Νέα ηλεκτρονική απάτη: Εμφανίζονται αγοραστές «μαϊμού» σε αγγελίες - Πώς μπλέκουν τον πωλητή
Μια νέα διαδικτυακή απάτη είδε το φως της δημοσιότητας, καθώς απατεώνες καταθέτουν δήθεν περισσότερα χρήματα σε αγγελίες πώλησης και περιμένουν τα ρέστα. Η δημοσιογράφος του MEGA, Τζίνα Αρβανίτη που παραλίγο να πέσει θύμα ηλεκτρονικής απάτης περιέγραψε την εμπειρία της.
Η ίδια παρ’ ολίγον θύμα διαδικτυακής απάτης, που ευτυχώς, γλίτωσε τα χειρότερα, περιέγραψε τι ακριβώς συνέβη: «Όλα ξεκίνησαν από μια αγγελία που ανέβασα πριν από λίγες ημέρες σε γνωστή ιστοσελίδα. Η τιμή πώλησης της κούνιας ήταν τα 150 ευρώ και μία ημέρα αργότερα, έλαβα απάντηση στο προσωπικό μου email από μία γυναίκα, η οποία ενδιαφερόταν».
Η δημοσιογράφος υποψιάστηκε ότι είχε πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης όταν ο αγοραστής συμφώνησε να αγοράσει το προϊόν δίχως να το δει. Η αγοραπωλησία θα γινόταν μέσω PayPal. Η υποτιθέμενη γυναίκα, αρχικά ζήτησε το email που χρησιμοποιεί η Τζίνα Αρβανίτη στην πλατφόρμα, το τηλέφωνό της και το ακριβές ποσό που θα έστελνε. Το email απαντήθηκε και τότε η απάτη, άρχισε να ξεδιπλώνεται.
Η πρώτη απάντηση από το PayPal, έφτασε μέσω μιας διεύθυνσης που ενώ φαινόταν υπαρκτή, στην πραγματικότητα ήταν μαϊμού. «Ύστερα από λίγα λεπτά, ένα δεύτερο mail, επιβεβαίωνε ότι η γυναίκα αυτή είχε στείλει χρήματα στον PayPal μου, με μια ουσιαστική διαφορά. Τα χρήματα ήταν 100 ευρώ περισσότερα. 250 ευρώ συνολικά, τα οποία όμως, ακόμα, δεν είχαν φανεί στον λογαριασμό», είπε η δημοσιογράφος.
Ακριβώς από κάτω, στη συνέχεια του email έγραφε: «Για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή και να φανούν τα χρήματα στον λογαριασμό σας, θα πρέπει να μεταφέρετε 100 ευρώ στον υπάλληλό μας».
Το όνομα του υπαλλήλου ήταν Ιμπραήμ Αμπουμπακάρ. Η δημοσιογράφος ανέφερε: «Τότε, άρχισαν ταυτόχρονα τα μηνύματα στο κινητό μου, μέσω γνωστής εφαρμογής, πιέζοντάς με να καταθέσω τα 100 ευρώ, προκειμένου να «ξεκλειδώσει» η διαδικασία».
Η δημοσιογράφος σε μήνυμα της ρώτησε τον «αγοραστή»: «Για ποιον λόγο στο email αναφέρεται ότι προϋπόθεση για να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρειάζεται να στείλω πρώτα 100 ευρώ εγώ;» και εκείνος απάντησε «Γιατί προσέθεσα στην πληρωμή και τα έξοδα αποστολής. Γι’ αυτό έστειλα 250 ευρώ». Η Τζίνα Αρβανίτη απάντησε: «Λυπάμαι, δεν με ενημερώσατε. Παρακαλώ να στείλετε μόνο τα 150 ευρώ που συμφωνήσαμε και τίποτα επιπλέον» τότε ο απατεώνας είπε: «Συγγνώμη, αλλά δεν ξέρω γιατί τη Pay Pal λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Μου έστειλαν ένα mail ότι η πληρωμή βρίσκεται σε αναμονή, για λόγους ασφαλείας, έως ότου καταθέσετε τα 100 ευρώ για να αποδεσμευτούν».
Όταν άρχισα να επιμένω ότι δεν θα συνεχίσω την αγοραπωλησία υπό αυτούς τους όρους, δέχτηκα ένα ακόμα e-mail που έγραφε: «Η συναλλαγή σας έχει ξεπεράσει το στάδιο που θα μπορούσε να μεταβληθεί ή να ακυρωθεί. Έχει οριστικοποιηθεί το ποσό των 250 ευρώ στον λογαριασμό σας. Αλλά πρέπει να στείλετε τώρα τα 100 ευρώ».
«Παρά την πίεση, συνέχισα να αρνούμαι κατηγορηματικά και τότε, επιχείρησαν να με εκφοβίσουν επιμένοντας ξανά για τα 100 ευρώ. Μου είπαν ότι πρέπει πρώτα να καταθέσετε τα 100 ευρώ. Τότε θα πρέπει να ακυρώσουν συνολικά τη συναλλαγή, γιατί δεν θα στείλω ούτε σεντ. Μα, μου λένε ότι εάν δεν ολοκληρωθεί άμεσα η συναλλαγή, θα παγώσουν όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς σας και δεν θα ήθελα να σας δημιουργήσω τέτοιο πρόβλημα. Τότε, κι εγώ θα ειδοποιήσω τις ελληνικές διωκτικές Αρχές να ελέγξουν τι ακριβώς συμβαίνει. Κανένα πρόβλημα. Η Pay Pal θα λύσει το θέμα μαζί σας. Ίσως… ίσως το κάνει όμως και η Ελληνική Αστυνομία», πρόσθεσε η Τζίνα Αρβανίτη.
«Και κάπως έτσι, εγκατέλειψαν την προσπάθεια να με πείσουν, αναζητώντας, το επόμενο θύμα τους στο διαδίκτυο», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Nέα απάτη: Μην ανοίξετε αυτό το email - Απατεώνες εκβιάζουν μέσω διαδικτύου τα θύματά τους