Πτώση αεροσκάφους στην Καβάλα: Ο δραματικός διάλογος του πιλότου με τον πύργο ελέγχου
Τον δραματικό διάλογο που είχε ο πιλότος του Antonov 12 του αεροσκάφους που κατέπεσε στην περιοχή των Αντιφιλίππων στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου μεταφέροντας πολεμικό υλικό έφερε στη δημοσιότητα το STAR.
Στον διάλογο ο οποίος φέρεται να έχει γίνει μετά τις 22:42 όταν και ενημέρωσε για πρώτη φορά ο πιλότος ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα κάνοντας λόγο για «may day» έχουν καταγραφεί τα εξής:
Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω
Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
Πύργος Ελέγου: Ενημέρωσέ μας
Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΥΠΑ (υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας) στις 22:45 το βράδυ του Σαββάτου το Antonov είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση και δύο λεπτά αργότερα, στις 22:47, το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Το Antonov έχει καταγραφεί να χάνει συνολικά ύψος 13.000 ποδών μέσα σε ένα λεπτό φτάνοντας σε κάποιο σημείο της καθοδικής του πορεία έως και 525 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Σημειώνεται ότι το μοιραίο Antonov ήταν ηλικίας 51 ετών καθώς είχε πετάξει για πρώτη φορά στις 15 Φεβρουαρίου του 1971 όταν τότε ανήκε στον στόλο της Aeroflot. Έκτοτε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα flightradar το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε αλλάξει εννέα ιδιοκτήτες με τελευταία την ουκρανική Meridian Aviation.
Πτώση Antonov στην Καβάλα: Είχε δηλωθεί ως απλή πτήση
Την ίδια ώρα παραμένουν τα ερωτήματα για την μοιραία πτήση παρά τις επίσημες ανακοινώσεις των σερβικών αρχών, καθώς το Antonov απογειώθηκε από την πόλη Νις, για μεταφορά εκτελεστικών βλημάτων όλμων και φωτιστικών βλημάτων όλμων.
Κι αυτό γιατί πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλούνται τα ΝΕΑ αναφέρουν ότι στο σχέδιο πτήσης του Antonov 12 αναγραφόταν ως αιτιολογία το Ferry Flight (απλή πτήση πτήση από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο) και όχι Cargo Flight (εμπορική πτήση) με τις ίδιες πηγές να υποστηρίζουν ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης όπλων.
Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές με δεδομένο το γεγονός ότι το Antonov μετέφερε πολεμικό υλικό θα έπρεπε να δηλωθεί και «η επικινδυνότητα του φορτίου» και να ληφθεί ειδική άδεια από τον αρμόδιο διευθυντή (Α1) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (γραφείο Α7), κάτι που τελικά δεν έγινε.