοξική δυσοσμία να δημιουργεί μια ανυπόφορη κατάσταση. «Μόνο για ελάχιστα λεπτά μπορούσαμε να επιχειρήσουμε, η μυρωδιά και οι θερμοκρασίες είναι τέτοιες που καθιστούν αδύνατη οποιαδήποτε ενέργεια», σημείωσε.
Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ομάδα του αυτή τη στιγμή είναι ο χρόνος παραμονής στο πλοίο. «Δεν μπορούμε να μένουμε για 10 - 15 λεπτά. Αν πέσει το θερμικό φορτίο και περιοριστεί η τοξικότητα των αερίων, θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε, να κάνουμε διανοίξεις», επισήμανε.
Όπως επεσήμανε και ο ναυτιλιακός σύμβουλος κ. Γιώργος Ξηραδάκης, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του πλοίου μπορεί να ξεπερνά και τους 2.000 βαθμούς κελσίου, που σημαίνει πως σίδερο, λαμαρίνες και κάθε υλικό έχει λιώσει.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας συνεχίστηκε η διαδικασία ψύχρανσης του πλοίου με χιλιάδες τόνους νερού να έχουν πέσει σε κάθε μέρος του Euroferry Olympia, με ορισμένους μάλιστα να εκφράζουν φόβους ότι οι ζημιές από τη φωτιά αλλά και οι τόνοι νερού μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και τη βύθιση του πλοίου.
Για το λόγο αυτό, οι λάντζες κατάφεραν να το δέσουν πάνω τους και να ξεκινήσουν τη σταδιακή μετακίνησή του προς τη στεριά.
Ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος και πραγματογνώμονας ναυτικών ατυχημάτων, Νίκος Σπανός, εξηγεί στο Newsbomb.gr το πρωτόκολλο ασφαλείας που πρέπει να τηρείται, ενώ κάνει τις εκτιμήσεις του για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορεί να ξέσπασε η πυρκαγιά.
Για τις καταγγελίες ότι πολλές φορές δεν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας και οι αποστάσεις ανάμεσα στα σταθμευμένα φορτηγά στα γκαράζ των πλοίων, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού των οδηγών, αναφέρει:
«Υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο και σχέδιο στοιβασίας. Πως δηλαδή θα πρέπει να σταθμεύσουν τα φορτηγά. Τα πλοία έχουν συγκεκριμένο πλάνο για αυτή τη διαδικασία που πρέπει να τηρείται. Πρέπει να υπάρχει πάντα απόσταση ασφαλείας, προκειμένου σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης να μπορεί ο οδηγός να βγει από το όχημά του. Η απόσταση μεταξύ των σταθμευμένων οχημάτων πρέπει να ξεπερνά τα 40 εκατοστά».
Ως προς τα αίτια που προκάλεσαν τη φωτιά, εκτιμά: «Μπορεί η πυρκαγιά αυτή να αποδοθεί σε βραχυκύκλωμα που αφορά μία ψυκτική εγκατάσταση ενός φορτηγού ψυγείου ή στην ηλεκτρολογική εγκατάσταση παροχής ρεύματος στα φορτηγά ψυγεία από τις παροχές του πλοίου ή στους ηλεκτρικούς πίνακες. Είναι πολλά αυτά που μπορεί να έχουν συμβεί. Δε μπορούμε ωστόσο από τώρα να αποκλείσουμε και την εκδοχή του ανθρώπινου λάθους».
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.