Καραμανλής: «Δημιουργούμε νέο εργαλείο επιτάχυνσης των μεγάλων έργων»

Καραμανλής: Νέο νομοσχέδιο για την ενίσχυση του θεσμικού οπλοστασίου και τη δημιουργία ενός εργαλείου επιτάχυνσης των μεγάλων έργων, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Δημιουργούμε ένα όπλο στην φαρέτρα του θεσμικού πλαισίου της χώρας», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
INTIME - ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
3'

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, στην συνάντηση του με την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, τόνισε ότι θα ενισχύσει το θεσμικό οπλοστάσιο δημιουργώντας ένα νέο εργαλείο επιτάχυνσης των μεγάλων έργων.

Κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου για τις Πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας ανέφερε: «Με το νομοσχέδιο αυτό καλούμε τον ιδιωτικό τομέα να μας βοηθήσει τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση των στρατηγικής σημασίες έργων μέσα από ένα θεσμοθετημένο πλαίσιο».

Ο υπουργός τόνισε πως: «Η συμμετοχή και η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιο τομέα ήταν μια προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ, για ένα νομοσχέδιο που δεν αντιγράφει μηχανικά την συνέργεια ιδιωτικού και δημόσιου τομέα από άλλες χώρες, αλλά διαβουλευτήκαμε με όλους τους φορείς, έχοντας πάντα ως γνώμονά μας το δημόσιο συμφέρον, τον σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και του ανταγωνισμού».

Ο κ. Καραμανλής συμπλήρωσε: «Δημιουργούμε ένα όπλο στην φαρέτρα του θεσμικού πλαισίου της χώρας για τα μεγάλα έργα και αποκτάμε ένα ακόμα εργαλείο για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης των έργων με πιο γρήγορους ρυθμούς, να έχουμε καλύτερους σχεδιασμούς και αποτελεσματικότητα».

Καραμανλής: «Θέλουμε αυτή η διαδικασία να αφορά μεγάλα project»

Απέρριψε ότι ο ιδιωτικός τομέας θα καταλάβει όλο τον σχεδιασμό των έργων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αντιθέτως, είπε: «Εάν είχαμε αυτό το εργαλείο πριν δέκα χρόνια δεν θα χάναμε όλο αυτό το διάστημα στο Ελληνικό, γιατί πολλές φορές ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να προτείνει λύσεις. Η διαγωνιστική διαδικασία δεν παρακάμπτεται, ο ιδιώτης θα καταθέτει μια πρόταση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει δεκτή από το υπουργείο. Και μετά, σε κάθε περίπτωση, θα γίνεται διαγωνισμός και γι' αυτό και είναι συμβατό με ευρωενωσιακό δίκαιο».

Απαντώντας γιατί έχει επιλεχθεί οι πρότυπες προτάσεις να αφορούν έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ και όχι μικρότερης αξίας έργα, εξήγησε πως: «Θέλουμε αυτή η διαδικασία να αφορά έργα υποδομής με μεγάλες ανάγκες επιτάχυνσης, δηλαδή για τα μεγάλα project, Δεν αποκλείουμε στο μέλλον να ενταχθούν στην διαδικασία των πρότυπων προτάσεων και μικρότερα έργα, αλλά καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε με την υλοποίηση συγκεκριμένων εμβληματικών έργων. Το ζήτημα για το υπουργείο δεν είναι ποιος θα πάρει ένα έργο αλλά κατά πόσο αυτά τα μεγάλα έργα θα γίνουν με ταχύτητα, διαφάνεια και με αποτελεσματικότητα».

Τέλος ο κ. Καραμανλής, ανέφερε πως: «Ακούσαμε προσεκτικά τις παρατηρήσεις των θεσμών και κατά την ακρόασή τους που προηγήθηκε, τις σημειώσαμε και αύριο τόσο στην Επιτροπή όσο και κατά την συζήτηση της Ολομέλειας και θα φέρουμε τις όποιες αλλαγές πρέπει.Η κριτική των φορέων δεν ήταν, όπως είπε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε καμία περίπτωση ισοπεδωτική στο νομοσχέδιο».

Διαβάστε επίσης:

Συνάντηση Κικίλια - Καραμανλή για την ουκρανική κρίση και την προετοιμασία της τουριστικής περιόδου