Αλλάζει ο ΚΟΚ: Μειώνονται τα όρια ταχύτητας – Τι προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Οι προτάσεις στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τον ΚΟΚ

Αλλάζει ο ΚΟΚ: Μειώνονται τα όρια ταχύτητας – Τι προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας
Οι προτάσεις στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τον ΚΟΚ
INTIME/Φωτογραφία αρχείου
3'

Σημαντικές αλλαγές για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπουν οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας έως το 2030 που βρίσκεται στη δεύτερη φάση της διαβούλευσης.

Οι βασικές προβλέψεις του σχεδίου περιλαμβάνουν μειωμένα όρια ταχύτητας σε πόλεις, σχολεία και υπεραστικά δίκτυα αλλά και αλλαγές στο ζήτημα των παραβάσεων όσον αφορά τις καταγραφές αλλά και τους αυστηρότερους και πιο στοχευμένους ελέγχους.

Ειδικά για τα όρια ταχύτητας αυτό που προτείνεται να ισχύσει για τον νέο ΚΟΚ είναι τα οχήματα να κινούνται με 30χλμ./ώρα αντί για 40χλμ./ώρα στις κεντρικές αστικές περιοχές και με 80χλμ./ώρα αντί για 90χλμ/ωρα στο υπεραστικό δίκτυο ενώ ειδική πρόβλεψη υπάρχει για τα σχολεία με το όριο ταχύτητας να μπαίνει στα 20χλμ./ώρα.

Το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας προβλέπει επίσης δημιουργία κυκλικών κόμβων, επανασχεδιασμό διασταυρώσεων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας και ηλεκτροφωτισμού.

Όσον αφορά τις παραβάσεις σχεδιάζεται, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η ανάπτυξη και λειτουργία ενός νέου Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων με διαφοροποιήσεις στις διαδικασίες πιστοποίησης των παραβάσεων και των παραβατών.

Ταυτόχρονα θα προχωρήσει ο εντοπισμός των παραβατών με μηχανικά μέσα, κατεύθυνση προς την οποία θα συμβάλουν η οργάνωση ενός κέντρου διαχείρισης παραβάσεων που θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων, αυτοματοποίηση του συστήματος ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών καθώς και η ανάπτυξη ενός online συστήματος ενημέρωσης των χρηστών της οδού για τις παραβάσεις τους.

Μέρος των προστίμων, δε, από τις παραβάσεις θα κατευθύνεται στο Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας το οποίο θα έχει δεσμευμένο συγκεκριμένο προϋπολογισμό αποκλειστικά για τις δράσεις και τα μέτρα οδικής ασφάλειας.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας είναι η μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030, εναρμονισμένο με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας και το Σχέδιο Δράσης των Ηνωμένων Εθνών για τη 2η δεκαετία οδικής ασφάλειας.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αναπτύσσεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ​με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Γιώργο Γιαννή και ενσωματώνει τα διεθνή πρότυπα, καθώς και λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου συγκροτήθηκε αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, με πρόεδρο τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, στην οποία συμμετέχουν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στυλιανός Πέτσας, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κ. Ασημίνα Γκάγκα, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρή και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Θεόδωρος Λιβάνιος.

Ο Πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Η μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας της χώρας αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή. Επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των ποδηλατών και όλων των οχημάτων».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή