ΡΕΠΟΡΤΑΖ NEWSBOMB.GR

Κηφισός: Ο «Γολγοθάς» των οδηγών στην κίνηση – Τι συμβαίνει στο «Ποτάμι», τι προτείνουν οι ειδικοί

Κίνηση στον Κηφισό: Το κυκλοφοριακό χάος χιλιάδων οδηγών που ταλαιπωρεί καθημερινά τους οδηγούς. Πού οφείλονται οι συχνές ακινητοποιήσεις των οχημάτων και ποια στρατηγικά μέτρα έχει πάρει η Περιφέρεια Αττικής. Αναλυτικό ρεπορτάζ Newsbomb.gr
Χάος στον Κηφισό. Τα προβλήματα και οι λύσεις
INTIME
5'

Το καλοκαίρι έφυγε, οι εκδρομείς επέστρεψαν, οι άδειες τελείωσαν, τα σχολεία ξεκίνησαν και ο Κηφισός ξανά «πλημμύρισε» με οδηγούς. Ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται καθημερινά με αυτοκίνητα και φορτηγά να δίνουν αγώνα υπομονής σε έναν από τους πιο γνωστούς δρόμους του οδικού δικτύου.

Ποια είναι όμως τα αίτια που δημιουργού το χάος αυτό στον Κηφισό; Για ποιο λόγο δεν έχει δοθεί κάποια αποτελεσματική λύση και ποιες λύσεις εξετάζουν οι ειδικοί ώστε να υπάρξει μια ελάχιστη βελτίωση;

Το χάος του Κηφισού σε νούμερα

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα οχήματα που διέρχονται καθημερινά από τον Κηφισό υπολογίζονται στα 200.000 .

Συνολικά από τις 07:00 έως τις 19:00, δηλαδή μέσα σε ένα 12ωρο διασχίζουν το Ποτάμι το 75% του συνόλου των οχημάτων που κινούνται μέσα σε ένα 24ωρο. Συγκεκριμένα από τις 07:00 έως τις 11:00 παρατηρείται το 22%, από τις 11:00 έως τις 15:00 το 23% και από τις 15:00 έως τις 19:00 το 25%.

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr - Τι φέρνει το «χάος» στον Κηφισό;

Ο Σύμβουλος οδικής ασφάλειας και διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, Κίμων Λογοθέτης, μίλησε στο Newsbomb.gr για τα αίτια που έχουν προκαλέσει το κυκλοφοριακό χάος στον Κηφισό αλλά και τα μέτρα που έχει αποφανθεί ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης, προκειμένου τα οχήματα στον Κηφισό να κινούνται με περισσότερη άνεση και ασφάλεια.

Για το άνοιγμα των σχολείων το οποίο πυροδοτεί την κίνηση παρατηρήθηκε ότι «Η εβδομάδα ξεκίνησε αρκετά ομαλά με το βαρόμετρο κυκλοφορίας να καταγράφει μείωση τις κίνησης σε σχέση με πέρυσι ενώ χθες Πέμπτη 15/9 και την Παρασκευή 16/9 παρατηρείται αυξημένη κίνηση ειδικά τις πρωινές ώρες».

Όπως εξηγεί ο κ. Λογοθέτης αυτό είναι λογικό διότι υπάρχει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ενώ στο κέντρο η συμφόρηση οφείλεται στη μη εφαρμογή του μέτρου του Δακτυλίου.

Ο Κηφισός είναι η μεγαλύτερη οδική αρτηρία ελεύθερης ροής δίχως φανάρια αλλά και ελεύθερης διέλευσης χωρίς διόδια. Αποτελεί λοιπόν την πρώτη επιλογή των οδηγών, συν των χειριστών βαρέων οχημάτων. Έτσι λοιπόν παρατηρείται «Μεγάλη αύξηση φορτηγών λόγω των εμπορευματικών ανταλλαγών που εισέρχονται και εξέρχονται από τον αστικό οδηγό ενώ συνδέουν το λιμάνι με τα εθνικά και διεθνή δίκτυα»

Ο μεγάλος αριθμός αυτών καθιστούν απόλυτα οριακή τη ροή σε σύγκριση με την κυκλοφοριακή ικανότητα του άξονα. Επιπλέον σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος, όπως συχνές βλάβες ή τροχαία ατυχήματα, η μέση ταχύτητα μειώνεται σταδιακά και καταλήγει σε ακινητοποίηση. Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από την παραβατικότητα κάποιων οδηγών, όπως είναι οι απότομες αλλαγές λωρίδων, η άσκοπη χρήση ΛΕΑ και η χρήση κινητού τηλεφώνου.

Σημειώνεται μάλιστα ότι σύμφωνα με μετρήσεις του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής ανά 24ωρο γίνονται 4 έως 8 συμβάντα ενώ απαιτούνται 35 έως 90 λεπτά για την πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δε δημιουργείται από μικρό – συγκρούσεις τις οποίες οι οδηγοί ανταλλάσσουν στοιχεία ή διαπληκτισμούς πάνω στις λωρίδες.

Νέα υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας στον Κηφισό

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην οδική ασφάλεια και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών Αττικής. Τέθηκε σε εφαρμογή λοιπόν η «Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας», η οποία για πρώτη φορά λειτουργεί σε δημόσιο αυτοκινητόδρομο και αφορά τρία οχήματα οδικής ασφάλειας που επιχειρούν όλο το 24ωρο στον Κηφισό και έχουν ως στόχο τη συνδρομή τους στη διαχείριση συμβάντων και την άμεση αποσυμφόρηση του οδικού άξονα σε συνεργασία με την τροχαία Αττικής.

Σύμφωνα με τον κ . Λογοθέτη εκτελούνται περιπολίες σε όλο το μήκος από το Φαληρικό Δ και μέχρι τα όρια παραχώρησης στον κόμβο της Αττικής Οδού και θα επεκταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και σε άλλους κεντρικούς άξονες του λεκανοπεδίου.

Για πρώτη φορά θα εφαρμοστεί στον Πειραιά το πράσινο κύμα ασθενοφόρων, όπου οι σηματοδότες θα αντιλαμβάνονται ότι πλησιάζει ασθενοφόρο, θα ανάβουν πράσινο φως με σκοπό να δώσουν προτεραιότητα έτσι ώστε το περιστατικό να φτάσει πιο σύντομα στο νοσοκομείο και να κερδηθεί πολύτιμος χρόνος.

Το στρατηγικό σχέδιο επτά αξόνων για βελτίωση και αναβάθμιση του Κηφισού

Η Περιφέρεια Αττικής έχει επίσης θέσει σε εφαρμογή το στρατηγικό σχέδιο επτά αξόνων το οποίο περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:

  • Βελτίωση και ανακατασκευή οδοστρωμάτων: Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη
  • Συστήματα αναχαίτισης πρόσκρουσης (στηθαία)
  • Σήμανση
  • Βελτίωση φωτισμού: Έχει ολοκληρωθεί ήδη η τοποθέτηση 1000 φωτών LED κατά μήκους όλης της οδικής αρτηρίας
  • Αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα γίνουν οι απαιτούμενες τεχνικές επεμβάσεις και διαπλατύνσεις σε απαραίτητα σημεία που δυσκολεύουν έως σήμερα την κυκλοφορία
  • Αναβάθμιση κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Βελτίωση οδικής ασφάλειας: Τεχνικές παρεμβάσεις σε σημεία που έχουν καταγραφεί τροχαία ατυχήματα.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον κ. Λογοθέτη το στρατηγικό σχέδιο θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 24 μηνών.

Η αξία των ηλεκτρονικών πινακίδων στην πληροφόρηση των οδηγών

Ιδιαίτερα σημαντικό στη διαχείριση κυκλοφορίας παίζουν οι χρόνοι διαδρομής που προβάλλονται στις 24 ηλεκτρονικές πινακίδες μηνυμάτων της Περιφέρειας Αττικής που αποτελούν και δίνουν τη χρηστική πληροφορία στους οδηγούς προκειμένου να επιλέξουν τη διαδρομή με τη λιγότερη κίνηση.

Οι συγκεκριμένες φωτεινές πινακίδες αναπροσαρμόζονται συνεχώς και εποπτεύονται από ειδικούς συγκοινωνιολόγους ενώ είναι σημαντικό ότι οι οδηγοί μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες χωρίς να αποσπούν την προσοχή τους στο κινητό τηλέφωνο. Επιπλέον οι ίδιες πινακίδες ενημερώνουν για τα έκτακτα συμβάντα.

Τέλος οι πινακίδες με την παλιά συμβατική τεχνολογία αντικαθίστανται με νέες Full Matrix πινακίδες για βελτίωση της πληροφόρησης των χρηστών του οδικού δικτύου.

Συμπέρασμα...

Ας οπλιστούμε με περίσσια υπομονή και ας ελπίσουμε ότι σύντομα οι ενέργειες της Περιφέρειας θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα και ο Κηφισός θα αποτελεί ξανά την άνετη επιλογή για μετακίνηση.