MMM: Η απεργία των 843 εργαζομένων της ΣΤΑ.ΣΥ που ταλαιπώρησε εκατομμύρια Αθηναίους
Απεργία στα ΜΜM: Μόνο 843 από τους 2.230 εργαζόμενους της ΣΤΑ.ΣΥ. ταλαιπώρησαν εκατομμύρια οδηγούς και πολίτες στο λεκανοπέδιο
Η Αθήνα παρέλυσε την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου λόγω της απεργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργία μετα από όλη την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο «Ελεύθερος Τύπος», από το σύνολο των 2.330 εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, 843 απέργησαν, 836 εργάστηκαν κανονικά (πρόκειται για διοικητικούς υπαλλήλους που είναι σε γραφεία, σταθμάρχες κ.λπ.) και 46 εργαζόμενοι είχαν δηλωθεί ως προσωπικό ασφαλείας.
Εκτός εργασίας αλλά και εκτός… απεργίας ήταν 605 υπάλληλοι που έλειπαν με προγραμματισμένα ρεπό ή σε άδειες μητρότητας, ασθένειας, καλοκαιρινές κ.λπ. Όπως διευκρινίζουν πηγές στον «Ε.Τ.», οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν πήραν άδεια για να μη χάσουν το μεροκάματο, αλλά την είχαν δηλώσει εδώ και καιρό. Αλώστε, όπως εξηγούν, η απόφαση για την απεργία ανακοινώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης, οπότε ακόμα και να ήθελαν κάποιοι να δηλώσουν άδεια, δεν θα προλάβαιναν.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία κρίθηκε παράνομη, λόγω μη τήρησης των προϋποθέσεων νόμιμης άσκησής της, που προβλέπει η σχετική νομοθεσία: γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν 4 ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της απεργίας, διάθεση αναγκαίου προσωπικού για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων της επιχείρησης και την πρόληψη καταστροφών και ατυχημάτων («Προσωπικό Ασφαλείας»), διάθεση προσωπικού για την αντιμετώπιση στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κατά τη διάρκεια της απεργίας («Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας»), υποχρέωση υποβολής αίτησης για Διεξαγωγή Δημόσιου Διαλόγου από τη συνδικαλιστική οργάνωση που κηρύσσει την απεργία.
Παράλληλα, η απεργία κρίθηκε καταχρηστική με το σκεπτικό ότι, αφενός προκάλεσε σημαντική οικονομική ζημία στην εταιρεία και αφετέρου, πραγματοποιήθηκε την ημέρα ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου, παρόλο που αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τις 6 Αυγούστου 2022, οπότε και υπήρχε το χρονικό περιθώριο, να εκφραστούν οι απόψεις των σωματείων ενώπιον της διοίκησης της εταιρείας.
Αντίθετα, επελέγη το έσχατο μέσο απεργίας, με την αποδοχή των δυσμενών επιπτώσεων.
Διαβάστε επίσης:
Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε η χθεσινή 24ωρη απεργία των σωματείων της ΣΤΑΣΥ
Απεργία στα Μέσα Μεταφοράς: «Συγγνώμη που δεν το ανακοινώσαμε νωρίτερα» από συνδικαλιστή του ΗΣΑΠ
Aπεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - 24ωρο χειρόφρενο σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και μετρό