Πολίτες και επαγγελματίες διευκολύνονται από την επέκταση του myKtimatologioLive

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχώρησε στην επέκταση της πλατφόρμας myKtimatologioLive σε 12 περιφερειακή γραφεία, «λύνοντας τα χέρια» των πολιτών και των επαγγελματιών που μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν από απόσταση.
Φωτογραφία αρχείου / InTime
3'

Η πιλοτική λειτουργία του myKtimatologioLive από το Κτηματολογικό Γραφείο Αττικής στο Κορωπί το τελευταίο τετράμηνο είχε θετικά αποτελέσματα με συνέπεια την επέκταση της πλατφόρμας. Μέσα από αυτή οι πολίτες και επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) μπορούν να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για ζητήματα που αφορούν στο κτηματολόγιο και στην κτηματογράφηση ακινήτων.

Στο διάστημα του τετράμηνου της πιλοτικής λειτουργίας, πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 600 ψηφιακά ραντεβού κι έτσι πάρθηκε η απόφαση από τη Δευτέρα (4/7) να επεκταθεί η πλατφόρμα και να ενταχθούν 12 περιφερειακά Κτηματολογικά Γραφεία και Υποκαταστήματα. Οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται ψηφιακά:

  1. Κ.Γ. Στερεάς Ελλάδας – Λαμία
  2. Κ.Γ. Δυτικής Μακεδονίας – Κοζάνη
  3. Κ.Γ. Πελοποννήσου – Τρίπολη
  4. Κ.Γ. Β. Αιγαίου – Μυτιλήνη
  5. Κ.Γ. Κυκλάδων – Σύρος
  6. Υποκατάστημα Πάτμου
  7. Υποκατάστημα Καλαμαριάς
  8. Υποκατάστημα Βέροιας
  9. Υποκατάστημα Τρικάλων
  10. Υποκατάστημα Αιγιαλείας – Αίγιο
  11. Υποκατάστημα Ζακύνθου
  12. Υποκατάστημα Χανίων

Η λειτουργία της πλατφόρμας, η οποία σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και υποστηρίζεται παραγωγικά από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myKtimatologio.Live.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet. Στη συνέχεια, επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου.

Το ραντεβού επιλέγεται από τον ενδιαφερόμενο σε μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 15 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λάβει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης, η ταυτοπροσωπία ελέγχεται από τον υπάλληλο με επίδειξη του ταυτοποιητικού εγγράφου από πλευράς του πολίτη, και εν συνεχεία ο υπάλληλος εξυπηρετεί το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Η πληροφόρηση δύναται να παρέχεται σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο παρέχονται γενικές πληροφορίες και κατευθύνσεις από προσωπικό του φορέα με εμπειρία στον τομέα της διοικητικής πληροφόρησης. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος διαγνώσει την ανάγκη διαβίβασης του αιτήματος σε εξειδικευμένο προσωπικό, όπως στις περιπτώσεις που ζητούνται πληροφορίες για ζητήματα νομικής ή/και τεχνικής φύσης, η πληροφόρηση δίνεται σε δεύτερο επίπεδο μέσω ελεγχόμενων ραντεβού που κλείνει ο υπάλληλος, εκ μέρους του συναλλασσόμενου, με το αντίστοιχα εξειδικευμένο στέλεχος του φορέα.

Τα ψηφιακά ραντεβού με φορείς του Δημοσίου αποτελούν ένα νέο σύγχρονο εργαλείο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης, προέκταση των υφιστάμενων τρόπων πληροφόρησης (τηλέφωνα, email). Το MyDESKlive, όπως ονομάζεται η υπηρεσία, λειτουργεί ήδη για υπηρεσίες που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, η ΑΑΔΕ, ο eΕΦΚΑ, οι Προξενικές Αρχές, ο Συνήγορος του Πολίτη και οι Δήμοι (πιλοτικά στον Δήμο Χανίων), διευκολύνοντας την καθημερινότητα του πολίτη και σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην επικοινωνία των πολιτών με τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει η Δημόσια Διοίκηση.

«Επεκτείνουμε το myKtimatologioLive σε 12 επιπλέον περιφερειακά γραφεία διευκολύνοντας πολίτες και επαγγελματίες», έγραψε χαρακτηριστικά στο Twitter ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.