Εννέα επιφανείς Πόντιοι στέλνουν μήνυμα μνήμης και ιστορίας μέσω του Newsbomb.gr
Ημέρα μνήμης είναι η 19η Μάϊου για όλους τους Έλληνες. Η ημέρα που ο ήλιος δεν ήθελε να ανατείλει για να αντικρίσει το κακό που ερχόταν ήταν η 19 Μαΐου του 1919 .
Η ημέρα που Έλληνες του Πόντου υπέστησαν την γενοκτονία από τους Τούρκους.
Σήμερα στο weekend edition του Newsbomb.gr με αφορμή την Γενοκτονία θέτουμε ένα θέμα και αυτό είναι να μπει η γενοκτονία αλλά και άλλα κομμάτια του Πόντου στην Ιστορία που διδάσκεται στα παιδιά στα σχολεία.
Επιφανείς Πόντιοι παίρνουν θέση και στέλνουν το δικό τους μήνυμα για να ενταχθεί η πλούσια ιστορία του Πόντου στην σχολική ύλη της Μέσης Εκπαίδευσης για να έχουν πρόσβαση σε αυτήν όλα τα ελληνόπουλα, με σκοπό να μη «σβήσει» η ιστορία.
«Η ποντιακή γλώσσα είναι δείκτης Πολιτισμού»
Ο δημοφιλής ηθοποιός ο οποίος έχει πλούσιο βιογραφικό είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένος στα θέματα που αφορούν τον Πόντο. Η άποψη του είναι να διδάσκεται η ιστορία των Ελλήνων του Πόντου στα σχολειά.
Συγκεκριμένα λέει στο Newsbomb.gr: «Μια πάγια άποψη μου για την ποντιακή γλώσσα είναι ότι αποτελεί δείκτη Πολιτισμού. Θα πρέπει να διδάσκεται από το δημοτικό έως το Λύκειο. Μόνο στο Αριστοτέλειο υπάρχει τμήμα ποντιακών σπουδών αυτή την στιγμή.
Με θλίβει που στα σχολικά βιβλία όλων των τάξεων υπάρχει μόνο μια παράγραφος που αναφέρεται απλά στην γενοκτονία. Είναι σημαντικό τα ελληνόπουλα να μαθαίνουν τις πτυχές της ιστορίας τους, τα σημαντικά κομμάτια της, αυτά μας κρατούν όρθιους. Αυτά μας δίνουν εθνική οντότητα και ταυτότητα».
«Εμείς οι Πόντιοι όπου κι ανβρεθήκαμε «γεννήσαμε» πολιτισμό»
Η Βούλα Πατουλίδου χρυσή Ολυμπιονίκης και Αντιπεριφερειάρχης Μ.Ε. Θεσσαλονίκης μιλώντας στο Newsbomb.gr σημειώνει ότι η Ποντιακή Ιστορία είναι αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού και κατ’ επέκταση θα πρέπει να διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία.
Συγκεκριμένα λέει «Εμείς , οι Πόντιοι όπου κι αν βρεθήκαμε «γεννήσαμε» πολιτισμό. Οι γνωστοί, που θέλησαν να μας αφανίσουν, κατέστρεψαν ό,τι καλό βρήκαν και πατώντας πάνω στα χαλάσματα νόμισαν πως ψήλωσαν.
Δεν είναι όμως θύτης μόνο αυτός που σου επιτίθεται. Αυτός που διαπράττει το έγκλημα. Θύτης είναι κι αυτός που σιωπά. Θύτης, κι αυτός που διεστραυλώνει την αλήθεια. Αυτός που επίμονα και συστηματικά αρνείται επιβεβαιωμένα γεγονότα από μάρτυρες και μαρτυρίες. Είναι ένας αδίστακτος, ύπουλος θύτης που προσπαθεί να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη βαπτίζοντας την θηριωδία ,σε συνωστισμό. Το ξεκλήρισμα σε οικειοθελή μετατόπιση πληθυσμού. Την γενοκτονία σε υπεράσπιση δικαίου.
Οι στρατευμένοι διαστρεβλωτές της μνήμης είναι αυτοί που παραδίδουν στον αντίπαλο τα όπλα.
Οι διακινητές των ψευδών ντοκουμέντων είναι τα βαποράκια της παραποίησης της αλήθειας μας.
Και η μόνη η αλήθεια είναι η Γενοκτονία 353.000 Πόντιων προγόνων μας. Και αυτή επιβάλλεται να διδάσκεται στις επόμενες γενιές».
«Πρέπει οπωσδήποτε να διδάσκεται η γενοκτονία των Ποντίων»
Η νεαρή δημοσιογράφος του OPEN Έλβη Μιχαηλίδου έχει ποντιακή καταγωγή. Μιλώντας στο Newsbomb.gr επισημαίνει τους λόγους που πρέπει να διδάσκεται η γενοκτονία των Ποντίων στη Μέση εκπαίδευση.
«Έχοντας κιόλας ποντιακή καταγωγή είμαι αρκετά απόλυτη στο θέμα. Πρέπει οπωσδήποτε να διδάσκεται η γενοκτονία των Ποντίων για πολλούς λόγους: ιστορικούς -ιδίως όταν γίνεται έστω και μικρή αμφισβήτηση όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση- για λόγους μνήμης, για λόγους πρόληψης παρόμοιων φαινομένων και για λόγους ατομικής όσο και κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Ακόμη και αν έχουν διατυπωθεί κάποιες διαφορές στην προσέγγιση και ανάλυση του όρου δεν πρέπει να στεκόμαστε και να κολλάμε σε αυτά τα πράγματα, ακόμη και όταν ή εάν επιχειρείται να τεκμηριωθούν με κάποια επιστημονικοφάνεια. Ορισμοί μπορεί να υπάρξουν πολλοί. αλλά δεν εξαρτάται από τον ορισμό και την θεωρία αν υπάρχει ή όχι γενοκτονία, αλλά από το ουσιαστικό περιεχόμενο υπό ανθρωπιστικό πρίσμα. Άλλωστε όποιος ψάχνει για ορισμό της γενοκτονίας μπορεί να τον βρει αναφορά στη συνθήκη του ΟΗΕ το 1948. Οι θεωρίες είναι χρήσιμες στο να εντοπίσουν τυχόν υπάρχουσες διαφορές μεταξύ κάποιων γενοκτονιών, όταν γίνεται σύγκριση γενοκτονιών. Δεν μπορούν όμως να αλλάξουν την ουσία, δηλαδή ότι πρόκειται όντως περί γενοκτονιών. Χαρακτηριστικό της γενοκτονίας είναι η σκόπιμη μαζική εξόντωση ατόμων που συνδέονται με μια κοινή συλλογική ταυτότητα ( π.χ. φυλετική εθνοτική ή άλλη). Αν καταδικαζόταν η Γερμανική γενοκτονία των χιλιάδων Χερέρος και των Νάμα στην Αφρική (Ναμίμπια) στις αρχές του 20ου αιώνα 1904 μπορεί να μην εξελισσόταν έτσι το ολοκαύτωμα των Εβραίων λίγες δεκαετίες αργότερα. Ιδίως στην εποχή μας που παρατηρείται κάποιο έλλειμμα κοινωνικής ευαισθησίας και μια αισθητή κρίση μέχρι και έκπτωση ανθρωπιστικών αξιών, είναι σαφές ότι γεγονότα όπως η γενοκτονία των Ποντίων επιβάλλεται να διδάσκονται στα παιδιά».
«Ποτέ ξανά...»
Ο έμπειρος δημοσιογράφος Νίκος Ασλανίδης που παρουσίαζε την εκπομπή που άφησε ιστορία «Τα αληθινά Σενάρια» και που τώρα γράφει στην εφημερίδα «Μακεδονία» εκφράζει την δική του άποψη στο Newsbomb.gr για το αν θα έπρεπε να διδάσκεται η ιστορία του Πόντου στα σχολεία.
«Φέτος η επέτειος της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου συμπίπτει με τα 100 χρόνια από την μικρασιατική καταστροφή. Κανονικά η ελληνική πολιτεία θα έπρεπε να είχε οργανώσει σειρά εκδηλώσεων αλλά δυστυχώς για άλλη μία φορά το θέμα αφέθηκε στη διάθεση τοπικών συλλόγων…
Για άλλη μια φορά το επίσημο κράτος κάνει τα στραβά μάτια και αδιαφορεί για την ιστορία του προσφυγικού ελληνισμού.
Ωστόσο πριν από 28 χρόνια η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου ανακήρυξε την 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
Τότε το βαθύ κράτος της Τουρκίας μιλούσε για «άλλη μια ελληνική πρόκληση» και τα τραγικά γεγονότα στον Πόντο παρουσιάστηκαν ως «ειρηνική αναχώρηση των Ρωμιών για την Ελλάδα…». Η 19η Μαΐου για την Τουρκία είναι μέρα γιορτής, γιορτάζει η νεολαία… Γίνονται ομιλίες και τονίζεται ότι Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα και άρχισε τον «αγώνα» του. Στην πραγματικότητα έδωσε εντολή στον Τοπάλ Οσμάν και στην παρέα του να εξαφανίσουν τους Έλληνες χριστιανούς από την Τουρκία…
Το γεγονός αυτό προκύπτει από τα ίδια τα τουρκικά αρχεία αλλά και τα αρχεία των ευρωπαϊκών χωρών και των Η.Π.Α., με αναφορές πρεσβευτών, προξένων, ιεραποστόλων και φιλανθρωπικών οργανώσεων. Συνολικά 353.000 Πόντιοι σε ένα σύνολο 750.000, βρήκαν τραγικό θάνατο στο χρονικό διάστημα μεταξύ του 1916-1923. Το προμελετημένο σχέδιο των Οθωμανών προέβλεπε ομαδικές σφαγές και εκτοπίσεις των Ελλήνων χριστιανών του Πόντου, πυρπόληση και καταστροφή ολόκληρων πόλεων και χωριών…
Δυστυχώς όμως ελάχιστες πληροφορίες από αυτές τις τραγικές σελίδες του ποντιακού ελληνισμού, αναφέρονται στα σχολικά βιβλία.
Δυστυχώς οι ελληνικές κυβερνήσεις φοβούνται ότι εάν αφιερώσουν περισσότερα κεφάλαια από τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής, θα διαταραχθούν περισσότερο οι σχέσεις μας με την Τουρκία…
Ο Ισπανοαμερικανός φιλόσοφος Τζόρτζ Σανταγιάνα, έλεγε πριν από δύο αιώνες:
«Όποιος δεν θυμάται το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει…». Ας ελπίσουμε λοιπόν να μην ξεχάσουμε την ιστορία μας και κανείς σε αυτόν τον πλανήτη να μην ξαναζήσει γενοκτονίες…»
«Η γνώση είναι δύναμη»
«Με την έναρξη της φάσης αποσύνθεσης του Οθωμανικού κράτους στα τέλη του 19ου αιώνα , με τη δημιουργία του κινήματος των Νεότουρκων το 1908 και με την εδραίωση του εθνικιστικού κινήματος του Μουσταφά Κεμάλ, έγινε πράξη ένα από τα μεγαλύτερα μαζικά εγκλήματα που γνώρισε η ανθρωπότητα: η Γενοκτονία εναντίον των Ελλήνων.
Η πρώτη φάση της Γενοκτονίας εναντίον των Ελλήνων αρχίζει το 1908 και κρατά μέχρι την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ η δεύτερη φάση κρατά μέχρι το τέλος της πρώτης παγκόσμιας σύρραξης το 1918.
Η περίοδος 1919-1922 αποτελεί την τρίτη, τελευταία και πιο έντονη φάση της γενοκτονίας με την εδραίωση του Μουσταφά Κεμάλ στο οθωμανικό εσωτερικό. Πάνω από ένα εκατομμύριο Έλληνες από ένα πληθυσμό πάνω από τρία εκατομμύρια δολοφονήθηκαν, εξόντωση η οποία αποτελεί γενοκτονία, στον τύπο της σύμφωνα με τη Σύμβαση του ΟΗΕ, ενώ ενάμισι εκατομμύριο έγιναν πρόσφυγες σε όλον τον πλανήτη.
Μέχρι σήμερα η Γενοκτονία εναντίον των Ελλήνων, εκτός της Βουλής των Ελλήνων, έχει αναγνωριστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, τα κοινοβούλια της Σουηδίας, της Αρμενίας, της Ολλανδίας και της Αυστρίας, τα ομοσπονδιακά κοινοβούλια της Νέας Νότιας Ουαλίας και της Νότιας Αυστραλίας, από πολιτείες και δήμους των ΗΠΑ και του Καναδά.
Με εξαίρεση όμως μερικές σειρές στο σχολικό βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού, και στα αντίστοιχα στα βιβλία της τρίτης γυμνασίου και της τρίτης λυκείου, η Γενοκτονία απουσιάζει. Οι νέοι άνθρωποι, οι μαθητές και οι μαθήτριες, αγνοούν ένα ιστορικό γεγονός το οποίο παρέμεινε ατιμώρητο και ενέπνευσε το Χίτλερ για να υλοποιήσει το Ολοκαύτωμα και εκατοντάδες μαζικές σφαγές στην κατεχόμενη Ελλάδα την περίοδο 1941-1944.
Η απουσία της τραγικής αυτής σελίδας για τον Ελληνισμό και για την ανθρωπότητα από την εκπαίδευση στην Ελλάδα, συνιστά ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά τη σημασία που δίνει ένα κράτος και ένα εκπαιδευτικό σύστημα στην διδασκαλία λευκών σελίδων. Εν προκειμένω στην Ελλάδα η απουσία αυτή συνιστά ένα μείζον ζήτημα, ειδικά σήμερα που γίνονται ή σχεδιάζονται μαζικά εγκλήματα, ειδικά φέτος που συμπληρώνονται εκατό χρόνια από το ατιμώρητο έγκλημα στη Μικρά Ασία , στον Πόντο, στη Θράκη. Και πρέπει να τονίσουμε ότι την ίδια στιγμή, με τις δικές μας προσπάθειες, έχουμε πετύχει να διδάσκεται το μαζικό έγκλημα εναντίον των προγόνων μας, σε πολιτείες των ΗΠΑ όπως το Ιλλινόις, η Μασσαχουσέτη, κ.ά.
Ο Νέλσον Μαντέλα έγραψε ότι «η παιδεία είναι το πιο ισχυρό όπλο, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο». Σήμερα η εκπαίδευση στην Ελλάδα οφείλει να ανοίξει το παράθυρο της γνώσης για τη Γενοκτονία , οφείλει να προσανατολίσει τις νέες και τους νέους σε σπουδές για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορά τη ζωή, τη συνέχεια και το μέλλον της ανθρωπότητας. Προτείνουμε την εισαγωγή της διδασκαλίας της Γενοκτονίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο γράφων έχει ήδη εκπονήσει σχετικό εγχειρίδιο και συνεργάζεται για χρόνια με τους διδάσκοντες στις ΗΠΑ, και επιπλέον προτείνουμε τη δημιουργία ενός τμήματος σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο για τη μελέτη της Γενοκτονίας. Παράλληλα επειδή η Ελλάδα στερείται ενός Ινστιτούτου και Ερευνητικού Κέντρου για τη Γενοκτονία, προτείνουμε μαζί με τα εκπαιδευτικά προγράμματα αυτό να αποτελέσει ένα σύνολο παιδείας και γνώσης και μαζί με το Εθνικό Μνημείο για τη Γενοκτονία να είναι το κεντρικό σύμβολο τιμής και μνήμης .
Ας είναι φέτος τα εκατό χρόνια από τη συμπλήρωση του ατιμώρητου εγκλήματος, η απαρχή για την εισαγωγή της Γενοκτονίας στην εκπαίδευση της Ελλάδας. Η γνώση είναι δύναμη»!
«Το ελληνικό κράτος δεν έχει συμπεριλάβει την ιστορία των Παρευξείων περιοχών και του ιστορικού Πόντου, στα βιβλία της ιστορίας της σχολικής εκπαίδευσης»
Ο Στέφανος Τανιμανίδης μιλώντας στο Newsbomb.gr επισημαίνει πως τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τμήματα που θα αφορούν την ιστορία των Ελλήνων του Πόντου.
«Εκατό χρόνια μετά την ολοκλήρωση της Γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου και την Μικρασιατική Καταστροφή, ενώ η «Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενoκτονιών» αφού μελέτησε όλα τα σχετικά με το θέμα στοιχεία, αποφάνθηκε ότι τα όσα συνέβησαν την περίοδο 1914-1922 σε βάρος των Χριστιανικών πληθυσμών από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές, εμπίπτουν στις διατάξεις της σχετικής σύμβασης του Ο.Η.Ε. και αποτελούν πράξεις Γενοκτονίας σε βάρος τους.
Ενώ Εθνικά Κοινοβούλια ξένων χωρών, πολιτειακά, δημοτικά συμβούλια και πνευματικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο αναγνώρισαν την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας και τιμούν αναλόγως την Γενοκτονία του Ελληνισμού του Πόντου.
Ενώ εκατοντάδες επιστήμονες και ερευνητές συνεχίζουν να αναδεικνύουν μέσα από τα επίσημα αρχεία των χωρών όλου του κόσμου, στοιχεία που τεκμηριώνουν τις πράξεις αυτές ως Γενοκτονία.
Το επίσημο Ελληνικό κράτος, που ομόφωνα το 1994, καθιέρωσε την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας, είκοσι χρόνια μετά δεν έχει συγκροτήσει όπως προτείνουμε, μόνιμη διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για τον σχεδιασμό και την προώθηση της Διεθνούς αναγνώρισης της Ποντιακής Γενοκτονίας.
Δεν έχει συμπεριλάβει την ιστορία των Παρευξείων περιοχών και του ιστορικού Πόντου, στα βιβλία της ιστορίας της σχολικής εκπαίδευσης.
Δεν έχει εντάξει, παρά την υποχρέωσή του, στην ατζέντα των διεκδικήσεων από την Τουρκία το αίτημά μας για παραδοχή από μέρους της ότι, τα όσα έπραξαν οι πρόγονοί τους την περίοδο 1914-1922, αποτελούν πράξεις Γενοκτονίας σε βάρος του Ποντιακού Ελληνισμού, αλλά και από τους Διεθνείς οργανισμούς, τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της.
Εμείς από την πλευρά μας κρατώντας βαθιά μες την καρδιά μας τα λόγια του ευπατρίδη συμπατριώτη μας, αείμνηστου Λεωνίδα Ιασονίδη
«ΞΗΡΑΝΘΥΤΩ ΗΜΙΝ Ο ΛΑΡΥΞ ΕΑΝ ΕΠΙΛΑΘΩΜΕΘΑ ΣΟΥ Ω ΠΑΤΡΙΟΣ ΠΟΝΤΙΑ ΓΗ»,
συνεχίζουμε τον αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση, για να βρουν οι ψυχές των αδικοχαμένων 353.000 χιλιάδων συμπατριωτών μας, ανάπαυση».
«Να διδάσκεται στα σχολεία»
«19 Μαΐου, ημέρα μνήμης και θλίψης για τους Έλληνες του Πόντου αλλά και ολόκληρου του Ελληνισμού. Η μέρα αυτή πάντα με συγκινεί και μου δημιουργεί στενάχωρα συναισθήματα, καθώς ήταν απίστευτη, ίσως και προφανής, η βαρβαρότητα την οποία υπέστη ο ποντιακός ελληνισμός, είναι σαν να αναβιώνει όλο αυτό μέσα μας. Αποζητάμε την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και από πλευράς της ελληνικής κοινωνίας να διδάσκεται, ως μάθημα, μέσα από την ιστορία στα σχολεία μας, αυτό το μελανό σημείο. Είναι η μέρα μνήμης ακόμα διότι δεν έχει έρθει η αναγνώριση, η συγγνώμη και ο σεβασμός που αρμόζει στα θύματα του Πόντου».
«Το κεφάλαιο «Παρευξείνιος ελληνισμός» να επιστρέψει στην ύλη»
Οι κόρες του τραγουδιστή Στάθη Νικολαΐδη, Γεσθημανή και Πέλα μιλούν στο Newsbomb.gr για το θέμα να ενταχθεί η ιστορία του Πόντου στα βιβλία της Ιστορίας. Η Πέλα μάλιστα ακολουθεί τα βήματα του πατέρα της στο τραγούδι.
«Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου είναι ένα πραγματικό ιστορικό γεγονός. Για αυτό κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία όπως διδασκόταν στο παρελθόν στους μαθητές της Γ´λυκειου στο βιβλίο «Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας» στο κεφάλαιο «Παρευξείνιος ελληνισμός» που μετέπειτα αφαιρέθηκε από την ύλη. Επιβάλλεται η εισήγηση της επιστροφής του κεφαλαίου αυτού στην ύλη μιας και στα σχολεία μαθαίνεται η ιστορία της Ελλάδος ακόμη από τους π.Χ αιώνες και θεωρούμε ότι κ αυτό το κομμάτι της ιστορίας αφορά εξίσου τους μαθητές εφόσον πρόκειται για τον ξεριζωμό ελληνικής φυλής από τον τόπο τους».
Δείτε κι αυτά από το Weekend Edition:
Ακίνητα: Πώς το ενοίκιο έγινε «βάσανο» κάθε μήνα και πώς η αγορά σπιτιού άπιαστο όνειρο
Τα γκράφιτι που είναι κρυμμένα στις μικρές γειτονιές
Το κυνήγι της αθανασίας: Οι σύγχρονοι «αλχημιστές» της Σίλικον Βάλεϊ θέλουν να νικήσουν τον θάνατο