Ανεξιχνίαστες υποθέσεις: Το σκοτεινό μυστήριο της πτήσης MH370 - Τι απέγινε τελικά το αεροπλάνο

Το Boeing 777 της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε μυστηριωδώς το 2014. Μέχρι και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς έχει συμβεί. Για κάποιους η υπόθεση αυτή αποτελεί το μεγαλύτερο μυστήριο στην ιστορία της αεροπορίας.

Ανεξιχνίαστες υποθέσεις: Το σκοτεινό μυστήριο της πτήσης MH370 - Τι απέγινε τελικά το αεροπλάνο
Malaysia Airlines Πτήση 370
Associated Press
7'

Πέρασαν οκτώ χρόνια από τότε που η πτήση MH370 της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη. Η υπόθεση αυτή αναφέρεται από πολλούς και ως το μεγαλύτερο μυστήριο στην ιστορία της αεροπορίας.

Το Boeing 777 της Malaysia Airlines απογειώθηκε από την Κουάλα Λουμπούρ και κατευθυνόταν προς το Πεκίνο με 239 επιβάτες. Το τι ακριβώς συνέβη, όμως, είναι άγνωστο μέχρι και σήμερα.

Τι συνέβη στην πτήση MH370;

Στις 8 Μαρτίου του 2014, το αεροσκάφος ξεκίνησε την πτήση του για το Πεκίνο. Ο πιλότος της πτήσης, Ζαχάρι Αχμάντ Σα, θεωρούταν ένας από τους πιο έμπειρους, με χιλιάδες ώρες στο ενεργητικό του. Στο πλευρό του ήταν ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.

Όλα ξεκίνησαν καλά και για τα πρώτα 40 λεπτά της πτήσης η επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου ήταν διαρκής. Στις 1:20 περίπου, ξαφνικά, έχασε την επαφή με το MH370 κοντά στο νησί Πουκέτ. Λίγα λεπτά αργότερα το αεροπορικό σύστημα εντοπισμού ενεργοποιήθηκε ξανά και αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου.

Στο σημείο αυτό το αεροπλάνο έβγαινε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας και εισερχόταν στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Τα τελευταία λόγια που ακούστηκαν από το αεροπλάνο, είτε από τον πιλότο είτε από τον συγκυβερνήτη, ήταν «Καληνύχτα Μαλαισιανή 370».

Παρόλο που χάθηκε η επικοινωνία, τα στρατιωτικά ραντάρ μπορούσαν ακόμη να εντοπίσουν το αεροπλάνο. Τότε συνέβη κάτι πολύ παράξενο. Το αεροπλάνο έκανε μια στροφή σχεδόν 180 μοιρών, ανέπτυξε ταχύτητα , ανέβασε υψόμετρο και κατευθύνθηκε νότια χωρίς προφανή λόγο. Λίγα λεπτά αργότερα χάθηκε και από τα στρατιωτικά ραντάρ. Για κάποιες ώρες όμως ο δορυφόρος έπιανε στίγματα του αεροπλάνου.

Στις 7:24, μία ώρα μετά την προγραμματισμένη προσγείωση, οι αρχές της Μαλαισίας ανακοίνωσαν ότι η πτήση αγνοείται. Ο δορυφόρος σταμάτησε να πιάνει το σήμα του αεροπλάνου γύρω στις 8 το πρωί, επομένως εικάζεται ότι μέχρι και τότε το αεροσκάφος ήταν ακόμη στον αέρα.

Την έρευνα για τον εντοπισμό του αεροσκάφους ανέλαβαν από κοινού η Μαλαισία, η Κίνα και η Αυστραλία. Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στον Ινδικό Ωκεανό, όπου το στρατιωτικό ραντάρ εντόπισε για τελευταία φορά το αεροπλάνο. Αργότερα εξέτασαν και μια περιοχή που έδειξαν οι ειδικοί, οι οποίοι ανέλυσαν τα δεδομένα των δορυφόρων.

30-07-57-image-63374a0f75a81.jpg

Ωστόσο, δεν βρέθηκε ποτέ κανένα ίχνος του αεροπλάνου, ούτε του μαύρου κουτιού, πράγμα ιδιαίτερα παράξενο.

Στις 14 Μαΐου 2014 ο πρώην πρωθυπουργός της Μαλαισίας κατηγόρησε ανοιχτά την CIA ότι γνωρίζει ακριβώς τι συνέβη στο αεροσκάφος.

Τελευταίες εξελίξεις

Τον Φεβρουάριο του 2022, έγινε μια σημαντική ανακάλυψη για το ακριβές σημείο όπου το αεροπλάνο μπορεί να συνετρίβη. Η έρευνα ξεκίνησε ξανά μετά από αναφορά του Βρετανού μηχανικού αεροδιαστημικής Richard Godfrey.

Όπως αναφέρει το BBC, ο Godfrey είπε: «Κανείς δεν είχε την ιδέα πριν να συνδυάσει δορυφορικά δεδομένα Inmersat, με δεδομένα απόδοσης του Boeing, με δεδομένα θαλάσσιας ολίσθησης συντριμμιών Ωκεανογραφίας και με καθαρά δεδομένα WSPR».

Αυτή η νέα τεχνολογία επέτρεψε στον Godfrey να το «εφαρμόσει στο MH370» με «σιγουριά» και να ανακαλύψει πού μπορεί να προσγειώθηκε το αεροπλάνο.

Ο Godfrey κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο βρίσκεται 1.200 μίλια δυτικά του Περθ της Αυστραλίας, στο νότιο μέρος αυτού που είναι γνωστό ως Broken Ridge, ενός υποθαλάσσιου οροπεδίου με ηφαίστειο και χαράδρες στον νοτιοανατολικό Ινδικό Ωκεανό.

Ο Godfrey, επίσης, συμφωνεί με τη θεωρία ότι ο πιλότος έριξε επίτηδες το αεροπλάνο. Είπε στο 7News της Αυστραλίας πώς πιστεύει ότι η συντριβή ήταν μια μορφή «πειρατείας» και μια «τρομοκρατική πράξη».

Ανέφερε, μάλιστα, ότι ο πιλότος «αποφάσισε να εκτρέψει το αεροσκάφος του και να το εξαφανίσει σε ένα από τα πιο απομακρυσμένα μέρη στον κόσμο».

Θεωρίες

Προσγείωση στο βορρά

Οι πρώτες θεωρίες επικεντρώθηκαν στην ιδέα ότι το αεροπλάνο είχε πετάξει βόρεια στην κεντρική Ασία. Αν και αυτή η ιδέα έχει απαξιωθεί, είχε κάποια εγκυρότητα εκείνη την εποχή λόγω της πορείας του αεροπλάνου σύμφωνα με το στρατιωτικό ραντάρ.

Το αεροπλάνο ξεκίνησε πηγαίνοντας βορειοανατολικά, μετά έστριψε και πέταξε νοτιοδυτικά και μετά έστριψε ξανά, κατευθυνόμενο βορειοδυτικά προς την Ινδία.

Ωστόσο αυτό διαψεύστηκε γρήγορα από την δορυφορική εταιρεία Inmarsat, στην οποία ανήκει ο δορυφόρος που το παρακολουθούσε.

Μαζική υποξία

Αφού ανακαλύφθηκαν συντρίμμια από το αεροπλάνο σε παραλίες σε όλη την ανατολική Αφρική, βγήκε το συμπέρασμα ότι το MH370 συνετρίβη κάπου στον νότιο Ινδικό Ωκεανό κοντά στη Δυτική Αυστραλία.

Αυτή η θεωρία εικάζει ότι υπήρξε κάποιο είδος ατυχήματος ή δυσλειτουργίας πριν από τη συντριβή του αεροπλάνου, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να αλλάξει κατεύθυνση σε μια προσπάθεια να βρει κάπου για να προσγειωθεί.

Στη συνέχεια, προκλήθηκε ένα «συμβάν μαζικής υποξίας» - μια ξαφνική απώλεια οξυγόνου - το οποίο έριξε νοκ άουτ το πλήρωμα και τους επιβάτες πριν προλάβουν να προσγειωθούν, ενώ το αεροπλάνο συνέχιζε στον αυτόματο πιλότο μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.

Με αυτή τη θεωρία συμφωνούν και η κυβέρνηση της Μαλαισίας και το Αυστραλιανό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB).

Το έριξαν επίτηδες

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές σε αυτήν τη θεωρία, αλλά οι περισσότερες επικεντρώνονται στην εσκεμμένη συντριβή του αεροπλάνου από τον κυβερνήτη.

Δεν υπήρξε, όμως, ποτέ καμία απόδειξη ότι ο Ζαχάρι θα έριχνε το αεροσκάφος επίτηδες. Η οικογένειά του είπε ότι «αγαπούσε τη ζωή» και είχε ένα άψογο ρεκόρ πτήσης.

Μια παραλλαγή αυτής της θεωρίας υποστηρίζει ότι ο πιλότος ανέβασε την πτήση στα 40.000 πόδια, έτσι ώστε να γίνει αποσυμπίεση και οι επιβάτες σιγά σιγά να πεθάνουν από ασφυξία πριν συντριβεί στον Ινδικό Ωκεανό.

Μία άλλη παραλλαγή, υποστηρίζει ότι ο πιλότος Ζαχάρι Αχμάντ Σα κλείδωσε τον συγκυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο, με σκοπό να ρίξει το αεροπλάνο, ως πράξη αυτοκτονίας.

Ο ισχυρισμός έγινε από συνάδελφο πιλότο και φίλο του, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Boeing 777 τη νύχτα που εξαφανίστηκε. Ο πιλότος είπε ότι ως ανώτερος αξιωματικός και εξεταστής θα ήταν εύκολο να βγάλει τον συγκυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο και στη συνέχεια να κλειδώσει την πόρτα.

Ο πιλότος υπέθεσε ότι η ψυχική κατάσταση του Σα θα μπορούσε να ήταν ένας παράγοντας που συνέβαλε στην απόφασή του, καθώς όπως είπε δεν ήταν ευτυχισμένος στον γάμο του.

«Ζώνη προτεραιότητας»

Η τελική έκθεση του ATSB το 2017 προέβαλε δύο θεωρίες.

Στην πρώτη περίπτωση επανέρχεται η θεωρία του πιλότου, αλλά προστίθεται ότι το αεροπλάνο είχε μπει στο νερό με «υψηλό και αυξανόμενο ρυθμό καθόδου», που σημαίνει ότι έπεφτε ελεύθερα.

Στη δεύτερη περίπτωση λέγεται ότι μια μικρή νέα περιοχή, που αναφέρεται ως «ζώνη προτεραιότητας», ήταν πιθανώς η τελική τοποθεσία του αεροπλάνου. Αυτή η περιοχή έκτασης 25.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων βρισκόταν ακριβώς στα βόρεια του σημείου όπου δεν κατάφεραν να βρουν το αεροπλάνο κατά την αναζήτηση.

Η αμερικανική εταιρεία Ocean Infinity έψαξε αυτή τη «ζώνη προτεραιότητας» το 2018, αλλά δεν βρήκε τίποτα και μάλιστα έψαξε όλο και πιο βόρεια, αλλά δεν κατάφερε να βρει το MH370.

Γυναίκα «γρίφος»

Μια σειρά-ντοκιμαντέρ για την πτήση MH370, «The Untold Story», ισχυρίστηκε ότι μια γυναίκα θα μπορούσε να ξεκλειδώσει τα μυστικά της πτήσης που χάθηκε.

Το ντοκιμαντέρ ισχυρίστηκε ότι είχαν εντοπίσει μια γυναίκα που έστειλε μήνυμα σε έναν άνδρα που επέβαινε στο αεροπλάνο μόλις δύο ημέρες πριν εξαφανιστεί το αεροπλάνο.

Σύμφωνα με αυτό, η μυστηριώδης γυναίκα έκανε έκανε ένα τηλεφώνημα δύο λεπτών στον κυβερνήτη Ζαχάρι, λίγο πριν την απογείωση του αεροπλάνου, χρησιμοποιώντας μια pay-as-you-go κάρτα SIM.

Η κάρτα SIM φέρεται να αποκτήθηκε με ψευδή ταυτότητα.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή