Γιώργος Λαζόγκας: Το συγκινητικό «αντίο» της συζύγου του - «Αγάπη μου μοναδική»

Συγκλονισμένη η σύζυγος του σπουδαίου ζωγράφου Γιώργου Λαζόγκα που έφυγε από τη ζωή την Τετάρτη
Συγκλονισμένη η σύζυγος του σπουδαίου ζωγράφου Γιώργου Λαζόγκα που έφυγε από τη ζωή την Τετάρτη
Facebook
3'

Θλίψη στον χώρο του πολιτισμού έχει προκαλέσει ο θάνατος την Τετάρτη του σπουδαίου ζωγράφου με καταγωγή από τη Λάρισα, Γιώργου Λαζόγκα σε ηλικία 77 ετών.

Η σύζυγός του, η δημοσιογράφος Άννα Μιχαλιτσιάνου αποχαιρέτησε τον Γιώργο Λαζόγκα με μια συγκινητική ανάρτηση στο Facebook την οποία συνόδευσε με ένα βίντεο από δημιουργίες του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου.

«Μονάκριβε μου, αγόρι μου, αγάπη μου μοναδική. Χάνω τα λόγια. ενώθηκες με τα Θραύσματα σου και ταξιδεύετε στο δικό σου σύμπαν του χρόνου. Το χθες είναι τώρα και για μας το σήμερα είναι χθες. Η Άννα σου» έγραψε στο συνοδευτικό κείμενο η σύζυγος του Γιώργου Λαζόγκα

Ποιος ήταν ο Γιώργος Λαζόγκας

Ο Γιώργος Λαζόγκας γεννήθηκε στη Λάρισα το 1945.

Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1963-1970) και το 1976 μετέβη στο Παρίσι με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης στη ζωγραφική.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 χρησιμοποίησε τη φωτογραφία και τεχνικές τυπώματος, δημιούργησε κολάζ με φωτοαντίγραφα και χρήση σπρέι. Τον απασχόλησε η καταγραφή των διαφορετικών φάσεων της ζωής ενός αντικειμένου καθώς το υπέβαλε σε διαδικασίες καταστροφής του.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ενσωμάτωσε μεταξοτυπικά τυπώματα σε διαφάνειες και αρχιτεκτονικά ρυζόχαρτα, ενώ εγκαινίασε το Παλίμψηστο ως πυρήνα καταγραφής του χρόνου στη νέα του εικόνα. Το 1980 ξεκίνησε την ενότητα Τυφλή Ζωγραφική, μια αυτόματη γραφή με τη χρήση καρμπόν, επιχρωματισμένων τελάρων και υφασμάτων. Τα Σεντόνια είναι η βιωματική καταγραφή μιας ερωτικής πράξης αλλά και η ιερά Σινδόνη του μεγάλου ύπνου.

Την ίδια περίοδο, οργάνωσε περιβάλλοντα, συλλογικές και άλλες δράσεις (performance). Το 1981 με την θεωρητικό Σάνια Παπά και τον ποιητή Ανδρέα Παγουλάτο πραγματοποίησαν στο υπόγειο του Beaubourg τη δράση «Κορμί – Κείμενο».

Από το 1992 μέχρι το 1997, επαναδιατύπωσε το Παλίμψηστο στην ενότητα Θραύσματα, προβάλλοντας το θεώρημα του τέλους της συνολικής εικόνας και αναδεικνύοντας το θραύσμα, το ίχνος, το ελάχιστο ως το μέρος που αποτυπώνει το όλον.

Ο Λαζόγκας στο έργο του επικεντρώθηκε στη χειρονομία, τη διαδικασία επεξεργασίας της ύλης και τη βιωματική σχέση με τα υλικά, αλλά και στη φιλοσοφική διάσταση εννοιών όπως αρχέγονο, παλίμψηστο, σπάραγμα, ζωή, θάνατος, χρόνος, έννοιες τις οποίες διερευνά μέσα από το εικαστικό του έργο. Η ζωγραφική του ήταν βιωματική με φιλοσοφικό και υπαρξιακό περιεχόμενο.

Από το 1975 έως το 1999 δίδαξε ζωγραφική στην Αρχιτεκτονική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενώ το 2008 εκλέχθηκε καθηγητής ζωγραφικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.

Είχε παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις διεθνώς (Μπιενάλε Νέων, Παρίσι 1980, Μπιενάλε της Λισσαβόνας 1981, Τριενάλε Wroclaw 1981, Art e Poésie στο Ceorges Pompidou, Παρίσι 1981, Εικόνες που Αναδύονται στα Ευρωπάλια, Αμβέρσα, 1982, Μπιενάλε του Σάο Παόλο, 1983, Salon de Μontrouge Παρίσι, 1996 κ.ά.).

Σχετικές ειδήσεις