Εγκληματολόγος για Σεπόλια: Δεν μπορεί να μην ήξερε η οικογένεια
Κατηγορηματική η καθηγήτρια Εγκληματολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Έφη Λαμπροπούλου, έκανε λόγο για δεδομένη ύπαρξη κυκλώματος στην υπόθεση των Σεπολίων τονίζοντας πως θεωρεί απίθανο να μην είχε γνώση της κατάστασης της 12χρονης η οικογένειά της.
Η καθηγήτρια Εγκληματολογίας στο Πάντειο Πανεπιστημίου, κα Έφη Λαμπροπούλου, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
«Υπάρχει μεγάλη έξαρση και στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη και διεθνώς γιατί υπάρχει και μεγάλη ζήτηση αλλά υπάρχει και προσφορά. Όλες αυτές οι δραστηριότητες διευκολύνονται από το διαδίκτυο και το dark web», είπε χαρακτηριστικά.
«Το παιδί δεν πήγαινε στο σχολείο γιατί δεν παρενέβησαν οι κοινωνικές υπηρεσίες; Γιατί προφανώς οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν υπάρχουν. Δεν μπορούν να εμφανίζονται τώρα «αγανακτισμένοι» πολίτες και να μας μεταδίδουν πληροφορίες για τη συγκεκριμένη οικογένεια γιατί δεν μιλούσαν μέχρι τώρα;» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής της.
«Έχουμε να κάνουμε με ένα οργανωμένο δίκτυο και η πρακτική που ακολουθήθηκε από τον συγκεκριμένο κύριο ή τους κυρίους είναι πρακτική που ακολουθούν μαστροποί δηλαδή πρώτα βιάζουν τον άνθρωπο τον οποίο θα εκδίδουν γιατί που κάμπτουν τη θέληση και στη συνέχεια το εκδίδουν αλλά εδώ θα ήθελα να επισημάνω ότι δεν μπορεί η οικογένεια να μην ήξερε. Οι έρευνες δείχνουν ότι το 50% της εκμετάλλευσης από αυτά τα παιδιά γίνεται είτε από τους ίδιους τους γονείς ή με τη συμφωνία των γονέων. Και επίσης ότι οι ίδιοι οι γονείς είναι παραγωγοί πορνογραφικού υλικού που εκμεταλλεύονται το παιδί, τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Πρέπει να προστατεύουμε όσο είναι δυνατόν το τεκμήριο της αθωότητας, να μην διεξαχθεί δηλαδή μια δίκη σε κλίμα προκατάληψης και απόδοσης ενοχής. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τα στοιχεία», τόνισε.
Κλείνοντας, τόνισε πως «Η πρόταση μου είναι παρέμβαση των κοινωνικών υπηρεσιών, ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών, ενίσχυση των δασκάλων από τις κοινωνικές υπηρεσίες γιατί οι δάσκαλοι δεν έχουν τη δυνατότητα ή δεν είναι αποδεκτοί πολλές φορές από τις οικογένειες και ενημέρωση των παιδιών ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους ζητάει κάτι που αισθάνονται άβολα και ότι αν τα ίδια χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να στείλουν σε φίλους τους να ξέρουν ότι μπορεί να βρεθεί η εικόνα τους σε χέρια τρίτων».